Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-14, 21:48
Medlem
Fokus från den som tråden egentligen handlar om har försvunnit mer och mer. Precis det som vissa här vill, och har sakta men säkert styrt om riktningen. Nu har det istället avhandlats rejält om hundar.

Nån som gillar fiske?
Citera
2013-07-14, 21:48
Medlem
ZtarZcreams avatar
Jag ser inget våld..?! Då har TS verkligen inte sett annat.
Citera
2013-07-14, 21:51
Medlem
zebbe36s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlasMydia
Mallen är inte ny. Jag skulle uppskatta hundens ålder till 7 år. Plus minus något år. Säkert grym på spår då de blir bättre och bättre med åren. Men personskydd är hunden "Sushi".

Jaha jag ska kolla lite närmare på videon. I vilket fall som helst så tycker jag att mallen är för vek.
7år hmm..
Citera
2013-07-14, 21:52
Medlem
Rikarhamiltons avatar
Citat:
Mallen är inte ny. Jag skulle uppskatta hundens ålder till 7 år. Plus minus något år. Säkert grym på spår då de blir bättre och bättre med åren. Men personskydd är hunden "Sushi".

http://kkuriren.se/nyheter/katrineholm/1.1545580

nej du har fel, här finns ännu ett bevis för att det är samma person(petr* viklun*)

Hunden i klippet är max 3-4 år.

http://kkuriren.se/nyheter/katrineholm/1.1545580

Petr* viklun* har alltså en malle också.

Oj oj oj undrar vad oddsen skulle ligga på om man kunde satsa.

P*etra V*klund är samma person som psykopatsnuten i klippet!!!!!!

Båda har en malinois som tjänstehund! snaran tätnar runt Petra*s hals, hoppas hunden får en bra polishusse efter det här
Senast redigerad av Rikarhamilton 2013-07-14 kl. 21:54.
Citera
2013-07-14, 21:55
Medlem
Bild på förövaren. Då var identiteten fastställd utom rimligt tvivel.
http://kkuriren.se/image_processor/1...g?maxWidth=650
Senast redigerad av Torero 2013-07-14 kl. 22:02.
Citera
2013-07-14, 21:56
Medlem
Enzymes avatar
Jag ser inget övervåld. Killen i klippet kunde varit jag för några år sedan! Har brottats med poliser i mina dagar.
Citera
2013-07-14, 21:57
Medlem
Citat:
En besserwisser som vet noll om hundar. Och varg. Välkommen. Varg är extrem flockdjur och agerar helt annorlunda på egen hand som "ensamvarg" än i flock. Säker på jag sett fler hundförare än du eftersom jag är en av dem.

1. Det där vet du uppenbarligen ingenting om. Appropå varg så är en varg att jämföra med en större schäfer. Det är ingen betydande skillnad på Schäfer och Varg, särskilt inte ifall man tar vargvalp och låter den växa upp med Schäfervalpar. Själva ryktet om vargen handlar mest om vilda exemplar samt att en massa olämpliga skaffar sig vargar för skrämmas likt seriefiguren "fantomen" på precis samma vis som vissa kriminella gillar pitbulls osv.

Citat:
Ursprungligen postat av HumpingDog
Vilket jag uppenbarligen redan visste.
Du fortsätter att tramsa i dina försök att tillskriva mig ett visst yrke. Jag har fortfarande inte skrivit något om min utbildning eller mitt nuvarande eller tidigare arbete.
Svaret blir detsamma som förra gången du frågade exakt samma sak. Fråga den kriminelle. Fråga inte mig, jag har inte med den webbsidan att göra.
Nej. Sluta med ditt larviga 1,2,3 och sedan 1,2,3 igen i samma kommentar.

Jag har redan beskrivit det en gång. Läs tråden.

Klarar du inte av vanlig logik så får du ta och ge dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Out4glory
Att juvelerna skulle bli uppätna av staten - hahaha

Då är det skoj också att han säger till polisen att hunden håller på att bita honom.

1. Det är ju det som händer.

2. Det måste vara nästan "årets bild" när personen ligger raklång på backen med båda händerna på kopplat och hunden likt en varulv försöker bita han i nacken och halsen samtidigt som han blir slagen gul & blå och poliskvinnan gormar släpp hunden. http://www.dn.se/PageFiles/1036537/%....jpg?v=2033992 Ser apfräckt ut när man zoomar in kring hunden och mannen.
Senast redigerad av BehindRayban 2013-07-14 kl. 21:59.
Citera
2013-07-14, 21:58
Medlem
HumpingDogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jo. Jag förstod det, att du var ute efter att märka ord.

Finns det någon stark anledning till att du utgår från att människan inte vet vad hon pratar om?

Förutom att du är fördomsfull och FB-skadad tidigare av troll.

Alltid trist när någon påpekar ett uppenbart sakfel. Men att då försöka vrida till det att avsikten var att märka ord blir bara fånigt.

Skall man delta i en debatt får man vara saklig och inte skriva så det går att vända och vrida på orden så att man senare kan påstå att det var något annat man menat. Dessutom bör man använda ett någorlunda korrekt språk.

Sanningen är att din sista mening är en ren katastrof. Här märker jag ord. Du borde byta ut ordet och.

Låter man påskina att man är insatt i ämnet så bör man helt klart använda rätt ord absolut inte uppenbart felaktiga ord.
Citera
2013-07-14, 21:59
Medlem
zebbe36s avatar
Ok jag ska svara på ämnet...

Med hunden i kopplet hade jag låtit hunden skalla bort honom, sen kanske sprayat honom, det hade garanterat fått effekt.
Batongen hade inte kommit upp om han inte börjat veva för fullt mot antingen hunden eller mot mig.

Obs.. detta är bara ett scenario om jag hade varit polis och hundförare.
Citera
2013-07-14, 22:02
Medlem
torrenttobbes avatar
Vad var det för fel på hunden? jag har brottats en del med hundar inom väktarbranschen (skyddsobjekt så dom tränade jämt) och jag är vääldigt tveksam om jag hade kunnat stoppa fram handen och hålla i hunden som han gjorde
Citera
2013-07-14, 22:08
Medlem
Valiumpillrets avatar
Jag har text-sökt igenom tråden men kanske sökt efter fel nyckelord.

Har någon en länk för hela klippet eller iallfall en/två minuter innan dn's klipp börjar?

Ganska svårt att säga, men om han sluddar om "spränga" .. vem vet.. han kan väl ha en granat på sig? Poliskvinnan kanske to m vart med om det tidigare..
Citera
2013-07-14, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebbe36
Jaha jag ska kolla lite närmare på videon. I vilket fall som helst så tycker jag att mallen är för vek.
7år hmm..

Om det är Viklunds malle så är den född 2010 enligt SKK. Vilket får mig tro att något inte stämmer. Jag bedömer hunden är minst 5 år gammal. Troligen runt 7. Så det kan vara man "outat" Viklund utan grunder. Eller så kan jag inte bedöma hundars ålder. Jag håller fast vid att hunden på videon är äldre än 3 år. Med det bestämdaste.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in