2014-01-29, 05:01
Medlem
Vad tror ni om att konkursansöka bolaget?

Med tanke på att ingen, vill eller kan (pga oförutsedda förhinder) kan företräda bolaget på en konkursförhandling så borde det kunna bli satt i KK och en konkursförvaltare kan ta över bolaget och stänga av siten.
Citera
2014-01-29, 06:41
Medlem
brotucks avatar
Tycker de kunde begränsat uthängningarna till de som bara har dömts till fängelse eller större skadestånd. Då hade tjänsten tjänat ett syfte. Uppenbart att de bara är ute efter snabba pengar och inte skyr några medel för att få det.
Citera
2014-01-29, 06:42
Medlem
MILFMANs avatar
Advokaten har sannolikt fått sina 5 % i ersättning för att han hjälpt till med diverse. Är det så kan det vara ett skattebrott om han inte deklarerar korrekt. Att äga aktier i ett bolag som han företräder är ett brott mot Advokatsamfundets regler (troligen inte så allvarligt). Att han lämnar posten som ledamot innebär inte att hans aktieägande förändras.

Har ingen kollat advokaten och Häger på sajten? Vore festligt om de medvetet mörkar egen bakgrund!
Citera
2014-01-29, 06:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ann.Oying
Det lär ju liksom knappast sitta nån automatisk synkroniseringsfunktion mellan deras register och de offentliga menar jag, utan detta måste skötas manuellt vilket ju innebär att alla domar som ändras då måste uppdateras löpande av site-ägarna själva.
Tror du de ligger prydligt sorterade i pärmar eller? Det är bara någon rad kod för att lägga till ett filter som bortser från alla domar över 5 år gamla.

Frågan är om företaget har haft viljan att lägga till en sån funktion eller om de skiter i det. Så jävla efterblivna att de manuellt går igenom domarna och klickar bort de tror jag inte de är.
Citera
2014-01-29, 07:28
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hustlerinc
Tror du de ligger prydligt sorterade i pärmar eller? Det är bara någon rad kod för att lägga till ett filter som bortser från alla domar över 5 år gamla.

Frågan är om företaget har haft viljan att lägga till en sån funktion eller om de skiter i det. Så jävla efterblivna att de manuellt går igenom domarna och klickar bort de tror jag inte de är.

Rimligen så har de begränsat sig till att begära ut domar som är meddelade efter ett visst datum. De kan ju även omfatta brott som är flera år äldre. Särskilt ekonomisk brottslighet brukar ta 2-4 år innan hovrätten dömt. Sedan kan brottet ha begåtts ett antal år innan åtal väcktes. Dvs en hovrättsdom från 2009 kan röra ett brott från t ex 2004.
Citera
2014-01-29, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MILFMAN
Rimligen så har de begränsat sig till att begära ut domar som är meddelade efter ett visst datum. De kan ju även omfatta brott som är flera år äldre. Särskilt ekonomisk brottslighet brukar ta 2-4 år innan hovrätten dömt. Sedan kan brottet ha begåtts ett antal år innan åtal väcktes. Dvs en hovrättsdom från 2009 kan röra ett brott från t ex 2004.
Du förstår inte vad jag och skribenten jag citerade diskuterar. För att göra det lättare för dig fortsätter jag på ditt exempel: Den domen från 2009 är år 2014 fem år gammal, så lång är du med. Nu till det krångliga, hur gammal fyller den år 2015? Om de påstår sig begränsa sig till domar max fem år gamla bör en sex år gammal dom vara med?
Citera
2014-01-29, 08:42
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Du förstår inte vad jag och skribenten jag citerade diskuterar. För att göra det lättare för dig fortsätter jag på ditt exempel: Den domen från 2009 är år 2014 fem år gammal, så lång är du med. Nu till det krångliga, hur gammal fyller den år 2015? Om de påstår sig begränsa sig till domar max fem år gamla bör en sex år gammal dom vara med?

...samt att OM Lexbase beslutar plötsligt att "Äh, vi tar med 10 år tillbaka" så blir väl ändå fler "utpekade".
Citera
2014-01-29, 08:58
Medlem
Tyckte Solid personkopplingarfunktion var väldigt bra.

Karl Pontus Ljunggren:
http://image.bayimg.com/18aa8fe35ffa...760cdd9c6a.jpg
Citera
2014-01-29, 09:02
Medlem
starkopramens avatar
Ni som inte förstår varför så många reagerar negativt över Lexbase hur fan tänker ni. Denna tråd är en naturlig svarsreaktion på några pengahungriga personers agerande. Dom har sjösatt en sida som dom hävdar skall peka ut dömda brottslingar. Efter att sidan har granskats av olika aktörer (FB är den mest drivande och medlemmar här hittar tvivelaktigheter uppradade efter varandra) så framkommer det att sidan blandar ihop i stort sätt alla som har haft med domstolsväsendet att göra. Dömda pedofiler och mördare buntas ihop med frikända och vittnen och får vid personsök en länk med rubriken "aktuell" och vid kartsök en röd prick på adressen där denna vid tillfället var folkbokförd.

Vare sig ledningen bara är frontfigurer och det är andra drivande intressenter som står bakom sidan eller om det är Jonas och Pontus själva som har roddat ihop detta så är det intressant att få reda på hur finansiering och annat har ordnats.

Det finns kopplingar mellan de ledande i bolaget och kriminella kretsar så ja det är intressant att luska reda på mer. Jag håller skyddet av människors integritet väldigt högt men om man startar ett bolag med syfte att tjäna pengar genom att kränka andra människors integritet ja då har man förlorat rätten till sin egen.
Citera
2014-01-29, 09:09
Medlem
MILFMANs avatar
Citat:

Förstod inte ens att ni diskuterade...

Min poäng är att man överskattar de bakom sajten om man tror att man ska kunna räkna ut några gränser med säkerhet. Det där med fem år handlar nog bara om den volym de orkade med när de drog igång och inte om ngn form av moralisk gränsdragning. Dessutom kan man knappast räkna fem år bakåt från dagens datum. Den period som omfattas är troligen fem år före den dag då de begärde ut handlingarna från respektive domstol, dvs +5 och ökande.
Citera
ChristianXs avatar

Moderatormeddelande

Postat av ChristianX 2014-01-29, 09:25
Medlem
Som det står i moderatormeddelandet och flera gånger i tråden: Det som ska diskuteras är endast företaget och deras ledning i sin roll i företaget.

Allt annat ger varning för OT. Direkt. Varje gång!

/Mod
2014-01-29, 09:51
Avstängd
Niggerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av juha890
trist som fan att banhof skitar ner sig trodde mera om dom, då blev det en uppsägning idag till dom, jag förslår att vi ratar allt och alla som beblandar sig med deras parasit sida och företag

Tycker inte jag. Jag tro nog vi skall vara glada att banhof stå upp för sin sak, inte börja leka godtycklig polis,utan låter rättsväsendet har sin gång och inte börja leka censur. Tänk på att Flashback servrar står också på hos Banhof. Det finns nog en del krafter som vill stänga Flashback också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in