Citat:
Tjaa vad tror du själv...det står ju i klartext på fakturan att bultarna ska efterdras och det borde alla som äger/kör en bil känna till.
Verkstaden kan ju inte rå för att din mamma är en inkompetent kärring som inte borde ha varken körkort eller bil.
Att ni har en subjektiv åsikt att texten är för liten är ju bara larvigt och jag känner INGEN som äger/kör en bil och INTE vet att bultarna BÖR efterdras.
Att ett däck KAN lossna om man inte efterdrar bultarna är väl rätt givet...eller tror du att den rekommendationen har kommit fram på grund av att någon tycker det är kul att se folk efterdra bultar utan någon reell anledning?
Sättet ni ska gå vidare på är att betala reparationerna och inte vara så dumsnåla utan ha helförsäkring i framtiden.
gl hf
Verkstaden kan ju inte rå för att din mamma är en inkompetent kärring som inte borde ha varken körkort eller bil.
Att ni har en subjektiv åsikt att texten är för liten är ju bara larvigt och jag känner INGEN som äger/kör en bil och INTE vet att bultarna BÖR efterdras.
Att ett däck KAN lossna om man inte efterdrar bultarna är väl rätt givet...eller tror du att den rekommendationen har kommit fram på grund av att någon tycker det är kul att se folk efterdra bultar utan någon reell anledning?
Sättet ni ska gå vidare på är att betala reparationerna och inte vara så dumsnåla utan ha helförsäkring i framtiden.
gl hf
Du verkar vara en synnerligen obehaglig, och dessutom rejält korkad person. Jag är glad att jag inte känner dig. Verkstaden måste ha gjort något fel. Att skylla på en "inkompetent kärring" betyder väl att bara du och dina kompisar med gällivarehäng och mycket svår kroppsodör (bajs, svett) är kapabla att ta hand om bilar, "cruisa på hajväjjen" och plocka upp småflickor och ha "kul".
Seriöst... Jag tror inte att du själv någonsin har efterdragit en enda hjulbult. Det har jag, och lita på mig - det är i stort sett aldrig något "spel" om man ha gjort hjulbytet ordentligt. Jag har i stort sett alltid skött mina hjulbyten själv, och jag är verkligen ingen "Fixar-Frasse" eller särskilt mekaniskt duktig. Inte tummen mitt i handen, men heller ingen någon överviktig och dement blöjraggare.
Jag har gjort precis som det står i instruktionsboken, kollat bultarna efter ett tag. De har suttit som berget, oavsett om det har varit byte sommar/vinter eller vinter/sommar.
Vad jag däremot har varit med om, en gång: Jag hade tjänstebil, och företaget "bjöd" på hjulbytet. Mina fälgar hade olika koning (vet du vad det betyder?) på hjulbultarna. Så jag skrev en lapp som jag la på förarsätet, och "vinterbultarna" i en plastpåse på passagerar-sätet. Och allt var frid & fröjd, tills jag kom hem, och skulle ta hand om "sommarbultarna". Gissa var de fanns? Jo, iskruvade i vinterfälgarna, och påsen med vinterbultarna hade de slängt i skuffen.
Firman jag jobbade på anlitade litauiska "däcksexperter" (apor som nästan visste hur man använder en hylsnyckel), visade det sig. Sedan dess, skiftar jag och förvarar mina hjul själv.
Senast redigerad av theodor.busse 2013-10-31 kl. 17:12.
Senast redigerad av theodor.busse 2013-10-31 kl. 17:12.