Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-07-31, 02:34
  #13
Medlem
Underdarks avatar
Egentligen är ju IV det bästa sättet både rushmässigt och rusmässigt tycker jag om man gör det på rätt sätt dvs och inte så ofta. En av nackdelarna är att ruset varar lite kortare. En stor fördel är att kroppen tar upp 100% av substansen.
Går personligen på en medicinskt program på ett universitet där jag i princip har tillgång till allt materiell dem har på sjukhusen så att det alltid är sterilt och nytt samt mängder av andra åtgärder för att minska eventuella komplikationer av injektioner . Kan tillägga att det även ingår i mitt yrke att ge sprutor/infusionsvätskor och mer på en stor mängd patienter, så vet vad jag håller på med.

Kan tillägga att jag ABSOLUT INTE FÖRESPRÅKAR IV-BRUK AV DROGER men det är självklart det mest effektiva sättet och man slipper både näs och magproblem!
Citera
2013-08-01, 14:58
  #14
Medlem
Vargbarns avatar
Jag föredrar att bomba faktist, om man snortar går det ur så himla fort och även om det ger lite mer utav en kick att ta en näsa så är jag för van vid starkare kickar för att uppskatta det.
Citera
2013-08-02, 01:45
  #15
Medlem
Tror knappt jag (bara) bombat amfetamin faktiskt... kan fan inte minnas ett tillfälle på flera år! Är jag hemma tar jag det i röven (slår snorta/bomba med ljusår) och är jag ute och kan av praktiska skäl inte stoppa in saker i röven grundar jag med bomber/snort och snortar sedan vidare resten av kvällen.

Det som är det sköna med att snorta tycker jag faktiskt är just att snorta. Att lägga upp och dra en lina (oavsätt om det är inuti en smutsig klubbtoa (alltså inte själva vattenklosetten då ), hemma på en väns vardagsrumsbord eller vart fan som helst) har en meditativ och "magisk" känsla. Man får någon sorts kärlek till ritualen och det känns så djävla rätt att göra det och att fantisera om att lägga upp en lina är som att tänka på sex typ. Svårt att förklara, men det är så härligt på något sätt.
__________________
Senast redigerad av tjackroffe 2013-08-02 kl. 01:47.
Citera
2013-08-02, 06:32
  #16
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boilingveins
Därvid inte sagt att snortning är att att förakta - vad som får mig att gilla dra det i nosen är själva ritualen. Det är smutsigt och lite förbjudet på något sätt. I högsta grad förknippat med narkotika. Det händer faktiskt ofta att jag blir lite upphetsad av att göra i ordning en fin lina - kuken reser sig givakt! Gissar att det beror på att kroppen reagerar på en förväntan på något gott - ungefär som när man blir upphetsad av att se en fin kvinna klä av sig inför ett samlag.

Man kan ju sitta med snortbrickan hur länge som helst och leka. När man gjort de perfekta linorna känns det nästan synd att dra dom.
Citera
2013-09-08, 18:17
  #17
Medlem
Om vi säger att man ska på någon fest/nattklubb och tar amfetamin, vilket av dessa två sätt är att föredra? Är ju en fördel om det håller i sig rätt många timmar.

Hälsningar amfetaminoskuld
Citera
2013-09-08, 20:00
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 36360
Om vi säger att man ska på någon fest/nattklubb och tar amfetamin, vilket av dessa två sätt är att föredra? Är ju en fördel om det håller i sig rätt många timmar.

Hälsningar amfetaminoskuld
Har du inte snortat innan så är det nog bäst att bomba, men har du tid så kan du öva lite innan på att snorta. Annars skall du snorta såklart, inte minst för att känslan att dra en lina på en fest är så härligt knarkig.

Är du med andra som tänkt knarka så är det däremot en kul partygrej att snorta knark tillsammans, även om man inte gjort det innan.

Tänk på att andas in det lugnt (det skall hellre trilla ut än fastna i halsen) och stoppa röret en bit in i näsan och lägg det mot "botten" av näsborren, alltså det skall sticka rakt ut, inte snett upp (då syns inget pulver på utsidan, och man får i sig allt knark!).
Citera
2013-09-08, 20:17
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 36360
Om vi säger att man ska på någon fest/nattklubb och tar amfetamin, vilket av dessa två sätt är att föredra? Är ju en fördel om det håller i sig rätt många timmar.

Hälsningar amfetaminoskuld

Båda är att föredra haha.

Bomba pga att det är diskret och kan göras var som helst, negativt är ju att ruset är ''sämre'', längre men svagare.

Snorta pga att det slår hårdare, man blir mer påtänd och alltså mer i ''fest/nattklubb''-stämning, det negativa är ju däremot att tjack är olagligt, och det är inte helt uppskattat att snorta från borden i Svedala, alltså måste du in på toa och fylla på, osmidigt om det är första gången kan ta en stund då, och varför en kille går in på toa i 5-10min, när det bara tar max 1min att pissa....
Och att snorta har ett kortare rus, alltså måste du fylla på oftare.

