Citat:
Ursprungligen postat av
Moffin
Dags att bidra med något istället. Vad sägs om det här?
http://www.erasweden.com/kontor/sigtuna/bostad/205658
Komplett med många och stora kuddar med amerikanska flaggan, fula (och snedhängda) tavlor, flådiga möbler och knäckebröd som prydnad..? Stallet är väldigt litet till det stora huset och jag ställer mig lite tveksam till de låga boxväggarna, det känns liksom lite mer som ett barbiestall än något man har riktiga hästar i.
Pråligt är nog det första jag tänker när jag ser insidan av detta extremt fula hus. Så är det som sagt på tok för stort, jag har aldrig riktigt förstått vilka som vill bo så, lagom känns bäst. Jag gillade iaf köket, där får det ju gärna vara lite extra plats.
Ytterligare minuspoäng för avsaknad av pool, torn och köksö.
Edit:
Jag glömde ju nästan! Marockanska rummet, wtf? Känns lite som att någon i familjen varit i Marocko och blev helt besatt men eftersom det inte skulle fungera i husets övriga "stil" så har istället ett eget poänglöst rum dedikerats till detta? Roligt.
Kände bara usch när jag tittade på bilderna. Stallet kändes vitt och frächt, tillomed en vit häst, men ingen kompis till hästen vad jag såg, vad jag vet är det lag på att ha minst två hästar då de är flockdjur?!
Möbleringen kändes spretig och tavlorna ska vi inte tala om, har aldrig sett någon blanda konststilar så vilt. Tavlorna i övre hallen var skrattretande, olika stilar, olika upphängningshöjder, olika ramar........så även i det Marockanska rummet som inte ger särskilt mycket intryck av Marocko då det bara kändes som plotter av misshasch. Fick bara en känsla av att hela huset är
omysigt i brist på bättre ord.
Salen med ryggåstak var det mest "knystade" rummet, de möblerna som står där i det säkerligen ekande rummet ser bara obekväma ut, när i helskotta ska man sitta i de där stollarna och sofforna vid det lilla bordet och glo på varandra och föra djupa konversationer
Gillade inte trägolvet eller trätaket där heller.
Huset har potential men som det såg ut nu med sin möblering så dissar jag det totalt, men det är inte inredningen man köper som tur är. Köket och badrummen var neutrala.