Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-06, 17:51
Medlem
Barc0s avatar
Nekad jag med. Efter lite prat och att jag visat HAB för honom så släppte han tillslut förbi mig.
Citera
2014-02-06, 17:52
Medlem
FÖR ALLA ICKE LÄSKUNNIGA:

*Nej, biljetterna har inte ändrats sedan 2014-02-01.
*Har du version 0.13 så ser biljetterna ut precis som äkta.
*AEOX-koden har aldrig ändrats sedan den infördes.
(Om någon påstår att busschafförerna med blotta ögat ska se att något är fel med AEOX-koden så betyder det att denna måste i huvudet göra konvertering från decimal till hexadecimal på ett tal som är 13-15 tecken långt, sen efter det göra konvertering av hex till OO, OE osv... Det är med andra ord inte möjligt. DESSUTOM GÖR Fejkbiljett DENNA KONVERTERINGEN KORREKT.)
*Senaste versionen finns ALLTID i Essylias signatur eller under "Ladda ned" på https://github.com/Olangu/Fejkbiljett-Android
*För er som har problem att installera - eller inte vet vilken version ni kör på: Efter nästa version kommer man kunna uppdatera direkt från Fejkbiljett. Dessutom kommer man kunna ställa in att programmet med jämna mellanrum kontrollerar om ny version kommit. Håll till godo!
Citera
2014-02-06, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Blev precis nekad vid slussen, "man ser att den är genererad" sa han direkt. Annars killen som släpper förbi mig. Senaste versionen och blivit påsläppt hela veckan. Tror han helt enkelt sa till mig att den var fake för att testa ifall ingen förändring av biljetten har skett.

Så att folk blev nekade händer men va äre som ger ut?

Något jag tänkte på att jag skapa biljetten 16:55 och biljetten är tillgänglig till 18:15. Är inte sms biljety enbart 60min?

http://sl.se/sv/Resenar/Fragor-svar/...-min-biljett-/
*Har du köpt en biljett för en eller två zoner gäller biljetten i 75 minuter.
*Har du köpt en biljett för tre zoner gäller biljetten i 120 minuter.
Citera
2014-02-06, 18:48
Medlem
Alltså jag fattar att biljetterna inte har ändrats sedan första februari, men spärrvakterna har iallafall ändrat beteende. Kanske har de fått instruktioner om att vara allmänt skeptiska eller nått, men de reagerar på ett annat sätt nu än för två veckor sedan på smsbiljetterna. Har inte testat med köpebiljetter, kanske är de lika skeptiska då. Men nått skumt är det.
Citera
2014-02-06, 18:52
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doedskalle
Alltså jag fattar att biljetterna inte har ändrats sedan första februari, men spärrvakterna har iallafall ändrat beteende. Kanske har de fått instruktioner om att vara allmänt skeptiska eller nått, men de reagerar på ett annat sätt nu än för två veckor sedan på smsbiljetterna. Har inte testat med köpebiljetter, kanske är de lika skeptiska då. Men nått skumt är det.

De har förmodligen fått direktiv från SL att vara hårdare när de granskar smsbiljetter. Det är OMÖJLIGT för blotta ögat att skillnad på en äkta och en falsk.

Den senaste versionen finns ALLTID i min signatur.
Citera
2014-02-06, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
De har förmodligen fått direktiv från SL att vara hårdare när de granskar smsbiljetter. Det är OMÖJLIGT för blotta ögat att skillnad på en äkta och en falsk.

Absolut, jag vet, men det är ändå drygt när de ska hålla på och ta ens telefonnummer för att kolla etc.
Citera
2014-02-06, 19:03
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Absolut, jag vet, men det är ändå drygt när de ska hålla på och ta ens telefonnummer för att kolla etc.

Det lugnar förmodligen ner sig, det nya utseendet är "bara" sex dagar gammalt ännu.
Citera
2014-02-06, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia

Och jag är för övrigt oändligt tacksam till er som fixar den här appen!
Citera
2014-02-06, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vargvid
Något jag tänkte på att jag skapa biljetten 16:55 och biljetten är tillgänglig till 18:15. Är inte sms biljety enbart 60min?

Är den skapad 16:55 ska den gälla i 75 minuter, dvs i En timme + ytterligare 15 minuter, alltså till 18:10.

Och så fungerar min .13 version, den ger nu från 19:21 till 20:36, dvs exakt 75 minuter.

Du har läst av fel om din gav 80 minuter plötsligt.
Citera
2014-02-06, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av figger4
Vart också precis nekad, spärrvakten sa att biljett typen ändrats. Uppdaterad appen I förrigår och då släppte han förbi mig, men inte nu längre.

[quote=vargvid|47392556]Blev precis nekad vid slussen, "man ser att den är genererad" sa han direkt. Annars killen som släpper förbi mig. Senaste versionen och blivit påsläppt hela veckan. Tror han helt enkelt sa till mig att den var fake för att testa ifall ingen förändring av biljetten har skett.
QUOTE]

Citat:

Fy FAN vilka puckon det finns, och det gäller även idioterna som påstår att biljetterna inte längre funkar, för de som har nya versionen VET att de funkar, och den som påstår annat är anställd av SL för att jävlas och försöka skrämma folk!

.13 FUNKAR PERFEKT - Finns INGEN CHANS att med blotta ögat se att det är en Fejk!
Citera
2014-02-06, 20:34
Blev nekad idag med den senaste versionen 0.13 i västerort. Första gången på 3 år! Inte troll! Ser prydlig ut och är aldrig nervös för att visa upp telefonen i luckan.
Citera
2014-02-06, 20:46
Medlem
blivit nekad av två olika busschaufförer idag med 0.13, köpte en ny biljett då och ser att de ser exakt lika ut förutom att de sänds från ett annat nummer! +44973575279 fick jag mess från, istället för SLXxx
Senast redigerad av voodoochopstiks 2014-02-06 kl. 20:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in