Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-02-11, 22:30
Medlem
Xiztecs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Essylia
Din SMS-hanterare är skum, har du någon custom rom? Det blir så på riktiga sms från SL också, det är alltså din lur det är knas med

Det här nya upptåget ifrån biljettkontrollanterna - tror du biljetterna håller för en scan tro?

Man verkar medveten om att fuskbiljetterna i allra högsta grad åtminstone, men frågan är ju om man kan göra något åt det!
Citera
2013-02-12, 01:25
Medlem
Amigo123s avatar
Kan ngn skicka en äkta SL sms biljett till mig på PM? Vill jämföra med min andriods,,, tack.
Citera
2013-02-12, 01:50
Medlem
MrInks avatar
Köpte en äkta sms-biljett i fredags, för att se om jag kunder ifall jag behövde det vid nödfall.
Men hur sparar jag en kopia/screenshot med min Sony Xperia? Måste jag sitta och skriva av hela sms'et om jag ska skicka det vidare till utvecklarna?
Citera
2013-02-12, 02:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrInk
Köpte en äkta sms-biljett i fredags, för att se om jag kunder ifall jag behövde det vid nödfall.
Men hur sparar jag en kopia/screenshot med min Sony Xperia? Måste jag sitta och skriva av hela sms'et om jag ska skicka det vidare till utvecklarna?

Kopiera textmeddelandet?
Citera
2013-02-12, 06:33
Medlem
black_devils avatar
finns ju en färdig app som fejkar dom senaste biljetterna men antar att du inte ens orkar läsa några sidor bak.

Citat:
Ursprungligen postat av MrInk
Citera
2013-02-12, 07:02
Medlem
Rebelxs avatar
Ska köpa en äkta biljett i eftermiddag, börjar bli mer och mer övertygad om att de kan se skillnad. Åkt på appen varje dag sen första februari och en gång sa chauffören t.om. att det saknades en siffra. Snart är det den 15e och kan nog knasa sig efter det.
Så tycker flera kan posta biljetter här så kan vi försöka klura ut gåtan.
Måste vara någon kontrollsiffra och något med själva koden.
Citera
2013-02-12, 11:54
Medlem
Appen fungerar utmärkt. Åkte från Farsta strand utan problem.
Citera
2013-02-12, 12:37
Medlem
MrInks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av day420
Kopiera textmeddelandet?
Jo, men då måste jag logga in på Flashback med mobilen för att kunna skicka till någon här. Jobbigt.

Citat:
Ursprungligen postat av black_devil
finns ju en färdig app som fejkar dom senaste biljetterna men antar att du inte ens orkar läsa några sidor bak.
Jag har appen installerad och den fungerar. Använder den nästan dagligen. Men utvecklarna av appen vill ju ha riktiga också och jag tänkte lämna mitt bidrag.

Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Ska köpa en äkta biljett i eftermiddag, börjar bli mer och mer övertygad om att de kan se skillnad. Åkt på appen varje dag sen första februari och en gång sa chauffören t.om. att det saknades en siffra. Snart är det den 15e och kan nog knasa sig efter det.
Så tycker flera kan posta biljetter här så kan vi försöka klura ut gåtan.
Måste vara någon kontrollsiffra och något med själva koden.
Jag tror också att de kan se skillnad, tror som du att appen inte är fulländad. Det finns kännetecken som utvecklarna inte knäckt ännu.
Citera
2013-02-12, 13:00
Medlem
Essylias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xiztec
Det här nya upptåget ifrån biljettkontrollanterna - tror du biljetterna håller för en scan tro?

Man verkar medveten om att fuskbiljetterna i allra högsta grad åtminstone, men frågan är ju om man kan göra något åt det!

En scan klarar inte genererade biljetter av då EAOX måste stämm. Däremot så sitter jag på en lösning som kanske implementeras i framtiden då den inte är helt klar ännu.

Angående att chaufförer ser med blotta ögat om det är en äkta eller falsk så är det helt omöjligt för ögat att se huruvida den är riktig eller falsk, kontrollraden varierar mellan 13 - 15 tecken
Citera
2013-02-12, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffe1
Du ska ha sjuka props!
Btw, hur ser det ut för Uppsala Tätort?
Hade skickat in mall fast kan inte få wywallet att funka...

Du behöver inte wywallet för UL, Du ska registrera dig på www.smsreg.me
Citera
2013-02-12, 17:04
Medlem
Baskis avatar
Hoppas snart på att få se en utveckling så den fungerar i andra städer, såsom Västerås osv.

Skickade in 10 riktiga exempel precis så hoppas det kan bidra till en uppdatering =)
Citera
2013-02-12, 18:06
Medlem
NickDawgs avatar
Kanske ska ställa min fråga här istället för här: https://www.flashback.org/showthread...ed=1#p41982109

Har själv gått över från att köra med SL-appen via iphone samt dropbox-varianten. Kör nästan enbart andriod för fejkbiljett nu, den känns bara mer säker, gedigen och mer svårkontrollerad. Vad skulle teoretiskt sätt en chaufför kunna lägga märke till gällande andriod-appen, har den några brister? Skönt att slippa blåpilen också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in