Citat:
Ursprungligen postat av
giveawayyourlove
Ja jag tror också att hon naivt tänkte att en bebis skulle fånga MB. MB var väl rädd för just det?
Ja så kan det absolut vara att KJ blev svartsjuk för att hon hellre ville ha MB.
Men dessa sms:
"menade du på riktigt att du vill döda mig? Hoppas du inte skojade mig. Hatar är starkt ord lika stark som du, om
hatar då vill man döda någon.
00:43
Vatchareeya Bangsuan"
Följande sms får MB av VB den natten till den 3 maj:
Han körde hem henne från träningen samma kväll och påstod att hon varit ovanligt lugn och glad- det tror jag är en LÖGN, här har ni varför:
"ska aldrigt mer ligga med dig hatar dig jag är säkert på att hon gör det också för hon tappade
förtroende för dig

))
tillslut så har du ingen kvar. tur att ni har företag tillsammans annars
hade hon gjort slut med mig. Du verkar inte gillar när vi älskade dig."
Vatchareeya Bangsuan 2013-05-03 00:20
På den tiden jag verkligen såg MB som en tänkbar gärningsman - innan jag läst in mig bättre - så tänkte jag mig nog - baserat på MBs personlighet som den framträdde i FUP - att det troligaste motivet för honom var svartsjuka, paradoxalt nog. MB verkar vara en kontrollerande och dominant typ, och bara för att HAN vill att VB ska tagga ner och lämna honom "ifred", betyder inte det att han har koll på sina känslor om hon verkligen gör det hela vägen ut, dvs går i säng med någon annan och ger honom långfingret.
Det som händer de där dygnen, är ju att VB har en allt mer desperat och allt mer up-yours inriktad FB-konversation med MB precis innan den ödesdigra helgen (FUP s 902). Sen kommer det oväntade SMS:et till KJ "ska vi ses imorgon?". KJ är helt perplex. Här har han jagat och tjatat i månader (se deras SMS) men VB har hela tiden slunkit undan och undvikit att ses på tu man hand. Men nu vill hon komma och "plugga" ^_^, vilket hon öppet deklarerar på Facebook (med adress MB) (och vilket han försöker spela cool med i det där sista FB-meddelandet, när VB redan är mördad, "hahaha nu dissar du mig. haha ha det bra, plugga hårt!").
Jag tänkte mig då, att det är en sak att vara subjekt och en helt annan att bli objekt för MB. Han gillar inte det och ser rött när han förstår att VB åkt iväg för att "plugga med en kompis". Han fattar vad det är hon menar och lägger ihop det med Facebookmeddelandet han fått strax innan om att hon "hatar honom lika mycket som hon älskade honom förut" att hon "aldrig mer ska ligga med honom" och att han "kommer bli ensam, för han gillar inte att bli älskad". Tuffa papper, och lätt att gå igång på för en person som MB (den mest psykopatiska typen i dramat, IMHO).
Men det där scenariot har en möjlig effekt på KJ också. Hur reagerar han när han kastas mellan hopp (tjejen jag är "olyckligt kär i" vill frivilligt komma hem till mig imorgon!!) till förtvivlan ("jag är bara en bricka i hennes spel mot MB" - ev oralsex included). Det är - minst! - lika tuffa papper.
Så båda "rivalerna" har motiv, men den tekniska bevisningen säger entydigt KJ i min bok.