2014-01-04, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Olsson verkar vara en brottsutredare som har en rejäl nattmössa att prata i .. Han har inte alls klart för sig vad det här är för sorts styckmord. Av det här slaget har vi tack o lov inte så många i Sverige, varken årligen eller totalt att jämföra med. Men risken är rätt stor att just den här typen av styckmord kommer att öka i Sverige.

Lite ödmjukhet kanske vore på sin plats. Rimligtvis torde han ha mindre Nattmössa än vissa.

Varför skulle denna typ av brott öka? Vad stödjer du det på??
Citera
2014-01-04, 00:05
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
De hade druckit vars två öl, inte särskilt berusade kan man tänka sig, trots det vet inte AN vilken väg taxin körde mot Sävast, hon gissar sig till det, lite kul faktiskt.

Inte osannolikt att AN satt kvar en stund extra med dotter och svärson om MB ursäktade sig och tog en taxi hem, han var trött, hade stressat hela dagen antagligen. Betalade notan, tog en taxi hem osv.

AN pyntade eventuellt fler öl med kontanter.

Jag begriper faktiskt inte varför inte restaurangens personal har förhörts, svärsonen, och varför har polisen inte frågat dottern om den där restaurangkvällen? MB var trots allt misstänkt, det är bevisat.

Helt enig i dina frågor angående "varför inte restaurangens personal har förhörts, svärsonen, och varför har polisen inte frågat dottern om den där restaurangkvällen?" det är jättekonstigt!!!

Och angående hurvida AN kanske stannade kvar på restaurangen, så tycker jag att det är av interesse at TL, ANs dotter har födelsedag den 5 Maj, och att AN och MB i förhör inte anger någont som helst om att de firat TLs födelsedag den 5 Maj, så kanske AN stannade för att fira sin dotter lite i förhand?
Citera
2014-01-04, 00:06
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Inte normalt att det gör det på svenska taxikvitton, jag har aldrig varit med om det iaf.

Ok det förklarar ju det, här i Danmark står från och till addresserna som oftast på taxikvitton.
Citera
2014-01-04, 00:07
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det behöver inte vara en hel poliskår - det räcker med "rätt" poliser.

Och gärna någon från Åklagarmyndigheten ..

Finns det någon sådan kandidat/er så som du ser det i nuläget? Jag tycker att det verkar väldigt långsökt faktiskt.

Funderade på en annan sak, de gånger som VB och MB knullade i eller utanför MB bil så borde det ha skett på en undanskymd plats. Vad finns det för bra ställen i Boden, tja, faktiskt så hade jag själv kunnat tänka mig nedanför den vidtalade masten där vid Åberget, då kör man t ex. in på Lorvenvägen, höger in på Lejonbacksvägen. Kanske hade VB stämt träff med MB där, finns även en väg in till höger in i skogen strax efter T-korsningen Lejonbacksvägen - Lorvenvägen, leder upp till någon slags anläggning, där borde man kunna parkera bilen och knulla ostört kan jag tänka mig.
Citera
2014-01-04, 00:14
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Helt enig i dina frågor angående "varför inte restaurangens personal har förhörts, svärsonen, och varför har polisen inte frågat dottern om den där restaurangkvällen?" det är jättekonstigt!!!

Och angående hurvida AN kanske stannade kvar på restaurangen, så tycker jag att det är av interesse at TL, ANs dotter har födelsedag den 5 Maj, och att AN och MB i förhör inte anger någont som helst om att de firat TLs födelsedag den 5 Maj, så kanske AN stannade för att fira sin dotter lite i förhand?

Här kommer ett långskott.

AN stannade kvar en stund, bestämmer sig sedan för att gå hem och stöter på VB som är gåendes åt andra hållet, Bodens makabraste renkonterstrid är oundviklig, resultatet vet vi.

-Kanske INTE vid liv.
Citera
2014-01-04, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner

Det är något märkligt kring hela det restaurangbesöket. Det har jag tyckt ända från början.

Jag tror att samtliga vid bordet kände till MB och VB relation. AN via AF, sedermera installerade TL Facebook hos AN - där hon fick mer info. Bl.a. från KJ som TL upptäckte som mailade honom. Och att VB skickade mycket privata meddelanden till MB.

Det var säkerligen en "välkryddad" middag.

Som slutade efter en timme.
Citera
2014-01-04, 00:22
Medlem
Citat:
Jag tror iaf inte att man kan lyckas med att få med sig en hel poliskår på en komplott, undantaget Palmemordet då , så det borde ju betyda att någon med makt inom polisen har styrt upp vad som ska ske, finns det någon sådan inflytelserik polis i Boden/Luleå som har en koppling till MB?

Det låter för otroligt för att vara sant tycker jag.

en jävligt bra fråga!

..det kan inte ha varit så att MB hotat en enskild polis med att skicka HA på dennes familj eller något liknande?
Citera
2014-01-04, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är något märkligt kring hela det restaurangbesöket. Det har jag tyckt ända från början.

Jag tror att samtliga vid bordet kände till MB och VB relation. AN via AF, sedermera installerade TL Facebook hos AN - där hon fick mer info. Bl.a. från KJ som TL upptäckte som mailade honom. Och att VB skickade mycket privata meddelanden till MB.

ja absolut, de måste ha känt till MBs och VBs relation.
Undrar om restaurangpersonalen hörde något om vad som sades under middagen alt. observerade något ex att AN blev sur på MB?
Citera
2014-01-04, 00:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Jo, det kan faktiskt vara så, det förklarar att besöket var onormalt kort för att vara en lördagskväll i glädjens tecken. Jag misstänker att det förhärskande samtalsämnet var VB och MB relation, MB blir vansinnig när AN konfronterar honom framför de nygifta, han har sabbat allt, till och med den här kvällen som skulle bli så minnesvärd, MB rusar ut, plastsvärsonen ringer en kompis på taxi och får fram en bil i rappet, fruntimren bölar och kramas på damtoan, MB åker iväg, resten vet vi.

Seriöst, det är polisens fel att det spekuleras, varför bringades det ingen klarhet i restaurangbesöket? Så länge ingen vet vad som hände på restaurangen så kan det jag skrev nu vara det som hände, spekulation, japp, fältet ligger öppet, tyvärr.
Citera
2014-01-04, 00:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
ja absolut, de måste ha känt till MBs och VBs relation.
Undrar om restaurangpersonalen hörde något om vad som sades under middagen alt. observerade något ex att AN blev sur på MB?

Det hade vi vetat om polisen förhört personalen, men det gjordes inte, allt vi vet är att alla var nöjda, god mat, AN sa så. Låter ta mig fan som en utvärdering på en kursgård värt noll och intet.
Citera
2014-01-04, 00:29
Medlem
Citat:
Här kommer ett långskott.

AN stannade kvar en stund, bestämmer sig sedan för att gå hem och stöter på VB som är gåendes åt andra hållet, Bodens makabraste renkonterstrid är oundviklig, resultatet vet vi.

-Kanske INTE vid liv.

-Kanske INTE helt osannolikt, dvs ett troligt scenario
Citera
2014-01-04, 00:30
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av giveawayyourlove
en jävligt bra fråga!

..det kan inte ha varit så att MB hotat en enskild polis med att skicka HA på dennes familj eller något liknande?

Kan inte uteslutas. Det är kanske heller inte är alldeles helt uteslutet att MB på något sätt hotat att skada KJ:s familj om han golar ner MB. KJ kommer han inte åt - men familjen. Vad Forssberg antydde i tingsrätten om MB motsäger detta, men ..
Senast redigerad av MBoudine 2014-01-04 kl. 00:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in