Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-13, 09:55
Medlem
GostaBerlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
Ja just det, du hade ju den frågeställningen också, när allt annat var förlorat. Jag glömde helt bort det, förmodligen så sållade min hjärna bort det snabbt på grund av den irrelevans det hade i det stora hela. Jag kan ju svara på det lite snabbt då, så kan du ju testa svara på den insnödade jävla bonnläppens frågor så får vi se hur det går, det har ju gått sådär än så länge.

Men ja, hon hade väl kanske av rådande situation inte tid att ta med sig kopplet. På grund av samma situation kanske det inte är så jävla smart att koppla hunden heller, om någon skulle få för sig något när hon står där själv. Hon har ju riktigt bra koll på hunden också, som bara ligger där, i avskräckande syfte, helt under kontroll. Så jag ser inte riktigt vad det i det stora hela spelar för roll.

Det kommer fram folk där, situationen verkar ju verkligen hotfull när förmodad nykter vän och flickvän/syster/whatever kommer fram när situationen är utarbetad. Jag vet inte vad regelboken säger och jag bryr mig inte, tror knappast någon annan gör det heller. Förmodligen är det väl med tanke på omständigheterna snarare bättre att dessa personer kommer fram, lugna som filbunkar och försöker lugna mannen snarare än att hon ska stå där och skrika med dragen batong/pistol och skällande hund vid sidan.

Hon hade ett koppel innan hunden attackerade offret. Hade hon tappat det menar du?

Du är helt insnöad på det här med hotbild. Jag är mer inne på vad som är rätt och fel. Ett grovt brott har begåtts enligt polisen. Då bör polisen se till att gärningsmannen inte kramas med eventuella vittnen.

Förvånande också att hennes rädsla över bomben försvann direkt när hennes jycke tuggat i sig halva killens arm.

Är det svar på dina frågor, Ulf-Jörgen?
Citera
2013-07-13, 09:55
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Economicum
Men i detta fall, varför ens börja slå? Framförallt när hunden ändå attackerar? Killen är ju lugn som en filbunke, och hade han utgjort allvarligt hot tidigare så hade ju inte deras konversation sett ut som den gör.

Sen är det faktiskt buset som sätter våldstrappan, inte polisman. Här är det tvärtom, buset använder 0 våld medan polisflatan använder 10. Detta redan från start, jag tror det är mycket det som gör att denna film upprör.

Ja men hon måste ju hjälpa hunden att ta hand om gärningsmannen. Ska hon stå och rulla tummarna till hunden har bitit ihjäl honom? Han ska ju snarare vara tacksam att hon hjälper till så att han kommer undan med vad som förmodligen var lindriga skador i förhållande till vad som faktiskt hände.

Visst, buset använder noll våld, det vet vi nu. Har polismakten numer någon form av app till mobilen där de kan se in i framtiden?

Hon använder 10 direkt ja, poliser brukar jobba så när det väl kommer till den biten. Skulle hon ha börjat gripandet med några bitch-slaps för att sedan jobba sig uppåt eller hur tänkte du där?
Citera
2013-07-13, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doldakameran
Hoppas inte hon har en sambo / man . Hur tror ni han har det i sånna fall ?

Enligt hemliga källa så har hon har ingen sambo, utan hunden hennes partner i allt. Den får utöva påsättning på henne men oftast nöjer hon sig med att låta hunden slicka henne.
Citera
2013-07-13, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Economicum
Repost:

Lite info hittills, fyll gärna på;

- Petr Wiklun
- Född 1968
- Bor tillsammans med en annan dam född samma år (gillar gnugga kön?)
- Utredd för tidigare allvarliga incidenter (se länk)
- Tokig
- Ursprungligen från dalarna

Är det bara jag eller har DN lagt på censur nu? Någon som har originalet kvar?

en manshatande flata det kunde man ju ana med tanke på hatet i hennes röst, tvi din äckliga hora
Citera
2013-07-13, 09:57
Medlem
Gubben hotar med att spränga gatan och lyssnar inte på polisens instruktioner = helt rätt av polisen. Till er som kritiserar: Fan vad jag hoppas att polisen inte vågar agera nästa gång och gm spränger upp ert barn så ni får lära er en gång för alla vad era jävla pacifistiska ideer kan leda till.
Citera
2013-07-13, 09:59
Medlem
Wal1bergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torero
Vilka offer? Vilken misshandel?

