2014-03-13, 14:49
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Varför skulle Thomas Olson INTE kalla paret MB/AN ?

Därför att de är avskrivna från utredningen och för att Thomas Olsson inte kommer kalla in några vittnen enligt egen utsago. Är du dum i huvudet?
Citera
2014-03-13, 14:51
Medlem
MBoudines avatar
Bli inte förvånad om Thomas Olsson plockar ner MB & AN i molekyler ..
Citera
2014-03-13, 14:53
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Därför att de är avskrivna från utredningen och för att Thomas Olsson inte kommer kalla in några vittnen enligt egen utsago. Är du dum i huvudet?

Avskrivna från utredningen ..? Vad hindrar TO att skriva in MB/AN i utredningen igen ? Är du dum på riktigt ? Lobotomerad ?
Citera
2014-03-13, 14:54
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:

Privat på sin fritid då? Telefonsamtal eller skype?
Citera
2014-03-13, 14:55
Medlem
Brain-Levels avatar
Citat:
Avskrivna från utredningen ..? Vad hindrar TO att skriva in MB/AN i utredningen igen ? Är du dum på riktigt ? Lobotomerad ?

Vad skulle föra dessa två oskyldiga in i utredningen igen menar du?
Citera
2014-03-13, 14:55
Bannlyst
Citat:
Varför skulle Thomas Olson INTE kalla paret MB/AN ? Det här handlar ju om ett ganska invecklat mordfall där kärleksrelationer i mer än en riktning föreligger, taget med utgångspunkt från VB. Varför då inte kalla dem som kan ha haft motiv att röja Vatcareeya Bangsuan ur vägen, och där kärleksrelationen vållat någon part problem ? AN:s utfall mot VB på Face Book tyder väl på någon form av problem, tycker du inte ?

Än en gång, "– Jag har inte kallat in några nya vittnen, säger Thomas Olsson.

– Jag har heller inga kompletterande frågor och därför behöver inget av vittnena infinna sig på nytt, förklarar Olsson som kommer att sköta försvaret helt på egen hand."

Men du menar att han kommer att göra det ändå, kalla in paret fast han säger att INTE ska höra några nya vittnen?

Men hur var det nu...hade inte du backat i motivfrågan gällande MB/AN?
Citera
2014-03-13, 14:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Enligt min bedömning måste mängden ha varit m y c k e t liten, i princip osynlig för ögat. Det är inte uppenbart att det ens är fe-molekyler Bluestar gett utslag på.
Vad grundar du din bedömning på? Vad annat menar du att bluestar sulle indikera på i det här fallet?
Citera
2014-03-13, 15:01
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Vad skulle föra dessa två oskyldiga in i utredningen igen menar du?

För att utröna om de verkligen är oskyldiga trots att de har målets starkaste motiv att ta bort igeln Vatchareeya. Jag tror inte Thomas Olsson kommer att raska förbi detta, det vore ju tjänstefel.
Citera
2014-03-13, 15:06
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
Än en gång, "– Jag har inte kallat in några nya vittnen, säger Thomas Olsson.

– Jag har heller inga kompletterande frågor och därför behöver inget av vittnena infinna sig på nytt, förklarar Olsson som kommer att sköta försvaret helt på egen hand."

Men du menar att han kommer att göra det ändå, kalla in paret fast han säger att INTE ska höra några nya vittnen?

Men hur var det nu...hade inte du backat i motivfrågan gällande MB/AN?

Vad Thomas Olsson säger till media innan förhandlingarna i hovrätten ska du inte ta så allvarligt. Du verkar vara fullkomligt tappad bakom en vagn, hörru .. Jag kan inte veta säkert, men jag tror det är taktik från TO:s sida. Time will show, som sagt.
Citera
2014-03-13, 15:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Jag misstror inte att det är blod, VBs blod.

Om KJ är GM borde det inte vara en jättesvår(iaf inte omöjlig..) sak att få honom att erkänna- betydligt svårare om det är MB(då krävs en helt annan teknik)....

KJ behöver en förhörsledare som är vänlig och som successivt och försiktigt men envist kommer in på mer och mer känsliga frågor och inte sätter för mycket press...
När du uttalar dig om förhörsteknik. Har du egen erfarenhet av att hålla förhör? Har du kanske fått din hamster att erkänna att han sket i smörpaketet? Vilka olika förhörstekniker hänvisar du till? Känner du de aktuella personerna eftersom att du så kategoriskt kan uttala dig?
Citera
2014-03-13, 15:16
Medlem
Clavells avatar
Citat:
Jag kan själv inte juridik men jag tycker det är konstigt om TO har rätt att kalla MB och AN och korsförhöra dem om deras eventuella skuld i målet. Kan inte någon juridikkunnig berätta om detta verkligen är möjligt.
Citera
2014-03-13, 15:16
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Vad Thomas Olsson säger till media innan förhandlingarna i hovrätten ska du inte ta så allvarligt. Du verkar vara fullkomligt tappad bakom en vagn, hörru .. Jag kan inte veta säkert, men jag tror det är taktik från TO:s sida. Time will show, som sagt.

De senaste månaderna har du mer och mer känts som ett troll. Jag börjar undra om du inte hänger kvar i tråden bara för att reta folk genom att säga emot alla sidor, förneka alla uppenbara fakta och komma med de mest bisarra påståenden.

En domstolsjurist står inte och säger till media att hen inte tänker kalla några vittnen för nya förhör för att sen göra på ett annat vis, det kan du lugnt utgå ifrån. Tror du ens att det är möjligt för honom att göra en tvärvändning under eller strax innan förhandlingarna och plötsligt säga att han tänker kalla vittnen.

Ditt problem - troll eller inte - är att du byggt hela din persona i tråden på din teori om flera inblandade och att du skrivit säkert flera hundra inlägg på temat att Kristoffer måste eller kommer att "sjunga ut" i hovrätten och börja peka ut andra inblandade. Nu inser säkert även du att dina drömmar om en sån spännande vändning i målet inte kommer att besannas. Det kommer i själva verket inte att hända något särskilt spännande i hovrätten: Man kommer att tröska igen en massa bandade förhör och den tilltalade kommer att vidhålla sin oskuld. Advokat Olsson kommer att försöka göra en bättre variant av kollegornas slutplädering i TR-förhandlingen och peka på de oklarheter och luckor som finns i bevisningen. Han kommer inte att stå och ta heder och ära av paret Berg/Nordström i rätten, det är han säkert alldeles för klok för.

Men du hittar säkert någon bra bortförklaring när den dagen kommer till varför dina teorier om den stora dramatiken som skulle utspela sig i hovrätten inte ens blev en liten krusning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in