2013-07-29, 23:48
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
http://www.elersekstrom.se/saljes/sp...ende-vid-havet

Här har vi ett väldigt unikt ställe... Inga bilder utifrån, men nån från västkusten kanske kan identifiera det ändå? Verkar se väldigt speciellt ut, ser ut som ögon i sovrummet t.ex.

Priset dessutom, 103 mkr....

Tufft objekt. Skulle gärna vilja se en bild utifrån.

Jag är lite nyfiken på vart vattenrutchkanan tar vägen? Det såg inte ut som den slutade med att man landar i poolen konstigt nog. Ligger kåken så nära havet så man landar direkt i plurret utomhus månne?
Citera
2013-07-29, 23:52
Medlem
Brutes avatar
Citat:

Här har vi ett väldigt unikt ställe... Inga bilder utifrån, men nån från västkusten kanske kan identifiera det ändå? Verkar se väldigt speciellt ut, ser ut som ögon i sovrummet t.ex.

Uppenbarligen ett PR-trick av någon som vill låtsas vara exklusiv fastighetsmäklare, eller någon som verkligen försöker skapa en unikt nischad mäklarbyrå helt från scratch.
Kolla sålda objekt på hemsidan.
Så att bara ha en anonym mailadress som kontaktmöjlighet.
Objektet i fråga dyker upp som reklambanner på hemnet.

//Brute
Citera
2013-07-30, 00:02
Medlem
Citat:

Jag stirrade ögonen stora som tefat......som andra redan påpekat så är huset format som en jättemänniska och om det finns irl så borde det kännas igen. Skulle aldrig vilja bo i något sådant och bara ha tillgång till vissa våningar med hiss känns lagom kul. Tvättstugan räcker för ett helt kvarter, vem sjutton behöver fem tvättmaskiner i ett tvåsovrumshus. Ett skämt är vad det är.
Senast redigerad av lacrima 2013-07-30 kl. 00:06.
Citera
2013-07-30, 00:11
Medlem
Dr.Funkes avatar
Citat:

En snabb googling ger att Elers och Ekström är två reklamnissar på King Reklambyrå. Kan inte vara något annat än ett fånigt reklamjippo.
Citera
2013-07-30, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Funke
En snabb googling ger att Elers och Ekström är två reklamnissar på King Reklambyrå. Kan inte vara något annat än ett fånigt reklamjippo.

Får ursäkta att jag gav de än mer reklam i såna fall!
Citera
2013-07-30, 00:49
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Funke

Frågan är dock om huset finns alls, fast kanske någon annan stans i världen och hur det i så fall ser ut, eller om det mer eller mindre är ett fotomontage från olika byggnader.
Citera
2013-07-30, 01:01
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brute
Uppenbarligen ett PR-trick av någon som vill låtsas vara exklusiv fastighetsmäklare, eller någon som verkligen försöker skapa en unikt nischad mäklarbyrå helt från scratch.
Kolla sålda objekt på hemsidan.
Så att bara ha en anonym mailadress som kontaktmöjlighet.
Objektet i fråga dyker upp som reklambanner på hemnet.

//Brute
: "Slottet ser precis ut som Disneyland" tänkte jag just säga... Och visst undrar man hur första objektet ser ut från utsidan.

Men vart kan dom ha hittat interiörerna? Eller är det fake också?
Citera
2013-07-30, 01:30
Medlem
Om huset hade funnits lär de väl ha tagit några exteriörbilder, eller så hade det varit ett känt landmärke... Synd för det hade varit väldigt häftigt om det funnits på riktigt.

Jag kan bidra med den här visserligen rätt ordinära (om det begreppet går att använda här...) 1910-talsvillan i Professorsstaden i Lund: http://www.hemnet.se/bostad/villa-7r...tan-19-4817787 Det ovanliga är väl att kökstrappan leder rakt in i toaletten på andravåningen... Sedan undrar jag vilken marknad ett sådant här hus egentligen har. Det finns för få sovrum för en rik barnfamilj och det är helt för stort för äldre par med stor förmögenhet. Professorer köper dem ju inte längre iaf... Gillar också beskrivningen och det faktum att det bedrivits examensverksamhet i biblioteket...
Citera
2013-07-30, 02:02
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Sedan undrar jag vilken marknad ett sådant här hus egentligen har. Det finns för få sovrum för en rik barnfamilj och det är helt för stort för äldre par med stor förmögenhet.

