2014-03-07, 23:01
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
05 -24-13

Det är väl det som kvarstår?
Ja, precis!
Man kan ju inte utesluta att någon eller några i den närmaste kretsen kring den dömde
bär på hemligheten om vad som hände den där ödesdigra vårkvällen i maj.
Som till och med kan ha varit honom behjälplig i något skede efteråt.

Den dömde lär tiga om det ligger till så här. Han lär inte avslöja någonting.
Han kommer knappast att ens erkänna sin egen skuld.

För den eller de som då i detta högst hypotetiska resonemang känner till hela sanningen
om mordet på Vatchareeya Bangsuan blir det inte lätt i så fall...
Att ha sånt ohyggligt att bära på torde vara milt sagt rätt knäckande å psykets vägnar...
Citera
2014-03-07, 23:03
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloits
Undrar hur det känns att veta en sådan här sak och inte prata om det. Man kommer brännas ut innifrån. Lite synd när man kan prata ut och eventuellt få leva nån gång om 20 år. Hoppas KJ bryter ihop snart.
Event, vet i fan. Mer som en uppstädning efter århundradets fylleslag snarare.

För en majoritet av populationen skulle det nog kännas rätt visset, men inte för KJ om han som jag är övertygad om, är psykopat. No regret, no remorse & no bad consciense ..
Citera
2014-03-07, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Svaret är alltså nej, det finns inte något bevis i FUP som gör att man kan utesluta MB från att vara inblandad i VBs död.
Hepp! Ett helt korrekt, plötsligt odrygt, uttalande från Quarrel!
Orsaken till att inga bevis finns är enkel. Han är inte misstänkt och "inga bevis för oskuld" för hans skull behövs i utredningen lika lite som bevid för min oskuld finns med i utredningen.
Citera
2014-03-07, 23:06
Medlem
yoloitss avatar
Någon som vet mer om den sk. kojan som ligger ca 50 meter från ödehuset? Någon som har sett den irl? Den ska vara byggd av pallar och annan bråte.
Kan det vara pallar någon bränt i värnet och som låg på botten när de pumpat ut vattnet. s,393 fup
Massa massa spik i de bräderna.

Eller en bokhylla???

Kan tänka mig att brandrök tar bort likdoft. Kol är renande. Kan en pall använts som bord vid styckningen?
Citera
2014-03-07, 23:06
Medlem
extremtlagoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mit fetande.

Var har du den informationen ifrån?
Var vänlig att posta en länkt till info som bevisar och/eller indikerar att SF skulle vara vän, lekkamrat/sexpartner till KJ.

Jag har då inte hittat någon sådan info, och jag är en av dom som inngående har researchat SF och som tidligare postade bilden (länken som du postade) från SFs facebook profil, på den asiatiska flickan inhyllad i plast, som jag placerade brevid en bild av VBs skador från FUP.

Nej, här har jag förmodligen missuppfattat, eventuellt förväxlat, eller omedvetet dragit för långtgående slutsatser.
Beklagar detta. De flesta kan ha fel.
Jag kan inte på rak arm posta någon länk som bevisar att mannen var vän med KJ lika lite som jag kan hitta någon länk som bevisar att de var ovänner.
Kanske känner de inte varandra alls?
Kanske har denne person aldrig varit uppe till diskussion i tråden tidigare?
Vad tror du själv?
Citera
2014-03-07, 23:08
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillrpick
Hepp! Ett helt korrekt, plötsligt odrygt, uttalande från Quarrel!
Orsaken till att inga bevis finns är enkel. Han är inte misstänkt och "inga bevis för oskuld" för hans skull behövs i utredningen lika lite som bevid för min oskuld finns med i utredningen.
Det är inte sant, för MB kan misstänkas, det kan inte du. MB spanades på under ca en vecka. Hade du span på dig?

Om bevis på MB:s oskuld presenterades behöver inte advokaten eller rätten fundera på någon annan GM.
Citera
2014-03-07, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
När man åtalar någon skadar det inte att lämna uppgifter som avför någon annan som kan misstänkas.

