2014-03-07, 21:30
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det fetade: Tveksamt att så verkligen är fallet. En kanske på sin höjd, tror jag i så fall.
Men då vid bortforslingen av kroppen eller kroppsdelarna. Från lägenheten som jag framhärdar i
som plats för dådet och kanske även vid styckningsprocessen. Utförd i badkaret.
Vid själva mordet har jag personligen svårt att se någon utöver KJ som förövare.

Så KJ skulle alltså enligt uppgift göra vad som helst för sina vänner. Även sträcka sig
så långt som att döda ifall det blir absolut nödvändigt. Hm.

Skulle då vännerna vara beredda att kunna ställa upp lika mycket på KJ ifall det krisar
till sig på något sätt? Om inte alla så kanske någon eller några av dem?

Med vilka hade han knutit särskilt nära band?
De har starka band allihop och skulle nog kunna tänka sig mörka ett mord. I allafall ett par av dem. Menade inte att KJ gjort det för deras skull. Det är förmodligen en olycka som blivit katastrof och KJ måsta ha haft hjälp att genomföra detta. Han gör vad som helst för dem, även mörkar deras roll i det hela, tar hela skiten själv. Kanske har han blivit manipulerad till just detta - tystnaden.
Citera
2014-03-07, 21:57
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Bevisar att någon inte är inblandad i detta mord? Det är inte grejen. Grejen är att det finns övertygande bevisning och indicier på en gärningsman, som idag sitter bakom lås och bom.
Det finns inga bevis i FUP att JAG inte är inblandad heller, eller MB:s fru, eller grannarna, eller brorsan, eller någon specifik alls.

Ok så det finns inte ett enda bevis i FUP på att MB inte är delaktig.
Det vara bara det jag undrade över.

Jag har bara lite svårt att släppa kombinationen att någon kollat upp KJs regnr och att MB passerar VB i samma stund som KJ plockar upp VB på Ugglegatan med sin bil. Slump?
Senast redigerad av Namibia1 2014-03-07 kl. 22:07.
Citera
2014-03-07, 22:05
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Det fetade: Tveksamt att så verkligen är fallet. En kanske på sin höjd, tror jag i så fall.
Men då vid bortforslingen av kroppen eller kroppsdelarna. Från lägenheten som jag framhärdar i
som plats för dådet och kanske även vid styckningsprocessen. Utförd i badkaret.
Vid själva mordet har jag personligen svårt att se någon utöver KJ som förövare.

Så KJ skulle alltså enligt uppgift göra vad som helst för sina vänner. Även sträcka sig
så långt som att döda ifall det blir absolut nödvändigt. Hm.

Skulle då vännerna vara beredda att kunna ställa upp lika mycket på KJ ifall det krisar
till sig på något sätt? Om inte alla så kanske någon eller några av dem?

Med vilka hade han knutit särskilt nära band?

Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
De har starka band allihop och skulle nog kunna tänka sig mörka ett mord. I allafall ett par av dem. Menade inte att KJ gjort det för deras skull. Det är förmodligen en olycka som blivit katastrof och KJ måsta ha haft hjälp att genomföra detta. Han gör vad som helst för dem, även mörkar deras roll i det hela, tar hela skiten själv. Kanske har han blivit manipulerad till just detta - tystnaden.

Verkar som om allt fler ansluter sig till den uppfattning jag inledningsvis torgförde beträffande mordet på Vatchareeya Bangsuan. Att KJ var inte ensam om detta, och jag tror att det var ett event med intressegemensamma med KJ inblandade - samt att MB/AN varit inblandade i detta i något avseende. Intressant att se var det här slutligen landar.
Senast redigerad av MBoudine 2014-03-07 kl. 22:08.
Citera
2014-03-07, 22:10
Bannlyst
Rena rama galenskaperna om någon viste om styckningen så var det familjen men det sade fler än jag redan för 8 mån sedan?
Citera
2014-03-07, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1

Jag har bara lite svårt att släppa kombinationen att någon kollat upp KJs regnr och att MB passerar VB i samma stund som KJ plockar upp VB på Ugglegatan med sin bil. Slump?

