Citat:
Ursprungligen postat av
Out4glory
Fast jag vill påpeka att mina första vibbar av videon var: vad fan tränar dom?? Främst pga polisens ur luften tagna "polisorder" samt den inkompetenta hunden.
Ställer man till med en sådan här konstlad scen för att se hur svenska folket reagerar?
Efter att ha rannsakat mitt minne ang poliser och deras totalt orimliga beteenden så insåg jag att det nog fan är verklighet.
Men erkänn att det ser ut som ett skådespel. Vem är mannen och kvinnan i civila kläder? Varför reagerar kvinnan i civilt inte alls på polisens "utbrott" ? Hon bara går ur bild.
Är det snutar?
Mannen verkar gå fram till en liggande kriminell brottsling i polisförvar..Tar honom på knä..Vad fan lixom?? Kan pöbel gå fram till arresterade brottslingar och ta på dom?
Vem håller i kameran? Alla dessa frågor
Ja det skulle ju kunna vara dräggets sällskap men det känns inte hundra, snutar är uteslutna, tjejen verkar mest vara trött, lite full och less på situationen. men blodet vittnar om inblandning. flickvän/vän till drägget?
Killen som går fram verkar bry sig men känns inte som att det är polare till drägget heller, jag gissar på förbipasserande.
Nu kollade jag på klippet ett par gånger till, den här versionen har minst censurering:
http://www.youtube.com/watch?v=n_Jxu9STddY
Om man enbart ser till killen i vita t-shirts agering så verkar han inte vara märkbart påverkad, men samtidigt så följer han polisen i ryggen på ett självsäkert sätt ganska blaze inför det faktum att en polis matar betongslag på en man 2 m framför han, inte typiskt beteende av en svensson, och polisen verkar inte bry sig heller om hans närvaro.
Som du säger så går han rakt fram och lägger handen på drägget, inte på ett kompis sätt utan mer för att lugna ned situationen, kan han vara en polis på fritiden? nja då skulle han nog ha hoppat in i ingripandet. polisaspirant? kanske. väktare/ordningsvakt? kanske