Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-28, 10:55
  #85
Medlem
Cinnabars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o-son
Enligt en granskning DN gjort han har tidigare har han varit delägare i flera kommanditbolag där några av delägarna är dömda för grova brott.
Vilka är dessa komanditbolag?

Det undrar jag med. Är det klåparna bakom databasen kanske?

"Drygt två veckor innan Lexbase bildades hoppade Häger av ett bolag som sysslar med webbproduktion, där affärskompanjonen dömts för att ha skjutit en person i magen på en fest. Tingsrätten fällde 2011 den mannen för grovt vapenbrott, vållande till kroppsskada och dopingbrott."
Citera
2014-01-28, 11:10
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Jag kom just på en sak. De kanske bara är ute efter snabba pengar?

En juridiskt ohållbar affärsidé.
En brännvinsadvokat (Pontus Ljunggren).
Kortsiktigt vinstintresse.
Anlita en suspekt PR-firma.
Anonym "reklam" på sociala media.
Lite falska konton på flashback som "förvarnar" om den "stora händelsen".
Många betalar en liten summa (59/79) för att se vad det handlar om.
Många bäckar gör en stor å.
Flashbacks detektiver identifierar alla inblandade.
De flesta, med kanske bara en vårdtvist i bagaget, blir riktigt oroliga/arga.
Mer info dyker upp på flashback, några inblandade har bytt identitet och flytt till Thailand.
Den "organiserade brottsligheten" vaknar - vad fan är det här?!?!?
Foton på de inblandade visas - Pontus Ljungren hoppar från en trampolin ner i poolen. Jonas syns i bakgrunden, smuttande på en drink med ett litet parasoll i.
Sedan tystnad, ett tag..
Ett år senare - "Tre svenskar har hittats döda i Pattaya - två män och en kvinna. Den Thailändska polisen misstänker inget brott".


är också inne på samma tankebanor, detta verkar onekligen som ett bedrägeri av stora proportioner, dock tror jag inte att något brott har begåtts än.. eller? är inte extremt insatt i juridiken, men moralen bakom är mer än förkastlig.

hur stor roll spelar ULLMAN PR i sammanhanget? har kollat runt lite på Herr ullmans facebooksida - och blir stundtals chockad av hur störd han är i sitt resonemang.
__________________
Senast redigerad av joshuan 2014-01-28 kl. 11:13.
Citera
2014-01-28, 11:33
  #87
Medlem
Verkar inte som man har så mycket att förlora om man startar en sån här grej. Jag menar det är ju brottslingar som hängs ut. Känns inte som det blir långvarigt det här. För deras egna bästa är det ju bra om staten lägger ner deras sida. Annars vet dom vad dom kan förvänta sig om dom inte självmant beslutar att lägga ner.
Citera
2014-01-28, 11:39
  #88
Medlem
Finns ingen bankanställd som vet vilka Jonas anonyma affärsänglar är. Det bör ju finnas en insättning till hans konto från något konto. Misstänker att han har Nordea.

========

När startades Lexbase? när lämnades ansökan in? är det bolagsverket man ska vända sig till för att få de uppgifterna?
Citera
2014-01-28, 11:56
  #89
Medlem
Ullman PR är intressant i sammanhanget. Harald Ullman har varit ansvarig för sossarnas PR de två senaste valen. Harald Ullman själv sitter i Polisnämnden. Han satt längst fram under Lexbase presskonferens. Han sitter i styrelsen för det hyllade projektet "Läxhjälpen".
Nu är han alltså PR ansvarig för den här skiten.
Citera
2014-01-28, 12:04
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Är nog ingen fara. Det är nog större risk att de ramlar på en kniv eller blir deprimerade och tar självmord med en bilbomb än att någon annan skadar dem.

=========

Hitta ett telefonnummer
Jonas: 073-33 888 22 Lexbase AB 5569263394

http://www.telinfo.se/0733388822

och ett till: 076-197 76 00


Någon som sitter på nummer som fungerar till Jonas? Båda dessa e nedkopplade.