Fast det är ju tre sovrum redan, plus att klädkammaren på samma våning antagligen inte är svår att göra om till ett fjärde om man vill. Hur många familjer (rika eller ej) har mer än 2-3 barn?

Kåken var riktigt snygg dessutom.
Senast redigerad av public_enemy 2013-07-30 kl. 02:46.
Citera
2013-07-30, 02:17
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Om huset hade funnits lär de väl ha tagit några exteriörbilder, eller så hade det varit ett känt landmärke... Synd för det hade varit väldigt häftigt om det funnits på riktigt.

Jag kan bidra med den här visserligen rätt ordinära (om det begreppet går att använda här...) 1910-talsvillan i Professorsstaden i Lund: http://www.hemnet.se/bostad/villa-7r...tan-19-4817787 Det ovanliga är väl att kökstrappan leder rakt in i toaletten på andravåningen... Sedan undrar jag vilken marknad ett sådant här hus egentligen har. Det finns för få sovrum för en rik barnfamilj och det är helt för stort för äldre par med stor förmögenhet. Professorer köper dem ju inte längre iaf... Gillar också beskrivningen och det faktum att det bedrivits examensverksamhet i biblioteket...
Finns ju möjligheten till tre sovrum, så ska väl fungera för en rik barnfamilj?
9,5 känns kanske lite saftigt då det känns som den är i behov av lite renovering och uppfräschning på sina ställen.

Inte särskilt udda objekt dock.
Citera
2013-07-30, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Fast det är ju tre sovrum redan, plus att klädkammaren på samma våning antagligen inte är svår att göra om till ett fjärde om man vill. Hur många familjer (rika eller ej) har mer än 2-3 barn?

Kåken var riktigt snygg dessutom.

Nä, jag tänker väl att man vill ha möjlighet till ett arbetsrum också, men tänkte inte på att biblioteket ju fungerar utmärkt för det... Klädkammaren hade dock iaf jag inte velat bygga om, eftersom det verkar vara ganska dåligt med inbyggda garderober i huset.

Gillar lönnrummen under trappan också...

Professorsstaden är en guldgruva om man vill titta på den här typen av hus, även om de väl inte är direkt "udda" enligt den definition som brukar användas här. Här är ett lite längre upp på samma gata för dubbla priset: http://www.hemnet.se/bostad/villa-12...tan-13-4813555 Saknas tyvärr planlösning dock, så det är svårt att få ett sammanhang av bilderna.
Senast redigerad av Grillo 2013-07-30 kl. 06:36.
Citera
2013-07-30, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Frågan är dock om huset finns alls, fast kanske någon annan stans i världen och hur det i så fall ser ut, eller om det mer eller mindre är ett fotomontage från olika byggnader.
Det är ju uppenbart att många av bilderna är ihop-plockade (lagligt eller olagligt) från andra ställen.

Poolen har (minst) tio liggstolar och kan inte vara mycket annat än en hotell-/spapool.

Tvättstugan har (minst) sju tvättmaskiner och måste också vara från ett hotell eller liknande -inte ens en stor barnfamilj behöver sju tvättmaskiner.

Och denna jättekåk på nästan 900m2 skulle alltså värmas medelst vedeldning? En egen anställd eldare som jobbar heltid om vinternätterna med att skyffla in ved?

Det är möjligt att några av de mest spektakulära bilderna (typ en med näsan) är skapade med hjälp av kulisser och photoshop men ingen bygger en egen pool eller en jättetvättstuga för att fota ett simpelt reklamjippo så bilderna måste vara tagna från någon annan.
Senast redigerad av byggare bob 2013-07-30 kl. 08:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in