Citat:
Ursprungligen postat av
karlinge
"golare har inga polare"
blir roligt att se vad som händer med jonas när han börjar hänga ut kriminella i organisationer, de senaste 5 åren....
Definitionen av att "gola" är att ange någon till polisen; i synnerhet om man även därmed bryter ett förtroende. Att ange någon till polisen för ett brott personen i fråga redan blivit dömd för vore resultatlöst.
Skrattretande att du tror att kriminella organisationer kommer att börja jaga Jonas. För vi vet ju alla hur farligt det är att driva liknande sidor som ratsit & upplysning där de "hänger ut" kriminellas skulder. Båda sortens sidor använder sig utav offentliga uppgifter som vem som helst kan kolla upp ändå, de har bara förenklat processen.
Den enda tillfälliga nackdelen jag ser med lexbase är, enligt tidningar, att även en del vittnen hamnat på hemsidan vilket är fel. Det bör lexbase säkerligen korrigera inom en snar framtid då hemsidan fortfarande är under beta. Det ska svida rejält att begå brott i mitt tycke och Sverige har alldeles för ynkliga straff. Denna sida gör att det svider lite mer att bli dömd vilket jag ger tummen upp för! Synd bara att de inte också gäller brott som begåtts längre bak i tiden än fem år men det kommer säkert i framtiden, om inte på lexbase så på andra sidor som kommer.