Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2013-08-15, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
GT: Dömd mördare söks nu av Missing People

Ja, se dessa hysteriska fruntimmer. Han har tagit sitt straff och jag såg nyss att en av dessa hysteriska på fb inte ens klarar vanlig enkel matematik:
Citat:
In*er Joh*ns*on hoppas alla som deltar i sökandet blir infoade om att det är en mördare de letar efter, ursäkta igen, men nånstans framgår inte all info i texten. den som letas efter har suttit inne för mordet o blivit släppt i våras, efter troligtvis en tredjedel av strafftiden, sen 2006. hade den mördade kvinnan levt idag hade hon haft mycket att säga, mycket! va försiktiga ni som fortsätter letandet.

Risken är väl överhängande att han "äntligen" kan avsluta sitt liv. Läser man igenom tillräckligt har han troligtvis mått riktigt dåligt efter händelsen. Det är inte frågan om en råbarkad idiot.

(Ursäkta min ilska och uttrycksätt.)
Citera
2013-08-15, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Är det detta inlägg du tänker på? https://www.flashback.org/sp42284111
Jag har all anledning att misstänka att det är samme man. Det finns bara en 64-årig H i Landvetter, och han har samma ovanliga efternamn.
Ja det är HA som har anmälts försvunnen av sina söner. Det är inte enkelt att mucka från kåken för en mördare. Då börjar straffet...
Citat:
– Det visade sig då att han kan ha försvunnit redan i slutet på juni. Enligt uppgifter som framkommit var ytterdörren låst - men tv:n var på. Även plånboken fanns kvar i huset, och bilen stod utanför, säger Peder Schillerström, ordförande Missing people, och tillägger:
– Tecknen tyder på att han bara gick en sväng i området.
Citera
2013-08-15, 21:03
Medlem
Har man kollat i bilens bagageutrymme och i garaget!?
Citera
2013-08-15, 21:06
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfred-nacke
Har man kollat i bilens bagageutrymme och i garaget!?
MPS brukar göra det, till skillnad från polisen. https://www.flashback.org/t1990166
Citera
2013-08-15, 21:07
Medlem
micro113s avatar
Nja, här väljer man nog att spara på sulorna .. Tycker som någon annan skrev att folk bör informeras om vad de slösar tid på ...
Citera
2013-08-15, 21:10
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AristoMarie
Ja, se dessa hysteriska fruntimmer. Han har tagit sitt straff och jag såg nyss att en av dessa hysteriska på fb inte ens klarar vanlig enkel matematik:

Risken är väl överhängande att han "äntligen" kan avsluta sitt liv. Läser man igenom tillräckligt har han troligtvis mått riktigt dåligt efter händelsen. Det är inte frågan om en råbarkad idiot.

(Ursäkta min ilska och uttrycksätt.)

Helt klart en idiot det är frågan om ...

http://www.expressen.se/gt/hustrun-d...-och-mordades/

Att de efter mordet sörjer situationen de försatt sig i och uppfattar livet som "orättvist" är nog mer vanligt än ovanligt...
Citera
2013-08-15, 21:50
Medlem
Aurora Borealiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nja, här väljer man nog att spara på sulorna .. Tycker som någon annan skrev att folk bör informeras om vad de slösar tid på ...
Rent spontant så kände jag precis som du först. Sen slog det mig att det nog trots allt skulle vara det bästa för sönerna om han hittades så snart som möjligt, så att de kan få ett avslut, samt sälja huset och få ut sina arv efter föräldrarna. Men självklart bör MPS informera de som vill delta i skallgången om vilken sorts person de ska leta efter...
Citera
2013-08-15, 22:01
Medlem
piassavas avatar
Citat:
Han har suttit av sitt straff och ingen är fru till honom.

Det har du rätt i, han har själv sett till att ingen är fru till honom längre.

Jag tycker dock att de som går skallgång har rätt till relevant information om vad det är de söker efter.