Är det någon som kan bekräfta att han verkligen bor på värtav?
Citera
2014-01-28, 12:07
  #91
Medlem
AmericanHistoryXLs avatar
Jonas affärsänglar har varit pengar som kommit via hans tidigare bluffsajter inriktade på porr.
Dessa bör ha varit uppe runt åren 2009 till tidigt i 2011. Ska försöka luska fram mer på detta och återkommer....
Citera
2014-01-28, 12:19
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fevish
Någon som sitter på nummer som fungerar till Jonas? Båda dessa e nedkopplade.

Är det någon som kan bekräfta att han verkligen bor på värtav?

Vi har hittat en annan adress med koppling till Jonas. Men Värtavägen ska vara den senast kända.

Bondegatan (som han använde som adress när han registrarade sig för utgivningsbevis) verkar ligga ute till försäljning. https://www.flashback.org/sp47237551

Citat:
Ursprungligen postat av AmericanHistoryXL
...Dessa bör ha varit uppe runt åren 2009 till tidigt i 2011. Ska försöka luska fram mer på detta och återkommer....

Under åren han noll taxerade alltså... Hoppas du hittar något.
Citera
2014-01-28, 12:24
  #93
Medlem
Vattenspridares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoolaRonny63
Fem år my ass. Jag finns med där, med en sju år gammal dom.
Jag tycker att detta är helt förkastligt.
Jag finns inte med där, och min dom blev April 2009... Hmm...

Citat:
Ursprungligen postat av Inthahood
Ta diskussionen till data-delen. Finns billiga ddos-tjänster där ute som åtminstone menar att de kan stänga ner sajten. Hoppas de fungerar.
Verkar som att någon redan håller på med detta då sajten har varit otillgänlig flera gånger idag.. Är ju trots allt en Apache server som inte håller måttet.
__________________
Senast redigerad av Vattenspridare 2014-01-28 kl. 12:32.
Citera
2014-01-28, 12:42
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o-son
Enligt en granskning DN gjort han har tidigare har han varit delägare i flera kommanditbolag där några av delägarna är dömda för grova brott.
Vilka är dessa komanditbolag?

Citat:
Ursprungligen postat av Cinnabar
Det undrar jag med. Är det klåparna bakom databasen kanske?

"Drygt två veckor innan Lexbase bildades hoppade Häger av ett bolag som sysslar med webbproduktion, där affärskompanjonen dömts för att ha skjutit en person i magen på en fest. Tingsrätten fällde 2011 den mannen för grovt vapenbrott, vållande till kroppsskada och dopingbrott."

Framförallt skulle det vara intressant o se om den här affärskompanjonen finns med på sidan....

Citat:
Ursprungligen postat av getz
När startades Lexbase? när lämnades ansökan in? är det bolagsverket man ska vända sig till för att få de uppgifterna?

Bolaget registrerades 2013-03-19. De har ju ett annat bolag tillsammans Vivalto Information AB som reggades 12-01-19

Ljunggren har ju, vad jag ser 3 juristfirmor,
Den enskilda firman Advokatfirman Pontus Ljunggren, reggad redan 1987
Fipaso AB reggad 2011-05-02
Juristfirman Prolex AB reggad 2005-12-21, denna är dock namnändrad 2013-05-08 från FGAT malmö AB

Värt att notera är också att han blev medlem i Advokatsamfundet så sent som 2013, så gissningsvis har företagen tidigare haft annan verksamhet.

Den enskilda firman fick först namnet Juristfirman Pontus Ljunggren 2010 för att sen 2013-08-19 byta till Advokatfirman Pontus Ljunggren, så gissningsvis blev han advokat nån gång under 2013

Fipaso AB är ett lagerbolag som reggades 2011-04-26
notera namnhistoriken

hmm AlertPay AB?? vänta nu, vi kollar namnhistoriken för Prolex med

ett "pay"-namn till spännande...