Vi kan bara bedöma det vi ser på videon. Vad som föregått händelsen är ännu oklart. Agerandet från polisen är fullständigt oförsvarligt att döma av videon.

Varför tror du polisen var där för att gripa mannen ???
Citera
2013-07-13, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418
Gubben hotar med att spränga gatan och lyssnar inte på polisens instruktioner = helt rätt av polisen. Till er som kritiserar: Fan vad jag hoppas att polisen inte vågar agera nästa gång och gm spränger upp ert barn så ni får lära er en gång för alla vad era jävla pacifistiska ideer kan leda till.

ingen kan väl på fullaste allvar ta det han säger på allvar ser han ut som en terrorist eller? gå och lägg dig ditt sänke
Citera
2013-07-13, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mickes418

När grishoran blir fälld för tjänstefel och därmed kickas, kan du Söka upp henne o trösta henne för det brott hon var skyldig till. Med stor risk ger hon dig en avsugning som tack.
Citera
2013-07-13, 10:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SVKKK
Posta inte skit om du inte orkar med att kolla upp fakta. Polisen larmades till platsen för att mannen enligt vittnesuppgifter hotat och misshandlat flera personer, sedan sprang han ifrån brottsplatsen och krossade en ruta till en portdörr för att försöka ta sig in och gömma sig.

Förlåt att jag inte orkade läsa över 1 000 inlägg vid kvart i ett. Jag hade läst DN artikeln tidigare och det enda som stod där var att han hade dragit handen genom en ruta och börjat blöda så förbannat att folk ringt både polis och ambulans.
Citera
2013-07-13, 10:04
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GostaBerling
Hon hade ett koppel innan hunden attackerade offret. Hade hon tappat det menar du?

Du är helt insnöad på det här med hotbild. Jag är mer inne på vad som är rätt och fel. Ett grovt brott har begåtts enligt polisen. Då bör polisen se till att gärningsmannen inte kramas med eventuella vittnen.

Förvånande också att hennes rädsla över bomben försvann direkt när hennes jycke tuggat i sig halva killens arm.

Är det svar på dina frågor, Ulf-Jörgen?

Nej jag har aldrig reflekterat så mycket över något koppel, men du verkar ju ha snöat in helt på det. Det första hon tänker på när gärningsmannen ligger där är nog förmodligen inte att koppla hunden som hon förmodligen är med hela dagarna och antagligen relativt sällan är kopplad.

Ja, som sagt, hon hade kunnat be dom hålla sig borta, men va fan, vad spelar det för roll, som sagt var det förmodligen med facit i hand bättre att de fick vara där än att hon hade stressat upp situationen ännu mer än vad hon redan hade lyckats med.

Hon trodde nog aldrig på bomben, men ett hot är ett hot. Det är det som är poängen.

Slutligen så nej, du mäktade nog inte med att svara på någon fråga jag ställde alls tror jag, och du lär inte göra det heller vad det verkar.

Skandalen i klippet är alltså att hon inte kopplar hunden efter att mannen ligger ner när denna ligger lugnt vid sidan och att hon inte skriker bort personerna som uppenbarligen står mannen nära och är oroliga över mannens välbefinnande när de med lugna röster närmar sig och lugnt och resonligt försöker samtala med mannen medan hon larmar om situationen och potentiella skador.
Citera
2013-07-13, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SleighBells
Trevlig maktuppvisning av en svensk polis. Gör du inte som jag säger tar till våld för att bevisa min dominans över dig.

Killen är bra packad och pratar om att spränga en gata och polisen flyger då huvudstupa in i en konfrontation som antagligen hade kunnat lösas med hjälp av lugnare dialog eller förstärkning. Det här är ett typexempel på hur urbota korkade poliser vi har i Sverige 2013, förhoppningsvis slipper vi henne på gatorna framöver.
Ja vilken hemsk maktuppvisning. Vi har en person som är drogpåverkad, misstänkt för flera brott, förmodlogen psykiskt instabil, varit mycket våldsam bara minuterna innan polisen kom och personen vägrar följa polisorder. Vilken hemsk maktuppvisning att använda ytterst begränsat våld för att få fanskapet att lägga sig ner. Undra om det finns något annat land där det här ens skulle ge upphov till en debatt.
Citera
2013-07-13, 10:09
Medlem
Har horan Beatrice Ask uttalat sig om grisens agerande ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in