En kanske psykiskt trasig människa som för sju år sedan dödat i kallt blod och relativt nyligen blivit utsläppt från fängelset kan faktiskt innebära en säkerhetsrisk för de sökande.
Citera
2013-08-15, 22:02
Medlem
Citat:
Helt klart en idiot det är frågan om ...

http://www.expressen.se/gt/hustrun-d...-och-mordades/

Att de efter mordet sörjer situationen de försatt sig i och uppfattar livet som "orättvist" är nog mer vanligt än ovanligt...

Så resonerar en människa som är helt inkompetent till att förstå andra människors känslor. Att han ex. försökte ta livet av sig tyder på en fasansfull ånger. Visst, det är fruktansvärt det som hände, men samtidigt får man försöka tänka efter hur han kände när bomben slog ner efter så många års äktenskap.

Inget ovanligt att människor mer eller mindre snubblar då sådant inträffar. För vissa seglar livet bara vidare, andra får uppleva gräl och långdragna slitningar, för enstaka kan det gå helt åt skogen.

När jag var någonstans i övre tonåren, stod jag och väntade på en spårvagn. Där satt en man som började tilltala mig, på ett trevligt sätt. En skalm var borta på glasögonen och en urgammal skrynklig kostym, var vad han bar. Han bad om ursäkt för att han såg ut som han gjorde och under samtalets gång kom det fram att han var skild och uteliggare. Han hade helt enkelt inte klarat av skilsmässan. Det var helt klart en stor sorg för honom. Han hade mycket att berätta. Han hade gjort vad han kunde, men det blev ändå inte rätt.

När jag skulle kliva av spårvagnen, såg jag ett par ögon så glada (har nog aldrig sett något liknande senare) och han tackade mig för att jag var den första som faktiskt lyssnade på hans historia (och den har jag inte glömt ännu). Redan då insåg jag vad livet och känslor kan göra av människor. Oftast går det bra för alla inblandade, men ibland går det totalt överstyr i ett ögonblicksverk.

Att lyssna på sina medmänniskor ger oftast en enorm erfarenhet i livet.

Fick HA den hjälp han behövde för att rätta till sitt liv efter straffet? Misstänker att han kan må lika dåligt ännu.
Citera
2013-08-15, 23:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Så resonerar en människa som är helt inkompetent till att förstå andra människors känslor. Att han ex. försökte ta livet av sig tyder på en fasansfull ånger. Visst, det är fruktansvärt det som hände, men samtidigt får man försöka tänka efter hur han kände när bomben slog ner efter så många års äktenskap.

Nej det tyder på att han ville skada sig för att väcka sympati. Lyckas man inte ta livet av sig med ett skjutvapen är man inte ute efter det heller.

Citat:
Inget ovanligt att människor mer eller mindre snubblar då sådant inträffar. För vissa seglar livet bara vidare, andra får uppleva gräl och långdragna slitningar, för enstaka kan det gå helt åt skogen.
Jo, väldigt ovanligt att personen är så sjukt ego att han dödar sitt ex faktiskt.

Citat:
När jag var någonstans i övre tonåren, stod jag och väntade på en spårvagn. Där satt en man som började tilltala mig, på ett trevligt sätt. En skalm var borta på glasögonen och en urgammal skrynklig kostym, var vad han bar. Han bad om ursäkt för att han såg ut som han gjorde och under samtalets gång kom det fram att han var skild och uteliggare. Han hade helt enkelt inte klarat av skilsmässan. Det var helt klart en stor sorg för honom. Han hade mycket att berätta. Han hade gjort vad han kunde, men det blev ändå inte rätt.

När jag skulle kliva av spårvagnen, såg jag ett par ögon så glada (har nog aldrig sett något liknande senare) och han tackade mig för att jag var den första som faktiskt lyssnade på hans historia (och den har jag inte glömt ännu). Redan då insåg jag vad livet och känslor kan göra av människor. Oftast går det bra för alla inblandade, men ibland går det totalt överstyr i ett ögonblicksverk.

