2014-01-24, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
Folk kan gå långt för sina barn och detta är ett sådant exempel. Jag har själv barn och skulle göra samma sak som Maxims Moder.

Du verkar ha missförstått något. Han gjorde sig lustig över att det utdömts ett stort skadestånd till de anhöriga. Han ansåg tydligen att de dragit en högvinst när deras barn blivit mördad eftersom de nu har rätt till skadestånd.
Citera
2014-01-24, 15:06
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blizzak
Offrets Mamma kommer troligtvis putta in en rejäl summa pengar till domare vid varje tillfälle det blåser frihetsvindar förbi Sebastians näsa... han sitter där han sitter och det kommer han göra.

ja hon har nog pengar, va ju med i samma scammar som Maksim, ett bedragarpar verkar det som
Citera
2014-01-24, 17:00
Medlem
CasaBasas avatar
Vad man än tycker om denna historia är det hur som helst en mycket märklig dom. Lee Aldhouse fick nyligen 25 år efter att ha knivmördat en amerikansk soldat på permis i Phuket. Då tänkte jag att det antagligen var strängast tänkbara, med tanke på pressen Thailand hade från USA i det målet.

I Chang Mai fick ett engelskt fyllo 4 år för att oprovocerat knivmördat en man han störde sig på för några år sedan. Vanligtvis brukar inte Thailand döma utlänska personer speciellt hårda straff om inte thailändare eller droger inblandade.

Hursomhelst fick säkert domaren bra betalt, men kommer bli mer folk att muta för domen är knappast faställd ännu. Han kan överklaga domen en gång till i rätten i Phuket och om domen blir den samma överklaga i högre instans i Bangkok. Nu vet jag visserligen inte hur mycket pengar Maksims moder har men kommer bli fler att muta för henne om Ljung överklagar, vilket jag tror han gör.

Visserligen gör det antagligen inte situationen så mycket annorlunda för Ljung, då den thailänska rättvisan går i snigeltakt. Två och ett halvt år för att få livstidsdomen. Överklagar Ljung tar det säkert 3 år till innan nästa dom kommer. Dom där 8 åren han måste sitta i Thailand innan han ens kan drömma om att bli förflyttad kommer antagligen vara ungefär när den slutgiltiga dommen faller.
Citera
2014-01-24, 19:15
Medlem
Rättssystemet i Thailand mår helt klart inte bra, korrumperat rövhål till land verkar det vara.. Hoppas Ljung överklagar och kommer ut.. Spännande och se om Viktor väntar hårddom.
Citera
2014-01-24, 19:20
Medlem
Blizzaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spit123
Rättssystemet i Thailand mår helt klart inte bra, korrumperat rövhål till land verkar det vara.. Hoppas Ljung överklagar och kommer ut.. Spännande och se om Viktor väntar hårddom.

Varför ska Ljung ut i friheten? Ljung är dum i huvudet och är troligtvis inte hjärnan bakom det hela. Troligtvis är Söderlund den drivande. Även han borde få strängast möjliga straff. Jag är okej med att Ljung får 30 år och Söderlund 40 år. Men under 20 år för Ljung - NEJ NEJ NEJ NEJ.
Citera
2014-01-24, 19:53
Medlem
Citat:
Varför ska Ljung ut i friheten? Ljung är dum i huvudet och är troligtvis inte hjärnan bakom det hela. Troligtvis är Söderlund den drivande. Även han borde få strängast möjliga straff. Jag är okej med att Ljung får 30 år och Söderlund 40 år. Men under 20 år för Ljung - NEJ NEJ NEJ NEJ.

100% att Ljung inte är drivande, han är inte en ledare utan en följare och helt klart blåögd. Dum i huvudet, mja, inte alla bestick i rätt låda kan vi väl säga med en blandning av att vara sjukt osäker i sig själv.

Känns enligt min mening som att de ej är meningen att släcka ryssen, svårt att få nå deg/kundlistor etc då? Livstid känns hårt och en lite mer rättvis dom skulle det ha varit. Klart Ljung ska sitta in bommad, men livstid?
Citera
2014-01-24, 20:06
Medlem
Blizzaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spit123
100% att Ljung inte är drivande, han är inte en ledare utan en följare och helt klart blåögd. Dum i huvudet, mja, inte alla bestick i rätt låda kan vi väl säga med en blandning av att vara sjukt osäker i sig själv.

Känns enligt min mening som att de ej är meningen att släcka ryssen, svårt att få nå deg/kundlistor etc då? Livstid känns hårt och en lite mer rättvis dom skulle det ha varit. Klart Ljung ska sitta in bommad, men livstid?

Ljung bör sitta en lång tid, helt klart. Och sedan få slussas till Sverige och sitta en lång tid, men då med rehabilitering och en långsam utslussning ut i samhället. Jag tror på att han kommer bli en god, laglydig människa som inte kommer ens göra en fluga illa. Men han behöver ändå sitta sin tid i Thailand. 20 år i Thailand och 10 år i Sverige anser jag!

Söderlund däremot borde få sig en volta på 30 år och 20 år i Sverige.
Citera
2014-01-24, 20:08
Medlem
Blizzaks avatar
I övrigt väldigt intressant, då dessa herrar kommer ut i frihet. Antager att Thailändskt fängelse inte serverar sina interner med dagens tidning, internet, teknikens värld, Bilsport etc. När de kommer ut går 95% av Sveriges bilar på el, bussar likaså. Troligtvis kommer de behöva lång tid på sig för att förstå sig på modern teknik
Citera
2014-01-24, 20:49
Medlem
Hagstroms avatar
Johan dömd till livstid.http://www.phuketgazette.net/phuket_...son-23391.html
Citera
2014-01-24, 21:12
Medlem
Citat:
I övrigt väldigt intressant, då dessa herrar kommer ut i frihet. Antager att Thailändskt fängelse inte serverar sina interner med dagens tidning, internet, teknikens värld, Bilsport etc. När de kommer ut går 95% av Sveriges bilar på el, bussar likaså. Troligtvis kommer de behöva lång tid på sig för att förstå sig på modern teknik
Overlever man 20 ar pa Bang Kwan ........ later hart.
Citera
2014-01-25, 15:37
Medlem
Citat:

Det går att fixa mobil med internetuppkoppling i thailändska fängelser. Viktigt dock att man sköter det snyggt för torskar man med luren kan det bli lite kämpigt. Förut var det inte lika allvarligt i fängelseofficerarnas ögon, men efter att några blåsta falanger började posta bilder innifrån anstalterna etc har dem börjat att ta lite hårdare på det.

För övrigt så är det illa på dessa ställen men inte så illa som allmänheten verkar tro. Beskrivningarna som går att läsa om i böcker skrivna av f.d intagna stämmer inte alls med dagens verklighet.

Det värsta med att avtjäna straff i thailändska fängelser är sjukdomarna. Man sover packade som sillar i skedställning för att få plats. Detta faktum ihop med obefintlig sjukvård för de intagna som ej har pengar leder till att en del obehagliga sjukdomar sprids.

Förutom problemet med sjukdomar kan man faktiskt ha en ganska dräglig tillvaro även på de värsta kåkarna i Thailand, med utgångspunkt att anhöriga sätter in en lax eller två i månaden på anstaltskontot dvs. På vissa kåkar kan man t om beställa utkörd pizza t ex.
Citera
2014-01-25, 18:36
Medlem
Har bläddrat igenom tråden lite, men varför mördade dom Schantz? Vad är det för bedrägeri det handlar om i Pattaya?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in