I FUP finns mängder med uppgifter som berör MB och denne blev ju kallad till rätten som vittne. Som alla (förutom några här) uppfattat det så togs materialet och vittnesmålet med för att visa det orimliga i det KJ försökte påvisa med att MB låg bakom. KJ ansåg att MB hade motiv och även låg bakom plantering av blodspår och tejp. "MB visste ju var jag bor...vad jag har för bil" lät det från Kristoffer. Och frågorna till MB i rätten gällde ju just det...han vittnade helt enkelt om att KJ:s ändringar, påhitt och lögner inte är rimliga. Men till skillnad från några verklighetsfrämmande själar här så gav Kristoffer upp planteringsteorin...svarade bara, ja då vet jag inte, minns inte. Bo Forsberg började ju även tala om griftefrid.
Citera
2014-03-07, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Hur kommer det sig att smsen som MB skrev den 4 maj inte går att återskapa men att de andra gör det? Läs smset som VB skrev till MB den 2 maj...... vad tror du att MB/VBs smskonversation handlade om den 4 maj?

(det som MB påstår.. "hon är knäpp" etc. är bara lögner- till för att förvilla och vilseleda)!!!
Ytterliggare ett bevis för att du har svårt att ta in saker. Det har gång på gång tidigare itråden samt med expertutlåtande i FUP förklarats varför mess i MBs tfn inte kunnat återskapats. Spelar du bara dum eller är det allvarliga svårigheter?
Citera
2014-03-07, 23:20
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
För en majoritet av populationen skulle det nog kännas rätt visset, men inte för KJ om han som jag är övertygad om, är psykopat. No regret, no remorse & no bad consciense ..
Fast det stämmer inte riktigt. En psykopat bryter ner folk totalt. Det gör inte KJ. En psykopat har inga känslor, inget samvete. Det har KJ. En psykopat är inte konflikträdd, det är KJ osv
Inne i hans bubbla exploderar det nog känslor tror jag.
En skicklig skådespelare däremot tror jag han är som har LÄRT sig manipulera för att få det han vill ha i livet som kompensation för allt det onda, mobbing etc. Är man van att få skit, bygger man en stadig mur, stänger av livet.
Där inne sitter han nog nu och funderar över vad det var som gick snett
Citera
2014-03-07, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine

Jag är lika övertygad om att KJ inte har några drag som överensstämmer med en psykopat.

Du behöver inte övertyga mig om dina synpunkter - dom är totalt bortkastade på mig. Har hört dom till leda.

Vi har skilda uppfattningar, helt enkelt.
Citera
2014-03-07, 23:31
Medlem
extremtlagoms avatar
Varifrån kommer ursprungligen uppgiften att det innan detta rullades upp, gjorts flertalet slagningar på KJ:s bil i fordonsregistret?
Vem kom initialt med uppgiften och finns det bevis för att detta påstående är sant eller bör man betrakta det hela som en trådsanning?

Uppgiften är ju ytterligare en av alla intressanta omständigheter i fallet.
Är det som så att det är omöjligt att få reda på vem som gjort en förfrågan, men däremot möjligt att se att sådan gjorts?
Om så är fallet så undrar man ju varför och till vilken nytta?

Om det faktiskt skett så tycker man ju att polisen borde lagt betydande mängder krut på att kolla vem som var så nyfiken på KJ:s bil.
Senast redigerad av extremtlagom 2014-03-07 kl. 23:37.
Citera
2014-03-07, 23:34
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av majk69
I FUP finns mängder med uppgifter som berör MB och denne blev ju kallad till rätten som vittne. Som alla (förutom några här) uppfattat det så togs materialet och vittnesmålet med för att visa det orimliga i det KJ försökte påvisa med att MB låg bakom. KJ ansåg att MB hade motiv och även låg bakom plantering av blodspår och tejp. "MB visste ju var jag bor...vad jag har för bil" lät det från Kristoffer. Och frågorna till MB i rätten gällde ju just det...han vittnade helt enkelt om att KJ:s ändringar, påhitt och lögner inte är rimliga. Men till skillnad från några verklighetsfrämmande själar här så gav Kristoffer upp planteringsteorin...svarade bara, ja då vet jag inte, minns inte. Bo Forsberg började ju även tala om griftefrid.
MB avfördes inte på ett övertygande sätt. Det var det vi diskuterade, finns det bevis på MB:s oskuld?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in