Att lyssna på sina medmänniskor ger oftast en enorm erfarenhet i livet.
Vad den mannen inte gjorde var väl att mörda sin fru - utgår jag ifrån. Alltså en helt annan utgångspunkt.

Citat:
Fick HA den hjälp han behövde för att rätta till sitt liv efter straffet? Misstänker att han kan må lika dåligt ännu.
Han fick kriminalvård - det är det man erbjuder människor som sätter sig över andra och tar liv för att galoscherna inte passar...
Misstänker att han inte mår alls - och faktiskt gjort världen en tjänst i det då det utesluter att fler kvinnor kommer i hans väg.
Citera
2013-08-15, 23:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aurora Borealis
Rent spontant så kände jag precis som du först. Sen slog det mig att det nog trots allt skulle vara det bästa för sönerna om han hittades så snart som möjligt, så att de kan få ett avslut, samt sälja huset och få ut sina arv efter föräldrarna. Men självklart bör MPS informera de som vill delta i skallgången om vilken sorts person de ska leta efter...
Ja, det har du rätt i - sönerna bör få avsluta kapitlet och gå vidare i sina liv.
Citera
2013-08-16, 10:38
Medlem
Citat:
Nej det tyder på att han ville skada sig för att väcka sympati. Lyckas man inte ta livet av sig med ett skjutvapen är man inte ute efter det heller.

Jo, väldigt ovanligt att personen är så sjukt ego att han dödar sitt ex faktiskt.

Vad den mannen inte gjorde var väl att mörda sin fru - utgår jag ifrån. Alltså en helt annan utgångspunkt.

Han fick kriminalvård - det är det man erbjuder människor som sätter sig över andra och tar liv för att galoscherna inte passar...
Misstänker att han inte mår alls - och faktiskt gjort världen en tjänst i det då det utesluter att fler kvinnor kommer i hans väg.

Du verkar leva i en liten bubbla. Det är många som försökt att skjuta sig och misslyckats. Efter omplåstring och "vård" gör de om det eller prövar en annan metod och till slut lyckas de. Har du aldrig hört talas om sådana fall? Det handlar inte om att få sympatier.

Det är inte särskilt konstigt att sådana här saker händer. Svensken ska inte lägga sig i. Svensken ska skita i andra. Vänner borde ha sett att han mådde dåligt och hade de försökt att stötta honom istället, hade det kanske inte hänt. Men vi ska inte lägga oss i.

Vi ska vara kalla och okänsliga. Men jag tycker man ska tänka på att han har anhöriga. Ska de straffas också? För i förlängningen blir de straffade också pga "medmänniskors" synsätt. Nästan alla som begår ett grovt brott har barn/föräldrar som älskar dem för vad de är, men samtidigt, milt uttryckt, hatar det de gjort. Om du får barn som av en hastig impuls skulle begå ett grovt brott, skulle du vända ditt barn ryggen då?

Citat:
Ursprungligen postat av korean
6 år och 8 månader för ett mord. Sött. Det borde inte finnas nån som söker efter den här mördaren förutom du då. Hoppas gubbfan hängt sig.

Du har utnyttjat mitt nick, men du har inte citerat mig. Det är INTE OKEJ. Att "citera" någon innebär att du inte får ändra citatet. Då är det inget citat längre. Du har snabbt lyckats hamna på svarta listan. Ska du hitta tillbaka är det bäst du sköter dig korrekt på den punkten.

Fö kan jag hålla med om att 10 år och utsläppt efter 2/3, tycker också jag är för kort tid. Paret som under lång tid misshandlade lille Bobby till döds, fick inte mer de heller. Ännu värre enligt mig.

Man kan inte sparka på förövarna, som faktiskt avtjänat det straff det svenska rättssamhället erbjuder. När straffet är avtjänat ska de inte straffas mycket värre i efterhand. Då kan det bli farligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in