FUP betyder väl förundersökningsprotokoll va? Och den FUP som vi pratar om är väl en förundersökning som gäller Kristoffer Johansson och ligger till grund för åtalet mot denne? Inte mot du jag MB eller någon annan. Eller har jag fel? Ska en FUP innehålla bevis som visar vilka som är oskyldiga också?
Citera
2014-03-07, 22:35
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av extremtlagom
Se*astia* Fo*s*erg
Enligt uppgifter i tråden är/var han vän, lekkamrat/sexpartner till KJ.
Det har också spekulerats i om han kan vara identisk med den skäggiga person som synts stänga fönster i KJ:s lägenhet/identisk med den person som hjälpt KJ att bära ut något stort och skrymmande från KJ:s lägenhet.

Mit fetande.

Var har du den informationen ifrån?
Var vänlig att posta en länkt till info som bevisar och/eller indikerar att SF skulle vara vän, lekkamrat/sexpartner till KJ.

Jag har då inte hittat någon sådan info, och jag är en av dom som inngående har researchat SF och som tidligare postade bilden (länken som du postade) från SFs facebook profil, på den asiatiska flickan inhyllad i plast, som jag placerade brevid en bild av VBs skador från FUP.
Citera
2014-03-07, 22:35
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Verkar som om allt fler ansluter sig till den uppfattning jag inledningsvis torgförde beträffande mordet på Vatchareeya Bangsuan. Att KJ var inte ensam om detta, och jag tror att det var ett event med intressegemensamma med KJ inblandade - samt att MB/AN varit inblandade i detta i något avseende. Intressant att se var det här slutligen landar.
Undrar hur det känns att veta en sådan här sak och inte prata om det. Man kommer brännas ut innifrån. Lite synd när man kan prata ut och eventuellt få leva nån gång om 20 år. Hoppas KJ bryter ihop snart.
Event, vet i fan. Mer som en uppstädning efter århundradets fylleslag snarare.
Citera
2014-03-07, 22:36
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
FUP betyder väl förundersökningsprotokoll va? Och den FUP som vi pratar om är väl en förundersökning som gäller Kristoffer Johansson och ligger till grund för åtalet mot denne? Inte mot du jag MB eller någon annan. Eller har jag fel? Ska en FUP innehålla bevis som visar vilka som är oskyldiga också?
När man åtalar någon skadar det inte att lämna uppgifter som avför någon annan som kan misstänkas.
Citera
2014-03-07, 22:47
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av finday
Nej, vittnesmålen indikerar att den brukar vara låst, inte att den brukar vara olåst.
Att KJ ändrar sig och börjar tala om att den var olåst efter att man funnit blod där är en tydlig indikation på att han är skyldig.

Jaha, den brukar vara låst? Okej... då kan du kanske också svara på om bilen med säkerhet hela tiden varit låst mellan den 4-22 maj?
Citera
2014-03-07, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
detta säger mig ingenting... har läst det förut... det finns fortfarande oklarheter. Antagligen har varenda normalt hushåll i Boden en upplaga av just den tejpen!
Att detta inte säger dig ngt krävs ingen Einstein för att räkna ut. Med tanke på hur du plockar och väljer mellan bevis och argument....
Ditt ensidiga, fåniga försvar av KJ tyder på att det är MYCKET här i världen som säger dig just ingenting!
Det min vän, betyder inte att det saknar vikt eller mening. Det talar bara för att du har svårt att förstå och ta in saker och ting!
Citera
2014-03-07, 22:54
Medlem
zero73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1

Nej, det är självklart ingen slump.

Det är heller inte någon slump att VB berättade om sin rädsla till CL 30/4-2/5 och att hon "gjort nåt väldigt dumt"...
Citera
2014-03-07, 22:56
Medlem
Theforeigners avatar
Hittade just nu en länk till där denne SF, September 12, 2012, postade en video med just bandet "Venetian Snares" !!!

"Venetian Snares" som gjort den video som postades tidligare i dag där en flicka dödas och ses inhyllad i plast.

http://webcache.googleusercontent.co...&hl=da&ct=clnk
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in