2014-01-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Därför att en granne har sett KJ och en person till bära ner ett 150 x axelbrett föremål i trapphuset, ingen klarhet har bringats i vad som bars och vem som hjälpte KJ med bärandet.

Den observationen har väl inte polisen tillmätt någon betydelse. Alls.
Citera
2014-01-28, 23:57
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Alltså tycker man att det är misstänkt att man åker till två butiker, många handlar på det sättet av olika anledningar, man har vissa preferenser eller man glömmer något från första besöket.
Sist jag gjorde detsamma förra veckan så träffade jag också två bekanta i båda affärerna, jag undrar om dom hade gjort något brottsligt då det är extremt konstigt att man gör det eller kanske jag ska anmäla mig själv för något jag inte gjort för det är så misstänkt.
Annars så går vägen från Kvantums östra parkering till COOP förbi just VB:s och KJ:s mötesplats samtidigt som de ska träffas. Bra läge att dubbelkolla vilken bil blodet ska planteras i, eller hur?
Citera
2014-01-29, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Annars så går vägen från Kvantums östra parkering till COOP förbi just VB:s och KJ:s mötesplats samtidigt som de ska träffas. Bra läge att dubbelkolla vilken bil blodet ska planteras i, eller hur?

Det var endast 13 minuter mellan inköpen (?). När jag målar "ställer" jag det för mig, målarbyxor, plasthandskar, häller upp färg osv. MB kan ju knappt parkerat innan han for på en ny handelsresa, som han själv uppger var för att köpa smör. Inte för att jag vill vara petig på detaljer, men han köpte inget smör.

Inte vad som framgår av kvitton i vart fall.
Citera
2014-01-29, 00:11
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Därför att en granne har sett KJ och en person till bära ner ett 150 x axelbrett föremål i trapphuset, ingen klarhet har bringats i vad som bars och vem som hjälpte KJ med bärandet.

Ska VBs kropp ha varit kvar i KJs lägenhet när LSS var där 7/5 och hjälpte KJ att städa?
Citera
2014-01-29, 00:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Ska VBs kropp ha varit kvar i KJs lägenhet när LSS var där 7/5 och hjälpte KJ att städa?

Var LSS verkligen där, var det inte så att KJ sa att han låg i badet och att LSS:aren gick sin väg, ringde lite senare och att det inte blev något den dagen? Dessutom, LSS vägleder, KJ jobbar.

Alla rum var inte städade vid undersökningen, så det gjordes säkert inte den gången heller isf.
Citera
2014-01-29, 00:15
Medlem
Citat:
Var LSS verkligen där, var det inte så att KJ sa att han låg i badet och att LSS:aren gick sin väg, ringde lite senare och att det inte blev något den dagen? Dessutom, LSS vägleder, KJ jobbar.

Alla rum var inte städade vid undersökningen, så det gjordes säkert inte den gången heller isf.

LSS återkom samma dag.
Citera
2014-01-29, 00:16
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:

LSS kom tillbaka efter att KJ badat.
LSS instruerar och hjälper till.
Senast redigerad av Namibia1 2014-01-29 kl. 00:19.
Citera
2014-01-29, 00:21
Moderator
OYs avatar
Citat:
LSS kom tillbaka och efter att KJ badat.

Köper det, dock var det KJ som städade efter påstötning. Köket var det väl som brukade städas, övriga lägenheten var inte städad vid undersökningen, liket låg kanske på balkongen.
Citera
2014-01-29, 00:21
Medlem
Citat:
LSS kom tillbaka och efter att KJ badat.

Precis. LSS städade köket, KJ dammsög rummet och torkade golvet i hallen. Därav moppen och skurhinken, som poliserna skådade via fönstret.
Citera
2014-01-29, 00:24
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Precis. LSS städade köket, KJ dammsög rummet och torkade golvet i hallen. Därav moppen och skurhinken, som poliserna skådade via fönstret.

Märkligt att man inte använde BlueStar på hallgolvet åtminstone.
Citera
2014-01-29, 00:28
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det mesta som typ säng, duschdraperi, dildos mm utstädades i slutet av februari av hans föräldrar. Flera svarta sopsäckar med skräp försvann.

Sedan är åklagarna och övriga eniga om att lägenheten varken var mord- eller styckplats, så inventarierna har ingen betydelse i sammanhanget.

Ändå säger i stort sett alla hans kompisar att KJ har TVÅ sängar (alternativt en dubbelsäng). Ingen vad jag vet har sagt att det försvann en säng under vintern. Och kompisen William ritade en skiss över lägenhetens utseende och möblering som den sett ut i april vid hans senaste besök. Hur många sängar fanns det på den skissen?
Citera
2014-01-29, 00:31
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Köper det, dock var det KJ som städade efter påstötning. Köket var det väl som brukade städas, övriga lägenheten var inte städad vid undersökningen, liket låg kanske på balkongen.
Är du allvarlig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in