Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-01-14, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervil665
1. Det enda som fattades var i hennes hjärna.
2. Otrohet är ingen annans fel än den som utförde det.
3. Nej, som 2.
4. Ska inte ha några fler förhållanden.

Ja absolut, det jag syftade till var om man kände att det inte egentligen var rätt partner och därav att man valt bortse från olikheter om det kanske inte klickade eller vilken orsak. Jag menar inte att man behöver se det komma men, därför frågar jag. Att man liksom bara spelade med och gick "with the flow"i väntan på nåt bättre. Men jag håller med dig!
Citera
2014-01-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delfintanke
Ni verkar båda tycka att ni blev för accepterande, vad skulle ni inte accepterat?

Hennes extremt extroverta beteende samt hennes konstanta bekräftelsebehov från andra.
Citera
2014-01-14, 21:25
Medlem
Citat:
3. Jag skulle säkert kunna stoppa det men vilken bra pojkvän skulle man vara
om man förbjöd henne att festa och ringa henne när hon är ute och har kul.

Nej sant, blir fel om man köpt hela paketet från början!

Citat:
4. Ja jag går alltid med rädsla numera. Blivit bedragen 3 ggn. Den sista som gjorde det valde jag att förlåta men sättet hon gjorde det på och att hon inte sa det till mig får mig att tvivla än idag. Känslorna försvann rätt mycket då det hände. Skulle nästan vara skönt om hon var det igen då har jag fått bevisad att man inte kan lita på folk.

Är det alkohol inblandat här med?

Citat:
Mina lärdomar nu mera är att aldrig låta sin brud gå ut och supa med sina vänner på en krog. Vill hon det är det inget för mig. Alkohol tar fram det sämsta i människor.

Nej jag delar din uppfattning, man går ut tillsammans annars är det nån byggkloss som fattas, inte för alla men jag skulle känt så. Jag kan ju säga att jag heller inte skulle gått ut om jag hade en partner, men det är jag.

Citat:
Jag ska hellre aldrig lägga min sjölv i ett förhållande för det tar död på en när man blir sviken. Hönder det nu så har jag mig själv och mina hobbys. Stryketränar för att vara fräsch och redo för marknaden.

menar du din själ? Utveckla

Förövrigt förjävligt! Hoppas du slipper skiten i fortsättningen kompis!
Citera
2014-01-14, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unthreatened
Hennes extremt extroverta beteende samt hennes konstanta bekräftelsebehov från andra.

Ok, ja man fyller aldrig tomheten hos dom verkar det som..

Hur gamla var ni då?
Citera
2014-01-14, 21:37
Medlem
Citat:
Ok, ja man fyller aldrig tomheten hos dom verkar det som..

Hur gamla var ni då?

23-24
Citera
2014-01-14, 21:42
Medlem
1. Jag gjorde allt i min makt för killen, verkligen ALLT men ja, han var otrogen ändå.
2 på honom, antar att det var mentaliteten..
3. Satt honom i handfängsel kanske
4. Fortfarande inget förhållande, har gått lite mer än ett halvår. Svårt att tro, lita på killar och folk överhuvudtaget.

Har blivit bedragen flera ggr av mina ex, har frågat dom i efterhand vad jag gjorde för fel. Dom har sagt att jag aldrig gjorde något fel, men att jag var för snäll och dom var svin som inte såg hur bra dom hade det. Vilket har resulterat i flera års stalking och bekännelser att dom vill ha mig tillbaka blablabla. Once a cheater... Big nono.
Citera
2014-01-14, 22:12
Medlem
1. Det som fattades var tjejens empati.
2. Det berodde på henne, hon gjorde det bakom min rygg efter att hon bett om att "ta en paus" från vårat så kallade "förhållande".
3. Indirekt kunde jag låtit bli att bli tillsammans med henne från första början så jag sluppit den där förbannade satkärringen och allt ont hon gjorde mot mig och mina nära, men direkt situationsmässigt fanns ingenting att göra eftersom det skedde väldigt långt från mig geografiskt sett.
4. Av oklar anledning känner jag mig nästan mindre svartsjuk idag än jag gjorde då, ingen aning hur det går till men så är det. Men jag har lärt mig att om det inte känns rätt från början, då är det verkligen inte värt att satsa på. Man ska ta förhållanden och de man älskar seriöst och verkligen visa att man älskar dem.
Citera
2014-01-14, 22:23
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Det är ett par här som har blivit utsatta för otrohet flera gånger. Hur går era (ni som blivit utsatta) tankar om det?
Citera
2014-01-14, 22:31
Medlem
Citat:
1. Det som fattades var tjejens empati.

