2013-07-14, 06:04
Medlem
Teh_Masterers avatar
Det som stör mig är att hennes överdrivet hetsiga beteende omöjligt kan ha gått obemärkt förbi kollegor och psykologiska tester. Jag tror inte heller att henes skrikande bara är "höja på rösten för att visa auktoritet"- Hennes röst både verkar skaka och gå upp i falsett. Det hörs att hon är rädd/överdrivet förbannad - vilket såklart leder till att hunden blir betydligt mycket mer taggad.

Jag anser att man bör få ett jobb baserat på om man uppfyller kraven, inte för att man har eller saknar penis. Hon känns så ordentligt inkvoterad, just för att hon bara ter sig så ruskigt undergivet och som att hon fått medel för att plocka ner en person, men totalt saknar kompetens. Hade han dragit kniv och anfallit hade hennes batongslag uppenbarligen inte hjälpt det minsta. Sedan kör hon tvåhandsfattning och 13 (mer eller mindre lyckade) slag fick jag det till (med reservation för att vissa inte syntes pga. att bilden blockerades) utdelas - ett eller två slag utdelas på honom när han ligger ned.

När han ligger ned på marken och är "oskadliggjord" så böjer hon sig ner för att KNYTA SKON?! Hade han då varit så hotfull som hon behandlat honom som, så hade han ju även där kunnat dra ned henne på marken, knivhugga henne eller vad som helst, egentligen. Det handlar inte om att man anser att polisen skall hantera folk med silkesvantar, utan om att de skall göra en korrekt bedömning av hotbilden. Deras jobb går ju fan ut på det, då förväntar man ju sig att de skall klara arbetsuppgifterna.

Jag tycker personligen att skit skall skit ha, men här är det ju en fyllbult som tycks vara förvirrad och förbannad, men inte hotfull. Hon inleder ju med att hoppa högst upp på våldstrappan, utan att egentligen ha någon anledning till det. Det fick mig att tänka på "Berra ballar ur", som känns som en klassisk Svensson som fått för mycket nubbe. Fan om hon träffat på honom hade hon väl skjutit karlstackaren: http://www.youtube.com/watch?v=DjrEoc07iiI
Citera
2013-07-14, 08:19
Medlem
Jaha, fylle-idioten påstår att han ska spränga hela gatan och åker på smisk. Så vaddå? - förväntas kvinnliga poliser bjuda honom på bullar och varm choklad? Ni som kritiserar kommer längta efter en polis som hon om ni själva blir konfronterade av ett sådant jävla pucko. "Spränga gatan", jävla jubelidiot. Hoppas han fick ont.
Citera
2013-07-14, 08:55
Medlem
Bennermanns avatar
Om polisen vart en man av lite storlek så hade inte hunden och batongen behövts förmodligen. Men med hennes förutsättningar tycker jag att hon klarade det relativt bra. Notera hur from och tillmötesgående MT blir efter bara en liten stund. Hade hon inte haft hunden så hade hon dock fått skjuta fansakpet för samma önskad effekt.

Aftonbladets & Dn:s krigsrubriker ger jag inte mycket för...synd att folk läser dessa vänstervridna tidningar.
Citera
2013-07-14, 09:18
Medlem
Lodbrokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Vi snackar en tidigare dömd person som är hotfull. dessutom är han på väg att få hjälp av mannen i vit T-shirt.
Hur menar du att polisflickan hade koll på eventuella tidigare domar när hon släppte hunden? Då var han väl fortfarande okänd, så någon multifråga hade knappast hunnits köras.

Hon reagerar ju inte ens på mannen i vit t-shirt, så han kan inte ha uppfattats som ett hot.

