Citat:
Ursprungligen postat av
Fyllefyllot
Du har tydligen inte läst mina inlägg. Ska hon hålla i hunden med ena armen och slå med andra då menar du, eller brottas, det lär gå bra. Om inte, ska hon börja låsa upp dörren till bilen och placera hunden där, för att sedan som kvinna med batong gå en brottningsmatch mot en full och hotfull karl, som hon förmodligen skulle förlora, kanske skulle det till och med kunna kosta henne livet? Allt då förutsatt att karln inte har lagt benen på ryggen då, han har väl 10-15 sekunders försprång där, kanske hinner han spränga hela gatan under tiden också.
Kanske ska hon dra pistolen och börja bränna av varningsskott till höger och vänster istället, hade det varit bättre?
Ska hon köra en 180 och bara sätta sig i bilen och åka därifrån?
Men din alkis, sluta var så förbannat osmidig. Försök ha lite sunt förnuft. Påstår en narkotikapåverkad person att han ska "spränga gatan" så flyger man inte på honom som en galning. Poliser hör ofta massa stories du knappt kan tänka dig. Långt mer fantasifulla än något sorgligt hot från en avdankad pundare om att spränga gatan.
Hon skulle fortsatt tala med honom, kalla på förstärkning (om det inte redan var gjort), och sedan boja honom. Juste, knyta skon också.
Vilket fall skulle hon ha slutat slagit honom långt tidigare, han upphör ju att vara ett hot/fara samma sekund byrackan flyger på honom? Hon skulle ha bojat honom direkt när han hamnade på marken, inte fortsätta slå. Uppenbarligen ser hon honom inte som någon fara alls tydligen, eftersom hon knappt verkar bry sig i slutet.
Snubben i sin tur har inga tendenser till våld alls, allt han gör mot hunden är att försöka hålla borta byrackan genom selen. Nästan konstigt att han inte slår och sparkar mot den, jag hade pressat in dennes ögon och dragit i snorren.
Märkligt agerande faktiskt, och jag är inte den som brukar grina över polisvåld.