Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-31, 11:17
  #1993
Medlem
Mr.Cookiepantss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theberzerker
För er som inte hört om presskonferensen i natt så finns det sammanställt här:
http://www.ign.com/articles/2014/01/...-on-its-future

Detaljerad lista med lite mer info skriven "on the fly":
http://nintendoeverything.com/ninten...efing-roundup/

Än så länge låter det lovande, får hoppas att utförandet blir lika bra..

Gillar också att Iwata påpekade flera gånger att de insett att det inte räcker med att fokusa på barn, hoppas att det finns något bakom dom orden..

För den vågade så vore det ett ypperligt tillfälle nu att köpa aktier i Nintendo

Aktierna lämnar jag nog hos de befintliga ägarna. Men jag såg iallafall att de hade kört ut ett release"datum" åt Mario Kart 8, månaden maj.

Jag är inte direkt överraskad, men har väntat som satan på det spelet och fick upp goda förhoppningar när det gick rykten om slutet av mars. Det var dock baserat på en butik som hade satt det som releasedatum, vilket jag borde förstått var taget helt ur luften.

Nåväl! Nu vet man i alla fall och det var åtminstone inte alldeles för sent.
Citera
2014-01-31, 17:46
  #1994
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Ibland undrar man vad Nintendo cheferna tänker med Gamers har suktat efter ett Pokemon RPG till konsol ända sedan N64 eran. Kan lova att det skulle sälja som smör om de släppte det till Wii-U, att sedan kunna byta pokemon och köra battles och turneringar via onlinetjänsten skulle ge spelet en helt ny dimension.
Jag är också rätt trött på nintendos idiotiska idéer och att de vägrar anpassa sig efter vad marknaden efterfrågar, nintendo mår nog väl av lite motgångar så att de tvingas va mer kundvänliga och börja släppa konsoller med acceptabel hårdvara.
Citera
2014-01-31, 20:03
  #1995
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Ibland undrar man vad Nintendo cheferna tänker med Gamers har suktat efter ett Pokemon RPG till konsol ända sedan N64 eran. Kan lova att det skulle sälja som smör om de släppte det till Wii-U, att sedan kunna byta pokemon och köra battles och turneringar via onlinetjänsten skulle ge spelet en helt ny dimension.
Kommer aldrig hända. Pokémon - POCKET monster..
Citera
2014-02-01, 08:54
  #1996
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Kommer aldrig hända. Pokémon - POCKET monster..

Rent tekniskt sett så är det väl inte så stor skillnad mellan en Wii-U Gamepad och en 3ds Håller med föregående talare, Nintendo måste anpassa sig till den nya generationen annars kommer de inte överleva. Det krävs mer än urvattnade remakes och uppföljare till Mario och Zelda för att tillfredsställa dagens marknad.
Citera
2014-02-01, 12:43
  #1997
Medlem
PUSClFERs avatar
När vi ändå är på ämnet Pokémon; något jag inte riktigt förstår är varför ingen har gjort en välgjord ripoff på Pokémon. Det finns ju uppenbarligen en enorm marknad för ett Pokémon-spel (eller liknande) i en stor och öppen värld i 3D.

Nintendo vill inte göra det, så varför har ingen annan gjort det? Titta bara på hur många MMO-spel som har trätt till liv tack vare World of Warcraft, eller Minecraft-liknande spel som släppts efter dess succé.
Citera
2014-02-01, 12:45
  #1998
Medlem
EdgeofEndings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PUSClFER
När vi ändå är på ämnet Pokémon; något jag inte riktigt förstår är varför ingen har gjort en välgjord ripoff på Pokémon. Det finns ju uppenbarligen en enorm marknad för ett Pokémon-spel (eller liknande) i en stor och öppen värld i 3D.

Nintendo vill inte göra det, så varför har ingen annan gjort det? Titta bara på hur många MMO-spel som har trätt till liv tack vare World of Warcraft, eller Minecraft-liknande spel som släppts efter dess succé.