Jag hade dock valt att snorta, fixa iordning tjacket så det är i snortbar form, alltså så du inte behöver banka/hacka det på en eventuell toalett, sen viker du ihop ett halvt A4 och sätter det i höger bakficka, det här halva A4 ska du snorta ifrån, vik det till ett ''V'' när du väl ska snorta och häll bara i tjacket - ca$hing en färdig lina hehe.
Sen ser du till att du har färdig sedel i börsen att rulla ihop, och tjacket i strumpan.

Ta en bomb på ~0.2-0.3g, välj själv därikring, ta den typ 18.00 om festen börjar 20-21.00, sen när du börjar känna den verka så snortar du 0.1-0.15g, då kommer då få den långvariga effekten från bomben och kunna boosta på det genom att snorta när du vill.

Jag har minst en 3a tjack/kväll, börjar med en 0.6-0.8g bomb, för att det verkligen ska sitta i, att bomba ger så ''svagt'' rus ändå att man inte behöver nojja speciellt över för mycket effekt, sen fyller jag på med 0.2-0.3or i näsan under kvällen.
Så du kan börja med en 0.4a i bomb, då kommer den ge bra effekt under kvällen, om du tar en bomb på över 0.4g vänta tills den gett bra effekt innan du fyller på, så du får känna på ruset.

Du vill inte bomba för sent om du planerar att sova efter festandet........Bättre att snorta för sömnen.
Ha så kul nu hehe...
Ladda med benzo/opiater och röka inför AT'n, bara ett tips, ett starkt tips. Jag tar aldrig tjack utan röka + benzo/opiater för avtändningen, pallar den inte annars haha.
Citera
2013-09-08, 21:33
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjackroffe
Har du inte snortat innan så är det nog bäst att bomba, men har du tid så kan du öva lite innan på att snorta. Annars skall du snorta såklart, inte minst för att känslan att dra en lina på en fest är så härligt knarkig.

Är du med andra som tänkt knarka så är det däremot en kul partygrej att snorta knark tillsammans, även om man inte gjort det innan.

Tänk på att andas in det lugnt (det skall hellre trilla ut än fastna i halsen) och stoppa röret en bit in i näsan och lägg det mot "botten" av näsborren, alltså det skall sticka rakt ut, inte snett upp (då syns inget pulver på utsidan, och man får i sig allt knark!).


Jag har förstått att man ska vinkla sedeländan mot näsväggen eftersom det är där amfetaminet tas upp? Eller är jag helt ute och cyklar? haha
Citera
2013-09-08, 21:37
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DuArKeff
Båda är att föredra haha.

Bomba pga att det är diskret och kan göras var som helst, negativt är ju att ruset är ''sämre'', längre men svagare.

Snorta pga att det slår hårdare, man blir mer påtänd och alltså mer i ''fest/nattklubb''-stämning, det negativa är ju däremot att tjack är olagligt, och det är inte helt uppskattat att snorta från borden i Svedala, alltså måste du in på toa och fylla på, osmidigt om det är första gången kan ta en stund då, och varför en kille går in på toa i 5-10min, när det bara tar max 1min att pissa....
Och att snorta har ett kortare rus, alltså måste du fylla på oftare.

Jag hade dock valt att snorta, fixa iordning tjacket så det är i snortbar form, alltså så du inte behöver banka/hacka det på en eventuell toalett, sen viker du ihop ett halvt A4 och sätter det i höger bakficka, det här halva A4 ska du snorta ifrån, vik det till ett ''V'' när du väl ska snorta och häll bara i tjacket - ca$hing en färdig lina hehe.
Sen ser du till att du har färdig sedel i börsen att rulla ihop, och tjacket i strumpan.

Ta en bomb på ~0.2-0.3g, välj själv därikring, ta den typ 18.00 om festen börjar 20-21.00, sen när du börjar känna den verka så snortar du 0.1-0.15g, då kommer då få den långvariga effekten från bomben och kunna boosta på det genom att snorta när du vill.

Jag har minst en 3a tjack/kväll, börjar med en 0.6-0.8g bomb, för att det verkligen ska sitta i, att bomba ger så ''svagt'' rus ändå att man inte behöver nojja speciellt över för mycket effekt, sen fyller jag på med 0.2-0.3or i näsan under kvällen.
Så du kan börja med en 0.4a i bomb, då kommer den ge bra effekt under kvällen, om du tar en bomb på över 0.4g vänta tills den gett bra effekt innan du fyller på, så du får känna på ruset.

Du vill inte bomba för sent om du planerar att sova efter festandet........Bättre att snorta för sömnen.
Ha så kul nu hehe...
Ladda med benzo/opiater och röka inför AT'n, bara ett tips, ett starkt tips. Jag tar aldrig tjack utan röka + benzo/opiater för avtändningen, pallar den inte annars haha.


Tack, precis ett sånt här långt informativt svar önskade jag mig!