Igen då, du skrev att hon hade "uppenbarligen all anledning att frukta för sitt eget liv", vad menar du var anledningen till att hon trodde livet var på väg att ta slut där och då?
Citera
2013-07-14, 09:40
Medlem
Blir inte tjejer kåtare av unifomer/arbetskläder överhuvudtaget? I detta fall kände hon sig så pass överlägsen av sin uniform att hon glömmer hur en äkta polis faktiskt ska bete sig. Tjejer verkar faktiskt tända på arbetskläder och det drabbar väl även denna polis.
Citera
2013-07-14, 09:41
Medlem
styrlunds avatar
Det som är tydligast i denna film är att den där hunden inte ska vara polishund.
Den kan fan inte ha klarat proven för närskydd/vakt. Det är fan pinsamt och se att personen klarar av att hålla bort hunden med ena handen.
Schäfer som ras är inte längre lämplig som polishund. Den har varken storleken eller mentaliteten för den där typen av jobb.
Nä, polisen ska börja använda Ridgeback i stället. En ridge hade lagt omkull det stöddiga fyllot på två röda.
Senast redigerad av styrlund 2013-07-14 kl. 09:44.
Citera
2013-07-14, 09:48
Medlem
Hollyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Borde inte moderator rensa ut denna typ av ärekränkande inlägg mot poliskvinnan? Det vimlar av dem i tråden, trots att uttalanden som dessa helt saknar relevans för debatten om i vilken grad poliskvinnan handlade rätt eller fel. Uppenbarligen finns det en klick med polisfientligt slödder här på FB, som nu under annonymitetens och feghetens mantel, låter sina känslor få fritt spelrum, när de knackar på tangenterna. Fega är de, men det viktigaste är att de har fel, skymfar och smutskastar den hedervärda poliskvinnan. Det vore även önskvärt om moderator kunde dela ut varningar när förnedrande ord mot poliser, kvinnor och homosexuella används, i syfte att smutsa ned poliskvinnan. Vill tillägga att om någon borde sitta på Karsudde så vore det "aset" , fyllbulten och våldsverkaren, som poliskvinnan så effektivt oskadliggjorde. Respekten för svensk polis måste återupprättas.
Du måste vara dum om du inte ser att hon gör fel? sen tycker jag att hon är olämplig som polis' sen kanske jag yttrade mig fel men blev så upprörd att se hur hon beter sig.
Citera
2013-07-14, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Uppenbarligen finns det en klick med polisfientligt slödder här på FB, som nu under annonymitetens och feghetens mantel, låter sina känslor få fritt spelrum, när de knackar på tangenterna.
Men snälla nån, i stort sett alla postare med forumcred tyckte åtminstone att kvinnans beteende var jävligt anmärkningsvärt om du ser till trådens början, alltså skribenter som absolut inte gjort sig kända för oresonligt polishat. Dessutom så anmärkte en av forumets poliser att det hela föreföll bedrövligt och du kan ju knappast avfärda honom som polishatare.

Förklara hur du ställer dig till det här: https://www.flashback.org/sp44284722

Det verkar knappast råda ett konsensus från folk som vet vad de talar om att kvinnans beteende var oklanderligt, än mindre hedervärt, snarare precis tvärt om.
Citera
2013-07-14, 10:21
Medlem
Per.G.Olas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Småbuset förstår aldrig att de skall behöva stå för vad de gör.

Jo fast nu lever vi i en rättsstat där domstolarna mäter ut eventuella straff efter en rättegång. Inte enskilda poliser före det att misstänkt ens gripits.
Citera
2013-07-14, 10:25
Medlem
BroRunkarns avatar
Jag noterar att den berusade mannen kan hålla jycken ifrån sig tack vare selen som hunden bär. Om polishunden varit utan sele tror jag mannen blivit biten än värre!
Citera
2013-07-14, 10:47
Medlem
TheAntiheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VEMDÅJAG
Blir inte tjejer kåtare av unifomer/arbetskläder överhuvudtaget? I detta fall kände hon sig så pass överlägsen av sin uniform att hon glömmer hur en äkta polis faktiskt ska bete sig. Tjejer verkar faktiskt tända på arbetskläder och det drabbar väl även denna polis.

+1

Visst blir hon det. Dessutom så syns det hur adrenalinet fullkomligen sprutar i henne, hon övertolkar situationen något enormt. Att den slagne tar emot batongslagen och hundbetten utan att skrika, beror helt på att han är påtänd. Ne fyfan, allt hade kunnat lösas där genom samtal..
Citera
2013-07-14, 10:47
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennermann
Om polisen vart en man av lite storlek så hade inte hunden och batongen behövts förmodligen.

Hade det varit en manlig polis hade han ändå behövt en kollega för att göra ingripandet. Den kvinnliga polisen hade hunden som "kollega" och som fick delta i ingripandet. Om GM som ska gripas är en, då måste ingripande poliser vara minst två. Om GM är två då måste gripande poliser vara fyra. För att den enskilda GM inte ska få övertag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in