2013-07-18, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Ja, kanske skulle man fundera på att införa tazers för att öka effektiviteten när man ingriper mot sånt här slödder?

Jag tror dock att batongen kanske har större allmänpreventiv verkan, hoppas polisen kan få kameror och att man kan läggs ut flera exempel som kan avskräcka avskräden som detta.

Blir ju rena sharia-polisen ...
Citera
2013-07-18, 10:14
Medlem
Polisens Länskommunikationscentral bekräftar för DN att minst två polispatruller skickats till platsen, den ena en hundpatrull. Mannen grips och förs till Normalm misstänkt för misshandel, "skadegörelse" på polishunden samt narkotikabrott; eget bruk och innehav.

Mannen förhördes men anhölls inte och släpptes sedan.

Det är en bra film av allmänheten, en bra bild av hur dåligt kompetent svensk polis är. Det sparas för mycket på skattepengarna åt folk som spolar passet i toan och drar en Turk-rapp!

Sverige behöver inte två busslaster med Sand-Niggers och annat muslimskt lösspack.

Vad riket behöver är två busslaster om dagen med nya poliser som kan sköta gripanden på tryggt sätt. Ingen skall behöva bli chockad över att se ett skickligt ingripande.

Vi skall aldrig vända ryggen till polisen. Föredrar mycket polis framför skäggiga kvinnor med skäggiga män, med skäggfödda ungar som aldrig bidrar med ett enda handtag i det land som tar emot två busslaster om dagen av dessa som räknar pedofilen Muhammed som den lyckligtvis sista pedofilen i en lång rad av pedofiler. Alla som åt kebabkött med gris i ? Har ni gått till polisen och anmält era landsförrädare eller har ni haft fullt upp att gömma parasiter ?

Två busslast med Polis om dagen och vi har snart löst allt som skrivs i denna tråd.
Citera
2013-07-18, 10:49
Medlem
hashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Den ekvationen kommer ifrån valfritt facistland

Det vore därmed enkelt för en "facist" polis att beordra varenda fyllo att lägga sig ner och prygla dem som inte hörsammar snabbt nog

Det skulle ha till effekt att man hade kunnat prygla 1000 tals svenskar varje lönehelg.

Sluta försvara en tydligt olämplig person i ett yrke där hon inte har att göra bara för du har en önskan att få prygla folk

Det får mig att tro att du är lika klen och svag som polisen i filmen är det så?

Men chilla lite nu
Hur svårt kan det vara, en polisman har befogenheter kommendera dig att lägga dig ner.
Hon hade väl anledning i detta fall att kommendera fyllot att lägga sig ner?

Men du anser att jag facistiskt lagd bara för att man respekterar en polismans order, du låter ju som en äkta AFA?
Citera
2013-07-18, 11:38
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hash
Men chilla lite nu
Hur svårt kan det vara, en polisman har befogenheter kommendera dig att lägga dig ner.
Hon hade väl anledning i detta fall att kommendera fyllot att lägga sig ner?

Men du anser att jag facistiskt lagd bara för att man respekterar en polismans order, du låter ju som en äkta AFA?

Nej en polisman har inte rätt att kommendera mig att ligga ner, inte utan tillräckliga skäl. Ännu starkare skäl krävs för att ha rätt att använda vapen, vilket en hund är. När situationen inte kräver det kallas det för övervåld.
Citera
2013-07-18, 12:09
Medlem
antropomorphisms avatar
Det finns väl både rätt och fel i hela ingripandet. Men, utan tvekan så är personen olämplig som ensamåkande hundförare eftersom hon uppenbarligen har lite svårt att hantera situationen... Hunden är ju också helt värdelös, den går väl till attack spontant när hon börjar skrika?

Jag, personligen, tycker att detta känns som ett talande exempel på hur Sveriges poliser försöker bli lite tuffare och visar vart skåpet ska stå. Det går väl sådär...
Citera
2013-07-18, 12:11
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZnO2
Blir ju rena sharia-polisen ...
Kalla det vad du vill, om man som packet på filmen bombhotar, skadegör och misshandlar får man räkna med ett par blåmärken när man inte kan lyda upprepade vädjanden att lägga sig ner.
Citera
2013-07-18, 12:32
Medlem
Shrinks avatar
Har läst artikeln i DN och sett filmen. Poliskvinnan agerar rätt! Utan något som helst tvivel. GM säger ju för sjutton att han ska spränga gatan och provocerar poliskvinnan. Klart att hon måste handla. Kanske blir hon också rädd.
GM verkar vara full norrlänning som hävt i sig ett par liter "moonshine" plus ev en "holk". En bonnläpp som tror att det går att göra samma sak i Sthlm som i Torneträsk!

Däremot verkar det vara ett fel av polisledningen som skickar en ensam poliskvinna för insats. De borde varit minst två poliser vid ingripandet.
Senast redigerad av Shrink 2013-07-18 kl. 12:58.
Citera
2013-07-18, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink
Har läst artikeln i DN och sett filmen. Poliskvinnan agerar rätt! Utan något som helst tvivel. GM säger ju för sjutton att han ska spränga gatan och provocerar poliskvinnan. Klart att hon måste handla. Kanske blir hon också rädd.
GM verkar vara full norrlänning som hävt i sig ett par liter "moonshine" plus ev en "holk". En bonnläpp som tror att det går att göra samma sak i Sthlm som i Torneträsk!

Däremot verkar det vara ett fel av polisledningen som skickar en ensam poliskvinna för insats. De borde varit minst två poliser vid ingripandet.

Är det fel på polisledningen att poliskvinnan inte inväntar en kollega (som är på väg)? Det är alltid någon först på plats man kommer aldrig dit i samma sekund.
Citera
2013-07-18, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antropomorphism
Det finns väl både rätt och fel i hela ingripandet. Men, utan tvekan så är personen olämplig som ensamåkande hundförare eftersom hon uppenbarligen har lite svårt att hantera situationen... Hunden är ju också helt värdelös, den går väl till attack spontant när hon börjar skrika?

Jag, personligen, tycker att detta känns som ett talande exempel på hur Sveriges poliser försöker bli lite tuffare och visar vart skåpet ska stå. Det går väl sådär...

Hunden är ju grym. Direkt då hon säger "pass på" så kör han för fulla cylindrar och direkt då hon ber den sluta lägger hunden sig ned och ser ut som det regnar typ.
Citera
2013-07-18, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Kalla det vad du vill, om man som packet på filmen bombhotar, skadegör och misshandlar får man räkna med ett par blåmärken när man inte kan lyda upprepade vädjanden att lägga sig ner.

Kom igen nu.. "upprepande vädjanden". Hon ger en gravt berusad person med en mycket försämrad reaktionsförmåga en halv sekund att lägga sig innan hon börjar slå och samtidigt har hunden bitandes på honom. Om en hund biter mig i armen så skulle inte jag heller kunna lägga mig ned utan jag hade instinktivt fredat min arm.
Citera
2013-07-18, 14:05
Bannlyst
Är det någon som sitter inne på namn till polisen?
Citera
2013-07-18, 14:16
Medlem
Shrinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FulAgent007
Är det fel på polisledningen att poliskvinnan inte inväntar en kollega (som är på väg)? Det är alltid någon först på plats man kommer aldrig dit i samma sekund.

Men fulagent då! Ska hon vänta tills Gm har sprungit sin kos! Ta av nattmössan!!! :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in