Just det här med att först bomba och sen dra ett par linor känns bra, så lär det nog bli! Är lite osäker på doseringen dock, 0,4 bomb, är inte det ganska mycket om man aldrig testat förr? Är inte speciellt stor. Avtändningen har jag hört mycket ont om, skulle helst inte vilja ta andra droger bara för att tackla en avtändning, känns som slöseri dock har jag tillgång till röka, hur mycket kommer det hjälpa mig på ett ungefär? Annars är det väl bara att försöka äta och dricka under ruset trots att det kan kännas jobbigt?
Citera
2013-09-08, 21:49
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 36360
Jag har förstått att man ska vinkla sedeländan mot näsväggen eftersom det är där amfetaminet tas upp? Eller är jag helt ute och cyklar? haha
Det skall in på slemhinnorna, inte där näshåret finns alltså utan djupare in. Man skall bara se pulvret om man lyser med en ficklampa.

Samtidigt skall det inte heller ner i halsen, en liten balansgång. Och efter man snortat gäller det att hålla huvudet i precis rätt vinkel så det varken rinner ut eller ner (dock skiter man i detta när man festar men du fattar).

Citat:
Avtändningen har jag hört mycket ont om, skulle helst inte vilja ta andra droger bara för att tackla en avtändning, känns som slöseri dock har jag tillgång till röka, hur mycket kommer det hjälpa mig på ett ungefär?
En djävlig bakfylla med spya hela dagen är tusen gånger värre. Röka hjälper en att sova utmärkt, men bara när amfetaminet har börjat gå ur på allvar, annars händer inte så mycket.

Tycker inte man skall plåga sig i onödan, med rätt droger så kan avtändningen bli knappt märkbar eller rent av skön.
__________________
Senast redigerad av tjackroffe 2013-09-08 kl. 21:51.
Citera
2013-09-08, 22:32
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 36360
Tack, precis ett sånt här långt informativt svar önskade jag mig!
Varsågod antar jag hehe, ska man väl knarka ska man lika gärna göra det rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av 36360
Just det här med att först bomba och sen dra ett par linor känns bra, så lär det nog bli! Är lite osäker på doseringen dock, 0,4 bomb, är inte det ganska mycket om man aldrig testat förr? Är inte speciellt stor.¨

Nja, det är en medel-stark dos, inte superstark utan tror LÄTT du hade klarat det med vanlig svennekvalitet på tjacket.
Men börjar du med en bomb på 0.4g eller mer, så vänta tills den fått full effekt innan du snortar, så att du får känna på bomben innan du fyller på. Vänta ~3h med att snorta vid en bomb på 0.4g+.

Men roligare att börja med en 0.25-0.3g bomb, så kan du fylla på mycket mer och tidigare i näsan, det ger roligast rus. =)


Citat:
Ursprungligen postat av 36360
Avtändningen har jag hört mycket ont om, skulle helst inte vilja ta andra droger bara för att tackla en avtändning, känns som slöseri dock har jag tillgång till röka, hur mycket kommer det hjälpa mig på ett ungefär? Annars är det väl bara att försöka äta och dricka under ruset trots att det kan kännas jobbigt?

Röka kommer hjälpa en hel del, det räcker med lite blaze för AT'n om det är första gången, då ska man gärna känna på en hel avtändning...

Jag personligen tycker avtändningar är jävligt jobbiga, men jag mår kefft av att inte sova så bara efter en natt av vakenhet blir jag extra sliten pga sömnbristen.
Jag pallar iaf inte med den, så jag fixar alltid röka och typ subutex eller nån benzo, en sub8a är effektivast () men det sliter ju lite mer på kroppen än benzo mot en AT...Röka är hellugnt oavsett.

Men annars förbered dig på endel ångest, rastlöshet eventuellt lite illamående och o-hungrig.

Försök dricka mkt och käka bananer, + gainomax om du får tag i superbra när man tagit tjack, när du känner att tjacket börjar sluta verka. Sen håll dig så länge du kan med att blaza när AT'n kickat in, ju längre du väntar desto bättre kommer det kännas!


EDIT:
Angående snortning, rulla sedeln ''rakt'', stick in sedeln en bit i näsan (förbi näsvingarna.) och vinkla den in mot ena ''väggen'' så att tjacket som studsar genom näsan när du drar in, långsamt, eller iaf inte snabbt, du ska INTE få det ner i halsen, då drar du för hårt.
__________________
Senast redigerad av DuArKeff 2013-09-08 kl. 22:37.
Citera
2013-09-09, 08:13
  #24
Medlem
Mr.Pennypackers avatar
En nackdel med att snorta är att slemhinnorna i näsan får sig en törn. Har kört i över ett år nu, med längsta uppehåll efter nyår då jag hade ett uppehåll på 4 veckor. Utöver det har jag i princip kört minst 1 dygn / vecka med någon helgs uppehåll då och då. Mitt luktsinne har försämrats, är ständigt lite tät i näsan och kan inte låta bli att klia mig i näsan.

Å andra sidan kan magen bli risig när man bombar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in