Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-12, 19:46
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickDawg
Kanske ska ställa min fråga här istället för här: https://www.flashback.org/showthread...ed=1#p41982109

Har själv gått över från att köra med SL-appen via iphone samt dropbox-varianten. Kör nästan enbart andriod för fejkbiljett nu, den känns bara mer säker, gedigen och mer svårkontrollerad. Vad skulle teoretiskt sätt en chaufför kunna lägga märke till gällande andriod-appen, har den några brister? Skönt att slippa blåpilen också!

Teoretiskt så kan en chaufför säga åt dig att hålla in "Hem"-knappen, vilket visar en lista med senast körda applikationer. I den här listan så kan det vara så att "Fejkbiljett"-förekommer, dock kommer thumbnailen ha samma utseende som din vanliga SMS-hanterare, så chansen att han upptäcker att det står just "Fejkbiljett" är minimal.

Vill man vara helt säker så gör man följande:

Öppnar Fejkbiljett-appen
Väljer rätt zon/stad/alternativ och trycker på "skapa"
När biljetten skapas så blir man automagiskt skickad till din meddelandehanterare , härifrån väljer du att backa ut till hemskärmen
Håll in "Hem"-knappen, välj att rensa listan med senaste använda program
Öppna upp meddelandehanteraren, öppna smset som Fejkbiljett-appen genererade
Vid behov kan du även backa tillbaka ett steg och visa det utgående sms:et som appen också skapar (om du ställt in att den ska skapa ett utgående)
Citera
2013-02-12, 20:47
Medlem
BlazeEveryDays avatar
12 Februari idag.
Vad händer efter 15'de? Återstår att se
Vågar ännu inte använda applikationen tills jag har sett vad som händer efter 15

Folk borde (den 15de) skicka in en massa meddelanden från olika orter då!
Citera
2013-02-12, 20:48
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Also, har det skett några förändringar eller inte?
Folk blir ju busted
Citera
2013-02-12, 21:20
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlazeEveryDay
Folk blir ju busted

Nej, det har inte skett några förändringar. Anledningen till att folk blir "busted" har ingenting med appen i sig att göra utan det handlar om externa förhållande, hur man beter sig, hur man agerar, hur man ser ut, vilket intryck man ger, etc.
Citera
2013-02-12, 21:23
Medlem
Nattdjurs avatar
Hjälp folk's!

https://github.com/fejkbiljett/Fejkbiljett-Android

Jag förstår verkligen inte vad jag ska göra med dessa länkar!
Kan någon snälla förklara noggrant vad som skall göras?
Citera
2013-02-12, 21:27
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattdjur
Hjälp folk's!

Scrolla ner, välj första länken
Citera
2013-02-12, 21:28
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattdjur
Hjälp folk's!

Ladda ner Fejkbiljett.apk med hjälp av en av länkarna, antingen via mobilen eller via datorn, jag rekommenderar att du gör det via datorn.

För sedan över filen du laddade ner till din telefon med hjälp av USB-kabeln, sedan öppnar du .apk:n i din telefon, installerar och själva programmet är väldigt enkelt att så det kan du nog lista ut på egen hand! :3
Citera
2013-02-12, 21:30
Medlem
Xiztecs avatar
Citat:
Folk blir ju busted

Funkar utmärkt för mig att åka till jobbet med fejkbiljetten - gjort så sedan uppdatering. Totalt visar jag biljetten 6 gånger per dag, 3 till jobb och 3 gånger tillbaka. Enda problematiken som uppstått för mig är när kontrollanten velat scanna med någon slags mobilapp som dem har (liknande QR-kodscanners). Dock kunde skakade det för mycket för att det skulle scannas - folk i framtiden kanske inte har den turen dock utan lite hjälpande.
Citera
2013-02-12, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Funkar utmärkt för mig att åka till jobbet med fejkbiljetten - gjort så sedan uppdatering. Totalt visar jag biljetten 6 gånger per dag, 3 till jobb och 3 gånger tillbaka. Enda problematiken som uppstått för mig är när kontrollanten velat scanna med någon slags mobilapp som dem har (liknande QR-kodscanners). Dock kunde skakade det för mycket för att det skulle scannas - folk i framtiden kanske inte har den turen dock utan lite hjälpande.
jag tror kontrollanterna föröker skrämmas genom att dra upp sin smartphon och scnna av en annan mobil, låter för high tech
Citera
2013-02-12, 23:20
Medlem
herbsngarlics avatar
Citat:
Folk blir ju busted

Hur menar du nu? Jag åker på falska sms-biljetter dagligen och har aldrig något problem. De som "blir busted" måste se riktigt nervösa och osäkra ut.
Citera
2013-02-13, 01:14
Medlem
polakks avatar
Jag använder mig av ett custom rom där namnet på avsändaren blir XXX istället för SLXXX på smsappen. Någon som vet om detta även gäller på de riktiga biljetterna?
Citera
2013-02-13, 07:30
Medlem
SysGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av polakk
Jag använder mig av ett custom rom där namnet på avsändaren blir XXX istället för SLXXX på smsappen. Någon som vet om detta även gäller på de riktiga biljetterna?
Det sker även med riktiga biljetter, vilket verkar få en del spärrvakter att tro att även äkta biljetter är falska. Ett ständigt problem för min del där spärrvakterna och busschauförerna hela tiden tittar extra noga och många gånger påpekar att biljetten är falsk. (Även när dem är äkta)

Däremot så har en bekant till mig ett underligt resultat: Riktiga biljetter visar SLxxx (xxx = tre slumpmässiga siffror) utan problem, medans fejbiljetter saknar SL-biten och visar enbart siffrorna.
Får också olika resultat beroende på vilken SMS-applikation som används.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in