Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-13, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BosseBetong
Källa på det fetade?

Om jag ger dig källinfo avslöjar jag mig själv. Ta ring själv grisen och begär ut rapporten. Som vanligt kommer namnen inte med pga lagen om sekretess.

Men händelseförloppet i rapporten går att utläsa som inte riktigt överensstämmande med filmens visande. I rapporten hävdas att mannen skulle motta slag mot polisen och därefter ledde till våldsamt gripande.
Senast redigerad av Knullkompisen 2013-07-13 kl. 11:27.
Citera
2013-07-13, 11:21
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasMydia
Ointressant vad som hänt innan. En polis kan inte "spöa upp" någon retroaktivt.

Man skall använda proportionerligt och försvarbart våld vid gripande.

Fattades bara att hon även sköt honom i "förebyggande syfte".

Han säger att hon ljuger när hon säger att måttat slag mot henne för att det inte finns med på filmen vilket han ju kan ha gjort.

Vad hade varit proportionerligt och försvarbart våld vid gripande i det här fallet? Man får tre slag? En halvnelson? Funkar det inte så får offret gå direkt vidare till gå?
Citera
Medlem
teflonpannan69s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllefyllot
.

Han bad om offrets, inte polisens namn. Sprid inte desinformation.
Senast redigerad av teflonpannan69 2013-07-13 kl. 11:23.
Citera
Medlem
mackz0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sqrt25
När man ser sånt här så framstår Polisen, som organisation, som totalt fantasilös när det gäller att gripa personer.
De kan skjuta (ibland dödande) eller slå med batong. That's it. Jag vet att de även har nån el-pistol som de inte verkar tycka är särskilt användbar.
I trådens fall undrar man om utbildning och regler säger så mycket om ingripande och gripande när det bara är en polis på plats.
Rikspolischefen borde kallas upp till ansvarig minister och bli påmind om att polisens uppgift är att gripa, inte ha ihjäl, misstänkta.
Polischefen borde också också få till uppgift att omgående ta fram alternativa lösningar för gripa brottslingar.

Polisen har inte el-pistol.
Citera
2013-07-13, 11:23
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Folk som försvarar poliskvinnans beteende kan ju inte ha alla hästar i stallet. Här kommer en berusad man men ändå inte våldsam på något sätt.

Fylleskojar lite med snuten om att spränga gatan. Hon lackar ur och bussar hunden på honom och matar dubbelfattade batongslag på honom.

Dessutom två slag när han redan ligger ner. Är inte det övervåld så säg? Hade detta varit en våldsam person och påtänd med mera och dessutom med vapen i form av kniv.

Ja då hade detta kunnat slutat illa för både hunden och poliskvinnan

Våldsam var han ju definitivt inte nej, misstänkt för skadegörelse och misshandel, blod på tröjan, dyngrak, uppkäftig och vägrar följa polisens order. Hundraprocentigt säkert att han inte hade något vapen på sig också såklart, varför skulle han ha det?
Citera
2013-07-13, 11:23
Medlem
Rainmans avatar
Hon hade säkert inte fått kuk på länge och tog ut ilskan på fyllot. Som vanligt vinner alltid känslorna när det kommer till sliddjuren. Rationellt tänkande existerar inte så fort dom blir arga eller ser en REA skylt.
Citera
2013-07-13, 11:25
Medlem
Fyllefyllots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teflonpannan69
Han bad om offrets, inte polisens namn. Sprid inte desinformation.

Haha, ja se där. Trodde det var ett mansnamn först. Jag kan göra fel en gång per år, skönt att ha det bortgjort
Citera
2013-07-13, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ClaudiaCardinale
Folk som försvarar poliskvinnans beteende kan ju inte ha alla hästar i stallet. Här kommer en berusad man men ändå inte våldsam på något sätt.

Fylleskojar lite med snuten om att spränga gatan. Hon lackar ur och bussar hunden på honom och matar dubbelfattade batongslag på honom.

Dessutom två slag när han redan ligger ner. Är inte det övervåld så säg? Hade detta varit en våldsam person och påtänd med mera och dessutom med vapen i form av kniv.

Ja då hade detta kunnat slutat illa för både hunden och poliskvinnan

Jo jag tänkte det också. När han håller i hundhalsbandet, det hade inte krävts någon jättedemonstration av fysisk styrka att lyfta upp hela hundskrället och dunka den i asfalten huvud först.

De tvåhandade batongslagen () verkade inte fungera förlamande iallafall och i det läget så hade det nog inte varit några större problem att avväpna henne och drämma till batongjäveln i tinningen tillbaka.

Många enskilda poliser lever farligt. Att de är poliser till yrke hjälper inte i en fight-or-flight-situation mot någon som är större och mer kapabel än dig själv. Vi är djur innerst inne och när våra instinkter blinkar rött så är det ingen skillnad om du kallar dig för polis, väktare eller förälder på stan. Polisens agerande kunde ha lett henne till en livstida invalidisering och död tjänstehund, och fort hade det gått också.

Nu hade hon förvisso tur, att han var så full och trots allt inte upplevde sig hotad till livet. Men en nykter man som tränar någorlunda regelbundet hade kunnat vänt hela situationen fullständigt
Senast redigerad av Vanson 2013-07-13 kl. 11:29.
Citera
2013-07-13, 11:26
Medlem
GostaBerlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ravenouz
Det borde inte motivera mer än någon annan orättvisa man får genomleva. Man får helt enkelt söka lösa problemen via befintligt system och i andra hand via politik.

An eye for an eye - aldrig.

Jag tror inte att polisproblemet kan lösas på ett enkelt sätt. Därför uppskattar jag enskilda initiativ.
Citera
2013-07-13, 11:27
Medlem
Citat:
Våldsam var han ju definitivt inte nej, misstänkt för skadegörelse och misshandel, blod på tröjan, dyngrak, uppkäftig och vägrar följa polisens order. Hundraprocentigt säkert att han inte hade något vapen på sig också såklart, varför skulle han ha det?

Ge dig nu i dina dumma spekulationer. Du talar bara emot dig själv hela tiden. Skulle hon uppfatta honom som hot skulle hon istället avvakta den andra patrullen som var på väg.

Hon hade antagligen bråkat med sambon innan hon gick på passet och fyllot fick ta smällen.

Det är min spekulation. Lika sannolik som din.
Citera
2013-07-13, 11:31
Medlem
GostaBerlings avatar
Citat:
Haha, ja se där. Trodde det var ett mansnamn först. Jag kan göra fel en gång per år, skönt att ha det bortgjort

Du tycker att kärringsnuten är offret. Svårare än så är det inte.
Citera
2013-07-13, 11:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av caztor
Med tanke på din stavning, grammatik och bristande argumentation tror jag knappast att du är någon vidare medborgare. Lågutbildad arg ung man? Rentav själva WT fyllot ifråga?
Grammatiken är felfri, argumetationen kan man ifrågasätta så klart- eftersom jag är svensk - men jag tycker du kan dra åt helvete, dvs ditt värdelösa hemland. Wt är hatvänsterns benämning på meningsmotståndare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in