Sen finns det ju en drös bolag till, bla det rätt nystartade "Mr Lown" som reggades 2013-05-01

Sen har vi ju Vivalto...
notera den namnhistoriken

Undras hur många av de som suttit i de bolag Jonas H som går att hitta på Lexbase
Jag ser det som rätt osannolikt att ingen i de här lirarnas omgivning har helt rena papper senaste 5 åren. Det borde finnas nån rattfylla/misshandel/ringa narkotika
__________________
Senast redigerad av rhdf 2014-01-28 kl. 12:51.
Citera
2014-01-28, 13:00
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Framförallt skulle det vara intressant o se om den här affärskompanjonen finns med på sidan....



Bolaget registrerades 2013-03-19. De har ju ett annat bolag tillsammans Vivalto Information AB som reggades 12-01-19

Ljunggren har ju, vad jag ser 3 juristfirmor,
Den enskilda firman Advokatfirman Pontus Ljunggren, reggad redan 1987
Fipaso AB reggad 2011-05-02
Juristfirman Prolex AB reggad 2005-12-21, denna är dock namnändrad 2013-05-08 från FGAT malmö AB

Värt att notera är också att han blev medlem i Advokatsamfundet så sent som 2013, så gissningsvis har företagen tidigare haft annan verksamhet.

Den enskilda firman fick först namnet Juristfirman Pontus Ljunggren 2010 för att sen 2013-08-19 byta till Advokatfirman Pontus Ljunggren, så gissningsvis blev han advokat nån gång under 2013

Fipaso AB är ett lagerbolag som reggades 2011-04-26
notera namnhistoriken

hmm AlertPay AB?? vänta nu, vi kollar namnhistoriken för Prolex med

ett "pay"-namn till spännande...

Sen finns det ju en drös bolag till, bla det rätt nystartade "Mr Lown" som reggades 2013-05-01

Sen har vi ju Vivalto...
notera den namnhistoriken

Undras hur många av de som suttit i de bolag Jonas H som går att hitta på Lexbase
Jag ser det som rätt osannolikt att ingen i de här lirarnas omgivning har helt rena papper senaste 5 åren. Det borde finnas nån rattfylla/misshandel/ringa narkotika

Om de har sysslat med bedrägeri och liknande i tidigare företag så borde det om inte annat finnas polisanmälningar som upprättats mot några av företagen. Dom eller dy? Tveksamt, men kanske möjligt... Men lär ju inte finnas tillgängligt i deras egen databas . Det verkar ju som att journalisterna på de Svenska nyhetsredaktionerna är mycket upprörda, så för en gång skull kanske de gör sitt jobb och gör lite research? Givetvis lär de ju göra ett litet stopp i den här tråden för att få inspiration...


Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspridare
Jag finns inte med där, och min dom blev April 2009... Hmm...


Verkar som att någon redan håller på med detta då sajten har varit otillgänlig flera gånger idag.. Är ju trots allt en Apache server som inte håller måttet.

Antingen det, eller det faktumet att det dykt upp i samtliga medier under det senaste dygnet, det lär ju också ha ökat trafiken till sidan radikalt.

Citat:
Ursprungligen postat av Hagelbrakaree
förstår ni vad detta innebär? det innebär att jobbsökande individer med ett brottsligt förflutet kan hälsa hem.
Att par kommer skiljas när föräldrar osv får reda på all information om deras svärson osv.
hoppas inte att denna sidan är uppe permanent.

Om föräldrarna skulle göra att relationen bryts upp så är det nog inte mycket till relation i första platsen.

Jobbsökande individer med brottsligt förflutet bestående av allvarligare brott kommer nog kunna få svårare att få jobb, mindre incidenser tveksammare.
Citera
2014-01-28, 13:43
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av getz
Finns ingen bankanställd som vet vilka Jonas anonyma affärsänglar är. Det bör ju finnas en insättning till hans konto från något konto. Misstänker att han har Nordea.

========

När startades Lexbase? när lämnades ansökan in? är det bolagsverket man ska vända sig till för att få de uppgifterna?

Sett utdrag på det finns här någonstans..

Domänen ifall,

created: 2013-02-19
modified: 2013-08-08
expires: 2015-02-19
transferred: 2013-08-05
nserver: ns1.lexbase.se 79.136.114.88
nserver: ns0.lexbase.se 79.136.114.88
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in