Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-03-03, 23:17
Medlem
ManUnitedFans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon-Solo
är lite full men here goes

pratade just med en snubbe som jobbade på sl som sa att de varje dag har olika sätt att se huruvida en biljett är fejk eller ej

enligt honom kunde man se de utifrån den information man fick på morgonen

alltså verkar det vara så att de ändrar en viss sträng i koden som man kan känna igen, alltså kan folk som verkligen tar sitt jobb på allvar se skillnad.
jag vet att i slutet av för biljetten så kunde dom flesta på Upptåget se men på bussarna var det lugnt några som kollade extra noga men ingen som sa något, vet inte om det kommer vara så nu också men när uppdateringen på Uppsala kommer så blir det nog mest buss med den appen.
Citera
2013-03-03, 23:19
Medlem
Efter att ha läst en massa sidor från denna tråd och även https://www.flashback.org/t1047525 verkar det som att appen given av fejkbiljett är uppdaterad för dagens sl-biljetter?

Men vill vara på den säkra sidan och fråga därför er. F.ö. har jag månadskort men känns som att detta kan komma händigt någon gång.

edit: är lite osäker nu med tanke på att tiden på sms:et är länkad (i blå färg), dessutom står det inte SL framför numret i mitt fall:
http://i.imgur.com/BlB6OUv.jpg

medan på ios:
http://i.imgur.com/Dr9sSNk.jpg

Och sl's guide är det svart:
http://i.imgur.com/Hufgd9l.jpg
Senast redigerad av Quuu 2013-03-03 kl. 23:34.
Citera
2013-03-03, 23:43
Medlem
MrInks avatar
De senaste två veckorna har busschaufförer, spärrvakter i både t-banan och vid pendeltågen kollat min fejkbiljett väldigt noga minst 10 ggr och ingen gång har de klagat. Appen fungerar perfekt alltså.

Men idag stod det tre kontrollanter vid Södra Station och kollade biljetter när jag skulle ut. Men nu var det så att när jag hoppade på (Årstaberg) så satt där ingen spärrvakt. Jag som hade en tid att passa bad vakterna att ringa Årstaberg för att kolla, remsa hade jag på mig, men den var ostämplad. Vakterna hade inte numret till Årstaberg så de bad mig gå till vakten där vid Södra Station och stämpla. -Icke, sa jag. Kan de inte ha personal vid spärrarna tänker jag inte stämpla i efterhand. Så jag bara gick ut och de gjorde nada. De gick inte ens efter mig, de bara stirrade och fortsatte med sitt jobb.
Citera
2013-03-04, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrInk
De senaste två veckorna har busschaufförer, spärrvakter i både t-banan och vid pendeltågen kollat min fejkbiljett väldigt noga minst 10 ggr och ingen gång har de klagat. Appen fungerar perfekt alltså.

Men idag stod det tre kontrollanter vid Södra Station och kollade biljetter när jag skulle ut. Men nu var det så att när jag hoppade på (Årstaberg) så satt där ingen spärrvakt. Jag som hade en tid att passa bad vakterna att ringa Årstaberg för att kolla, remsa hade jag på mig, men den var ostämplad. Vakterna hade inte numret till Årstaberg så de bad mig gå till vakten där vid Södra Station och stämpla. -Icke, sa jag. Kan de inte ha personal vid spärrarna tänker jag inte stämpla i efterhand. Så jag bara gick ut och de gjorde nada. De gick inte ens efter mig, de bara stirrade och fortsatte med sitt jobb.
Haha, tyckte du gjorde bra utav dig. Låter väl som att den fungerar då, kommer dock känna pirret tills jag får reda på varför det blir blått där uppe. Tack!
Citera
2013-03-04, 04:05
Medlem
binaryinsects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quuu

edit: är lite osäker nu med tanke på att tiden på sms:et är länkad (i blå färg), dessutom står det inte SL framför numret i mitt fall:

Alltså beroende på operativsystem och/eller den sms-app du använder (Chomp i mitt fall) så kan texten se lite olika ut. Fattar inte heller varför vissa delar är "länkade" och andra inte, har inte kunnat hitta nån inställning för att slå av detta felaktiga länkande (egentligen ska ju bara telefonnummer och sånt bli länkade i texten).
Citera
2013-03-04, 15:45
Medlem
När jag försöker ladda ner så fungerar det först och den laddas ner sen när jag ska öppna den så står det "ROM file type is not supported" Någon som vet varför?
Citera
2013-03-04, 16:22
Medlem
Krakatoas avatar
Åker buss varje dag, till och från jobbet, i söderort och har aldrig haft något problem. Använde Fejkbiljett för senast 4 minuter sen när jag klev på
Citera
2013-03-04, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av binaryinsect
Alltså beroende på operativsystem och/eller den sms-app du använder (Chomp i mitt fall) så kan texten se lite olika ut. Fattar inte heller varför vissa delar är "länkade" och andra inte, har inte kunnat hitta nån inställning för att slå av detta felaktiga länkande (egentligen ska ju bara telefonnummer och sånt bli länkade i texten).
Jovisst, tänkte också på det. Men med tanke på att jag använder den inbyggda sms-appen, precis som deras instruktionsguide.
Kör jellybean 4.2, en custombyggd version (Cyanogenmod 10.1) men den använder samma sms-app som vanliga jellybean.

Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Åker buss varje dag, till och från jobbet, i söderort och har aldrig haft något problem. Använde Fejkbiljett för senast 4 minuter sen när jag klev på
Tack för bekräftelsen !
Citera
2013-03-05, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quuu
Jovisst, tänkte också på det. Men med tanke på att jag använder den inbyggda sms-appen, precis som deras instruktionsguide.
Kör jellybean 4.2, en custombyggd version (Cyanogenmod 10.1) men den använder samma sms-app som vanliga jellybean.

Tack för bekräftelsen !
En fråga bara.
Jag ska till Stockholm den 15 mars och ska vara där tills den 21 mars. Vilken app är det som gäller då ?? Vet att det redan finns en app för Android men det kanske kommet ut en nyare tills Den 15 för man vill va säker att jag har rätt app när jag åker dit.
Vilken app är det ?? Har några uppdateringar gjorts ?? Tack så mkt !!
Citera
2013-03-05, 07:54
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meli89
En fråga bara.
Jag ska till Stockholm den 15 mars och ska vara där tills den 21 mars. Vilken app är det som gäller då ?? Vet att det redan finns en app för Android men det kanske kommet ut en nyare tills Den 15 för man vill va säker att jag har rätt app när jag åker dit.
Vilken app är det ?? Har några uppdateringar gjorts ?? Tack så mkt !!

Hej,

Jag kör på den i ts. Funkade bra i morse igen. Jag brukar vänta med att ta upp mobilen till jag är på bussen, kortare tid att inspektera biljetten. Klart jag råkat ut för några som kollar extra noga, men ingen har sagt något.

Jag kör även custom rom med en annan smsklient så jag får avsändare SL123 typ, men det verkar inte spela någon roll. Skulle de säga något får jag väl spela dum och säga att det kom efter jag bytte rom.
Citera
2013-03-05, 19:39
Medlem
JohnRims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snooplion
När jag försöker ladda ner så fungerar det först och den laddas ner sen när jag ska öppna den så står det "ROM file type is not supported" Någon som vet varför?

Googlade lite, testa att installera via apk installer - https://play.google.com/store/apps/d....apkinst&hl=en
Citera
2013-03-05, 19:41
Medlem
Kul att se att folk inte har några problem etc, men VEM är det egentligen som har problem med appen? Eller är det bara "feedback" ni postar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in