Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-12-30, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Hon och nej, jag har inget emot att svara på supportfrågor men tack ändå!

Har du installerat den senaste versionen? Den fixar en bugg som gjorde att generering av Stockholms-biljetter kunde resultera i en krasch.

Har senaste versionen, men det funkade när jag testade helt pris, kanske har något med reducerat pris att göra? Eller så är det bara min telefon som är lite knasig. S3
Citera
2013-12-30, 23:40
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Negers
Har senaste versionen, men det funkade när jag testade helt pris, kanske har något med reducerat pris att göra? Eller så är det bara min telefon som är lite knasig. S3

Reducerat fungerar för mig, säker att du har 0.8?
Citera
2013-12-30, 23:47
Medlem
Citat:
Reducerat fungerar för mig, säker att du har 0.8?

Funkar inte för mig Appen laggar och sen får jag upp "Fejkbiljett har stoppats". Laddade ner den igår från länken du posta, så antar att det är rätt.

Men helt pris funkar utan problem så det spelar ingen roll för mig Tack för en grym app
Citera
2013-12-31, 01:08
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Du bör uppdatera din guide med de nya länkarna till Fejkbiljett och skriva någon rad att fT's biljetter har fel utseende på UL-biljetterna. Och självklart är ju min version bättre

Det är inte min guide. Och det står ju där att UL visar fel.

Citat:
Se till att du har avinstallerat den gamla versionen och installerat den nya korrekt, jag har exakt samma modell och version, efter att biljetten har generats och jag trycker bakåt så backas jag ut från sms-hanteraren tillbaka till hemskärmen och inte in i Fejkbiljett igen.

Hade inte avinstallerat gamla för jag tänkte att det spelar väl ingen roll. Nu avinstallerade jag dock 0.8 och installerade igen. Fortfarande samma sak. Stockholm, Zon A, med Skapa utgående SMS-ibockad. Händer även utan den ibockad. Att rensa senaste öppnade appar och starta fejkbiljett från app drawer, som nämnt, löser situationen.
Citera
2013-12-31, 01:15
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnRim
Det är inte min guide. Och det står ju där att UL visar fel.

Hade inte avinstallerat gamla för jag tänkte att det spelar väl ingen roll. Nu avinstallerade jag dock 0.8 och installerade igen. Fortfarande samma sak. Stockholm, Zon A, med Skapa utgående SMS-ibockad. Händer även utan den ibockad. Att rensa senaste öppnade appar och starta fejkbiljett från app drawer, som nämnt, löser situationen.

Åhå, trodde det var din guide, då ber jag om ursäkt!

Då är det som olangu säger, något efter att den blivit installerad som gör att den "backar" tillbaka till Fejkbiljett men har man väl installerat den, stängt ner den helt och sedan öppnar den via app-drawer så kommer den inte synas i senast använda appar och man ska heller inte kunna "backa" tillbaka till den.
Citera
2013-12-31, 10:07
Medlem
Citat:
Funkar inte för mig Appen laggar och sen får jag upp "Fejkbiljett har stoppats". Laddade ner den igår från länken du posta, så antar att det är rätt.

Men helt pris funkar utan problem så det spelar ingen roll för mig Tack för en grym app

Haha, shit! Tittar i koden nu. Det är vissa grejer som inte görs för Reducerat pris som måste göras.

Måste helt enkelt vara så att ingen före du har försökt att skapa biljett på reducerat pris - för felet finns i den 10 månader gamla koden på: https://github.com/fejkbiljett/Fejkb...olmTicket.java

En fix är på gång.
Citera
2013-12-31, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olangu
Haha, shit! Tittar i koden nu. Det är vissa grejer som inte görs för Reducerat pris som måste göras.

Måste helt enkelt vara så att ingen före du har försökt att skapa biljett på reducerat pris - för felet finns i den 10 månader gamla koden på: https://github.com/fejkbiljett/Fejkb...olmTicket.java

En fix är på gång.

Men det funkade väl för Essylia?
Citera
2013-12-31, 13:55
Medlem
Citat:
Men det funkade väl för Essylia?

Det är om koden är fixad i hennes repo. Eftersom vi inte fått tag på användaren som har github-kontot så är jag osäker på vilka patchar hon har...

EDIT:
Ja, det verkar funka i v0.8 för mig. Så hon har redan fixat detta i sitt repo. Konstigt att det inte vill för dig. Vart har du hämtat appen?
Citera
2013-12-31, 14:26
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olangu
Det är om koden är fixad i hennes repo. Eftersom vi inte fått tag på användaren som har github-kontot så är jag osäker på vilka patchar hon har...

EDIT:
Ja, det verkar funka i v0.8 för mig. Så hon har redan fixat detta i sitt repo. Konstigt att det inte vill för dig. Vart har du hämtat appen?

Buggen fanns som sagt i tidigare versioner men jag fixade det i typ 0.5, så den fixen ligger med i 0.8.

@Negers, Se till att du verkligen har 0.8 (den länk som finns i min signatur), då den innehåller alla mina patchar/fixar.
Citera
2014-01-01, 20:41
Medlem
Vill börja med att tacka för allt arbete du/ni gjort!

Jag har stött på ett problem på min lur när den skapar ett SMS, den skapar inte biljetten med SLXXX som avsändare utan enbart numret.. ibland blinkar det till SL.. annars går den tillbaka till enbart siffror.. Kör Android KitKat ifall att ni undrade, någon aning vad det kan bero på?
Citera
2014-01-01, 20:50
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onymous

Jag har stött på ett problem på min lur när den skapar ett SMS, den skapar inte biljetten med SLXXX som avsändare utan enbart numret.. ibland blinkar det till SL.. annars går den tillbaka till enbart siffror.. Kör Android KitKat ifall att ni undrade, någon aning vad det kan bero på?

Beroende på sms-hanterare och modell så kan SL/UL/företaget filtreras/försvinna och det är helt normalt, det händer även på de riktiga biljetterna så skulle någon kommentera att "men, SL saknas ju!" så får du tjaffsa emot och säga att det blir så på din telefon, att du alltid blir "förolämpad" för att alla spärrvakter tjatar om det, osv.
Citera
2014-01-01, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onymous

Detta är ett fel som beror på din sms-visare. Det är likadant på äkta biljetter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in