Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-16, 12:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Pappan hade lånat ut klockan, så den klarade de nog att behålla.

Nix, den är i beslag:https://www.flashback.org/sp44662500
Citera
2013-08-16, 12:51
Medlem
Toshiro.Mifunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruGondol
Undrar om Reza törs överklaga? Kan nog vara vanskligt (?) eller vad tror ni?

Han har knappast något val eftersom hovrätten är hans enda och sista chans.
Citera
2013-08-16, 13:05
Medlem
Krapulants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
dom får nog aldrig fram nått
om han inte blir fri kommer dom nog döma honom för häleri o inget annat

Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
dom kommer säkert att släppa honom och t.o.m betala skadestånd
Man får gratulera till dina insiktsfulla förutsägelser. Spot on!

1,5 år känns ok. Tycker att han borde ha fått några månader till i.o.f.s. men huvudsaken är att han nu visat alla vilken billig blattebrottsling han är och att han förstört sin framtid. Det är betydligt värre än några månader hit eller dit.
Citera
2013-08-16, 13:20
Medlem
Det enda offret i detta är Reza gravida fru och hans barn.
Citera
2013-08-16, 13:24
Medlem
På tok för lindrig påföljd, Reza Madadi är tidigare dömd för brott och verkar inte vilja leva hederligt i det land som tog emot honom med öppna armar.
Tycker att 3 år hade passat babben bra!
Jävla askum!
Citera
2013-08-16, 13:29
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av friida112

Det borde han tänkt på innan Kan man hoppas på att HR förlänger straffet vid en ev överklagan
Citera
2013-08-16, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Det borde han tänkt på innan Kan man hoppas på att HR förlänger straffet vid en ev överklagan

Kan förstå att du är glad som växte upp utan far och vill att andra ocskå ska lida. Men jag personligen tycker det är hemskt. Synd som fan om barnen
Citera
2013-08-16, 13:35
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Kan förstå att du är glad som växte upp utan far och vill att andra ocskå ska lida. Men jag personligen tycker det är hemskt. Synd som fan om barnen

Vad fän slirar du om. Barnet är inte fött än och idioten är ute efter några månader. Växa upp utan far. Det är 18 år på FB
Citera
2013-08-16, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motala
Vad fän slirar du om. Barnet är inte fött än och idioten är ute efter några månader. Växa upp utan far. Det är 18 år på FB

Han har redan barn. Skitsamma det Reza gjorde är självklart fel. Om det var t.e.x Iran eller Thailand så skulle det vara dödstraff eller 10 år fängelse.

Hårdare regler tack =)
Citera
2013-08-16, 15:02
Medlem
Citat:
Han har redan barn. Skitsamma det Reza gjorde är självklart fel. Om det var t.e.x Iran eller Thailand så skulle det vara dödstraff eller 10 år fängelse.

Hårdare regler tack =)

Ja fast absolut NEJ, det är inte proportionerligt att ge "dödstraff eller 10 år i fängelse" för stöld. Fyfan, hade människor haft samma tänk som du skulle det resultera i ett ignorant samhälle där straffen utdömes i hårdast mån för att statuera exempel, där man tror att "sitta inne i 10 år kommer" göra någon skillnad. Det är just så det är i dessa länder som du nämner.

Menar dock inte att Reza fick hårt straff, med hans register bör han i min mening fått högre straff. Någon nämnde såväl att han har en gravid fru, vilket bör vara en faktor som inte initierar honom till att begå brott..
Citera
2013-08-16, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bger
Jävla askum!

Delar jag inte!

Däremot anser jag honom vara arrogant och tro sig smartare än polisen och därav hoppas jag hovrätten fastställer.

Har advokat uttalat sig?
Citera
2013-08-16, 16:14
Medlem
Alarabic666s avatar
Citat:

Skojar du eller ? ? ?
Det var ju just hans "spännande" livsstil som fick henne att bli intresserad från första början, eller tror du att det var blomkålsöronen som fick henne att falla?.
Eftersom han blev friad ifrån helikopterrånet så kan han ju självklart inte vara kriminell
Hon får verkligen skylla sig själv och förstår fan mig inte hur hon kan gå med på att sprida dessa skitgener vidare, som vi andra sedan ska "städa" upp efter.
Men det är ju klart: alla kvinnor är offer och förstår inte vad som händer mitt framför näsan på dem, trots detta anser de att de ska ha lika lön? ? ?

Får bara hoppas på att barnen inte vill bli som sina egna föräldrar...

Lika barn leka bäst, Smutsssssssssss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in