Hade du kalla kårar från början, men blundade ändå?

Citat:
2. Det berodde på henne, hon gjorde det bakom min rygg efter att hon bett om att "ta en paus" från vårat så kallade "förhållande".

Har aldrig förstått det där med pauser, antingen är man ihop eller inte. Den ena vill ju iaf fall inte att den andre ska träffa någon annan, alltså är man ihop. Visst man vill ha lite tid ifrån varandra kanske. Men det finns andra ursäkter, "jag ska vara med en kompis idag tex".. Säkert bara nån grej man drar för att försäkra sig om att gå dejtandet åt helvete så trycker jag på återuppta.

Citat:
Men jag har lärt mig att om det inte känns rätt från början, då är det verkligen inte värt att satsa på. Man ska ta förhållanden och de man älskar seriöst och verkligen visa att man älskar dem.

Jo absolut. Kände du på dig att det inte kändes rätt ifrån början?
Jag gjorde nämligen det, när vi hade det bra så gick det bra men mitt egna liv, intressen blev lidande. Det gnagde inom mig men jag lät det bara passera och körde vidare. Blev inte bedragen, vad jag vet. Men vi hade ingen tillit. Kanske för att vi inte hade den där kemin som gjorde att det klickade. Hur var det för dig?
Citera
2014-01-15, 01:17
Medlem
Citat:
Hade du kalla kårar från början, men blundade ändå?

Har aldrig förstått det där med pauser, antingen är man ihop eller inte. Den ena vill ju iaf fall inte att den andre ska träffa någon annan, alltså är man ihop. Visst man vill ha lite tid ifrån varandra kanske. Men det finns andra ursäkter, "jag ska vara med en kompis idag tex".. Säkert bara nån grej man drar för att försäkra sig om att gå dejtandet åt helvete så trycker jag på återuppta.

Jo absolut. Kände du på dig att det inte kändes rätt ifrån början?
Jag gjorde nämligen det, när vi hade det bra så gick det bra men mitt egna liv, intressen blev lidande. Det gnagde inom mig men jag lät det bara passera och körde vidare. Blev inte bedragen, vad jag vet. Men vi hade ingen tillit. Kanske för att vi inte hade den där kemin som gjorde att det klickade. Hur var det för dig?
Jo, innerst inne kände jag att jag egentligen inte alls kunde lita på henne, men jag blundade för det, förstår än idag inte varför, hon var uppenbarligen inte pålitlig alls.

Klart man behöver sakna varandra för att hålla kärleken vid liv, men en paus som egentligen endast sker på grund av själva förhållandet innebär säkerligen slutet på det hela, då har man troligtvis tröttnat på den andra utan att våga inse det och göra något åt det

Det kändes egentligen aldrig rätt, till en början mest på grund av att hon var för "på" hela tiden vilket var väldigt avtändande. Kände aldrig någon tillit alls för henne, visste helt ärligt inte ens vad det var eftersom hon var min första riktiga partner. Det försvårade det hela, antar jag. Varje dag tänkte jag "Ska jag göra slut? Nej, det kan ju alltid bli bättre...".

Men det blir inte bättre, känns det inte 100% rätt från början lär det inte göra det sedan heller. Det var vad jag lärde mig, trots mina egentligen så svala känslor för kvinnan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in