För det gick ju så bra för digimon?
Citera
2014-02-01, 21:22
  #1999
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdgeofEnding
För det gick ju så bra för digimon?
det finns väl inga riktigt bra digimon spel? det finns helt klart stor potential när det gäller digimon spel (tänk liknande zelda twiligt princess plus möjlighet till biomerge ), man kan alltid hoppas!
Citera
2014-02-03, 11:40
  #2000
Medlem
Är det värt att köpa wii u? Är så jävla sugen på den pga några spel. Iaf nu så jag är sugen på super mario bros (vilket kan jag köpa ett Wii U Mario & Luigi Premium Pack för 2.8k, vilket ger 2 spel!) Spelet mario 3d world, zelda wind walker. Men även andra spel som kommer komma ut

Dock om det är värt. 2800:- är inte jätte stora pengar, men tänker på alla spel i framtiden som kommer komma.. Om det är värt att vänta? (fall spelen skulle floppa) eller om man bara ska köpa nu. Konsollen kan ju även gå ner i pris i framtiden man vet ju aldrig
Citera
2014-02-03, 16:37
  #2001
Medlem
Hellsvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flystar
Är det värt att köpa wii u? Är så jävla sugen på den pga några spel. Iaf nu så jag är sugen på super mario bros (vilket kan jag köpa ett Wii U Mario & Luigi Premium Pack för 2.8k, vilket ger 2 spel!) Spelet mario 3d world, zelda wind walker. Men även andra spel som kommer komma ut

Dock om det är värt. 2800:- är inte jätte stora pengar, men tänker på alla spel i framtiden som kommer komma.. Om det är värt att vänta? (fall spelen skulle floppa) eller om man bara ska köpa nu. Konsollen kan ju även gå ner i pris i framtiden man vet ju aldrig
Känner du ingen brådska så kan du självklart vänta, men jag tror inte att den kommer gå ner i pris igen förrän efter sommaren. Det är som sagt bara vad jag tror dock. Och när du väl skaffar konsolen så är Super Mario 3D World ett måste, det är ett av de bästa spel jag spelat på väldigt länge!
Citera
2014-02-03, 22:17
  #2002
Medlem
Theberzerkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flystar
Är det värt att köpa wii u? Är så jävla sugen på den pga några spel. Iaf nu så jag är sugen på super mario bros (vilket kan jag köpa ett Wii U Mario & Luigi Premium Pack för 2.8k, vilket ger 2 spel!) Spelet mario 3d world, zelda wind walker. Men även andra spel som kommer komma ut

Dock om det är värt. 2800:- är inte jätte stora pengar, men tänker på alla spel i framtiden som kommer komma.. Om det är värt att vänta? (fall spelen skulle floppa) eller om man bara ska köpa nu. Konsollen kan ju även gå ner i pris i framtiden man vet ju aldrig

Jag köpte ett Wii U förra maj och är helnöjd med den trots speltorkan under 2013..
Nintendo's egna spel floppar inte, men du kanske tänkte på Wii U i helhet? Konsolen har haft ett tufft år men saker och ting ser ljusare ut nu när Nintendo lagt alla kort på borden..

Helt upp till dig hur du ska göra, ta en titt på http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Wii_U_games för spel som hittills är bekräftade. Själv kommer jag njuta genom hela 2014 med spel som X (Monolith Soft), Mario Kart 8 och Super Smash Brothers for Wii U
Citera
2014-02-04, 11:10
  #2003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theberzerker
Jag köpte ett Wii U förra maj och är helnöjd med den trots speltorkan under 2013..
Nintendo's egna spel floppar inte, men du kanske tänkte på Wii U i helhet? Konsolen har haft ett tufft år men saker och ting ser ljusare ut nu när Nintendo lagt alla kort på borden..

Helt upp till dig hur du ska göra, ta en titt på http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Wii_U_games för spel som hittills är bekräftade. Själv kommer jag njuta genom hela 2014 med spel som X (Monolith Soft), Mario Kart 8 och Super Smash Brothers for Wii U


Konsollen i sig bryr jag inte mig mycket om, bryr mig om spelen. Verkar vara väldigt många spel som intresserar mig, i nuläget är det Mari bros man får med konsollen (prem) mario 3 world, kanske zelda wind waker sen kommer ju mario kart 8, super smash brothers, nytt zelda.

Sen att spelet går för 2800:- riksdaler är inte så farligt heller.. tror det blir ett inköp faktiskt går alltid o sälja vidare om man tröttnar
Citera
2014-02-05, 09:13
  #2004
Medlem
Nihennas avatar
Får min första lön nu denna månad, o har funderat på att köpa en konsoll.
WiiU verkar ju vara den enda vettiga än så länge så blir nog den.
Jag har en fråga dock;
Som jag har förstått det är det bara en platta-kontroll som gäller, resten antingen Wiichucks eller några specialgjorda "vanliga" handkontroller.

Det jag undrar är om WiiU har plats för Gamecube-kontroller, som Wii hade?
Jag har en gamecube-kontroll liggandes hemma så det hade varit trevligt med att kunna plugga in den så att man slapp köpa 3 kontroller till, så att bara 2 räckte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in