Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-13, 10:31
Medlem
Hej ! Jag är ny på flashback och behöver hjälp .
Jag har Android . Samsung galaxy S III och ska till Sthlm snart.
Kan ni snälla hjälpa mig med fejkbiljetten ? Hur , var man laddar ner den osv
Vad behövs osv ?
Tack så mycket på förhand !!

UOTE=herbsngarlic]Nej, det försöket avslutades för längesen. Du visar upp biljetten i spärrluckan
i Gullmarsplan som vanligt. Jag minns dock att någon i den gamla tråden berättade att Norrtälje-bussen hen åkte med hade en sms-läsare, men det var ju med det gamla sms-systemet, ingen aning om den utrustningen kan scanna de nya koderna i de nya smsen.[/quote]
Citera
2013-02-13, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Nej, det har inte skett några förändringar. Anledningen till att folk blir "busted" har ingenting med appen i sig att göra utan det handlar om externa förhållande, hur man beter sig, hur man agerar, hur man ser ut, vilket intryck man ger, etc.
Håller med, jag vart "stoppad" av spärrvakten då han själv vart osäker hur biljetten skulle se ut. Han tog och ringde centralen för att göra en kontroll av sms-biljetten. Hörde hur han drog upp koden till telefonisten, blip så sa han, vsg... tog ca 3min innan det vart klart. Biljetten är "äkta" tills det finns en maskin som säger det motsatta... stå på er!
Citera
2013-02-13, 12:37
Medlem
Vad händer efter 15e?
Citera
2013-02-13, 13:00
Medlem
SysGhosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shallah
Vad händer efter 15e?
Spärrvakter och busschaufförer kommer inte att släppa på folk som inte har giltiga biljetter. Det vill säga att allt återgår till det normala.

När den nya SMS-biljetten infördes den 1sta Februari, så hade spärrvakter och busschaufförer fått order om att vara extra vänliga och släppa på folk som har problem med att registrera sin telefon till det nya biljett-systemet under övergångsperioden mellan den första och femtonde Februari.
Citera
2013-02-13, 13:12
Medlem
Essylias avatar
Med andra ord kommer du fortfarande kunna använda fejkbiljett för att generera egna biljetter.
Citera
2013-02-13, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Med andra ord kommer du fortfarande kunna använda fejkbiljett för att generera egna biljetter.
Jag åker med appen nu så helt enkelt så kommer det gå precis lika bra att åka den 16 som nu?
Citera
2013-02-13, 14:10
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shallah
Jag åker med appen nu så helt enkelt så kommer det gå precis lika bra att åka den 16 som nu?

Jepp, som jag skrivit åtskilliga gånger tidigare så är det helt omöjligt för blotta ögat att se huruvida den är äkta eller falsk, så det är bara att åka så mycket du orkar. Jag jobbar även på en lösning ang "qrkoden" (AEOX) vilket innebär att man rent teoretiskt klarar av en biljettkontroll med scanner ( beroende på om de ansluter till en centraldatabas eller ej), detta är dock något som ligger på ritbordet än så länge, så bli inte uppspelt eller full med förväntan.

Jag rekommenderar er att alltid ha ett giltigt färdbevis tillgängligt när ni är ute och åker.
Citera
2013-02-13, 15:30
Medlem
kaptenswes avatar
HELVETE, nu har jag efter 3 års fejkande utan app med bara lite manuella ändringar som gått som en dans tagit slut. Jkpg länstrafik har kommit med en jävla high tech app som ska va lika säkert som ett franz jäger kassaskåp!

Detta ser ja inte som en jättesvår utmaning för den som kan koda appar.

Den nya systemet ser ut såhär:

http://img4.imageshack.us/img4/3417/cfcgf.png
Klockan, loggan, cirklarna och fyrkanten åker(studsar på kanterna) runt i det gröna fältet(fyrkanten) hela tiden.

Min lösning: Att bara göra en simpel app som man öppnar så får man fram just de ni ser på bilden, lite som en vanlig gif blid, problemet är bara att man måste kunna få med klockan så att den alltid går rätt och att man kan skriva in den nedersta texten själv.

men att bara kopiera designen och sen koda in så att fyrkanten m.m åker omkring kan inte va så svårt för den som kan koda eller?
Citera
2013-02-13, 16:37
Medlem
BlazeEveryDays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herbsngarlic
Hur menar du nu? Jag åker på falska sms-biljetter dagligen och har aldrig något problem. De som "blir busted" måste se riktigt nervösa och osäkra ut.
Jo jag har använt sms-ticket innan februari (ett långt tag) Men nu när den nya appen är ute och alla "förändringar" efter den 15de
Citera
2013-02-13, 20:14
Medlem
Jag klev på bussen för ca 5min sen med min brukare (är på jobbet)
Jag är en van fejkbiljettare och använt det i många år. Chauffören såg inte på mig utan studerade biljetten noga, förklarade snällt att den var falsk men vinkade in mig ändå. Jag har sett andra som bara suckar och släpper på mig. Jag gör inget annorlunda nu än va jag gjorde då. Jag undrar vad de ser efter när de studerar den. Även om ni säger att det är omöjligt för dem att se skillnad så tror jag att det finns ett simpelt mönster som förbises. Jag Tror knap at det är raketforskare på bussen.
Citera
2013-02-13, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wiggy87
Jag klev på bussen för ca 5min sen med min brukare (är på jobbet)
Jag är en van fejkbiljettare och använt det i många år. Chauffören såg inte på mig utan studerade biljetten noga, förklarade snällt att den var falsk men vinkade in mig ändå. Jag har sett andra som bara suckar och släpper på mig. Jag gör inget annorlunda nu än va jag gjorde då. Jag undrar vad de ser efter när de studerar den. Även om ni säger att det är omöjligt för dem att se skillnad så tror jag att det finns ett simpelt mönster som förbises. Jag Tror knap at det är raketforskare på bussen.

Har också råkat ut för detta, inte att de sagt det men att de kollar biljetten, kollar på mig och drar en djup suck.
Uppenbart att de bara inte orkar bry sig.
Men vissa har också verkligen studerat biljetten och sen släppt förbi mig som ingenting.
Känns förövrigt som att man ska passa sig den 15e och några dagar framåt för det lär väl stå kontrollanter överallt.
All cred till Essylia för all tid och ork du lägger ned på detta! Uppskattas otroligt! Blir nästa app en varnare för vart kontrollanterna är och härjar?
Citera
2013-02-13, 23:07
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKC1
Har också råkat ut för detta, inte att de sagt det men att de kollar biljetten, kollar på mig och drar en djup suck.
Uppenbart att de bara inte orkar bry sig.
Men vissa har också verkligen studerat biljetten och sen släppt förbi mig som ingenting.
Känns förövrigt som att man ska passa sig den 15e och några dagar framåt för det lär väl stå kontrollanter överallt.
All cred till Essylia för all tid och ork du lägger ned på detta! Uppskattas otroligt! Blir nästa app en varnare för vart kontrollanterna är och härjar?

Ladda ner valfri twitter app och följ #Biljettkontroll, http://biljettkontroll.se/. Done
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in