2014-04-04, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
FUP 1371

"SÖ berättar fritt att hon läst i tidningen att det hörts kvinnoskrik från Kristoffers lägenhet,
hon berättar att han har en väldigt skrämmande signal på telefonen för att han är svårväckt.
Signalen är kvinno- eller barnskrik
på något sätt, Sofie uppger att hon inte tycker om den
signalen. Hon tror att han har den för att verkligen vakna. Han hade ofta hög volym på
signalen, tex. för att komma ihåg möten och att ta medicinen. Sofi uppger att det kan vara
värt att kolla upp den signalen
."

Ja det vore i allra högsta grad värt att kolla upp den signalen!!!

Gjorde polisen någonsinn det ???

Jo jag vill minnas att man gjorde det; är nästan helt säker på att det finns inlägg om detta, att man kunde fastslå att KJ hade bytt ringsignal och inte hade skriksignalen den 4/5. Tror att han hade bytt till nån sk "barking-tune" elller nåt ditåt. Ska alltså framgå av fup (någonstans).

Edit: hittade i fup: "Resultatet av undersökningen blev att ringsignalen är en standard Iphone-signal som kallas
Bark. Den låter som en skällande hund(om än rätt artificiell sådan). SMS-signalen är en
standard Iphone-signal som kallas Typewriters. Inget skrik-liknande signal på telefonen.
Den inställningsfil som håller vilken signal man ska ha är ändrad 2013-05-13 kl. 10:53.
Vad som är ändrad i den kan man dock inte se. Det innebär detta att vi inte har en aning om
vilken ringsignal som fanns på telefonen innan 2013-05-13.
" (767)

Hade alltså inte helt rätt om aktuell signal 4/5
Senast redigerad av Rubar 2014-04-04 kl. 03:07.
Citera
2014-04-04, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brain-Level
Jag kollade sidhänvisningen och teckningarna, samt läste förhöret. Ingenstans framgår att polisen sitter och beskriver för vittnet hur/vad som skall ritas?
Kladdet från polisens sida ser ut att vara tecknat i någon fråga typ "Menar du såhär?" eller liknande.

Så än en gång, var framgår det att polisen beskriver för vittnet hur/vad som skall ritas? Framför allt, i vilken ordning är det tecknat på pappret? Vet du inte det så är detta ett för dig typiskt svammelinlägg i vanlig ordning. Eller trådsanning om du så vill. Kan alltså lämnas helt utan avseende.

Det klart dom inte diskuterar mordvapen, dom diskuterar en konstcirkel för nya begåvade konstnärer.
Citera
2014-04-04, 03:20
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nosskirneh
Det finns ju bevis mot gärningsmannen. Vi lever inte i ett avsnitt av Morden i Midsummer nu. Det här är Sverige och Boden! Vi vet att du så himla gärna vill att det ska finnas en twist i det hela men utan foliehatten på så är detta ett solklart fall där allting pekar på den dömda mördaren och absolut ingenting pekar mot någon annan.

Det som väntar KJ nu är ett besök på riksmottagningen för män på Kumla Anstalten för att sedan placeras ut i riktig anstaltsmiljö, förhoppningsvis på ovan nämnda anstalt. Där kommer han få delge sina medfångar om vad för slags brott han begått och när det står klart för dom att han gett sig på och mördat en ung oskyldig kvinna så kommer han inte få det lätt. Tro mig, jag vet.

Mördare står annars ganska högt i hierarkin men med tanke på offret så kommer ufot Kristoffer få ett varmt mottagande på sin avdelning. Det är endast en hundradel av det våld som sker på dom tyngre anstalterna som sipprar ut i media och jag kan sätta min högra testikel på att KJ kommer åka på ordentligt med stryk inom dom 3 första månaderna av sin anstaltsvistelse, sen är det bara en "livstid" kvar höhö.

Men det drabbar ingen som inte förtjänar det så jag kommer sova gott om nätterna ändå och njuta av sommaren som är i antågande.
Nej, han kommer sannolikt att få veta av att han lever framöver...
Tror det blir så jävla jobbigt för honom att han gör allt för att bli omplacerad till psyket.
Fast där är inte så lätt där heller förstås. Men antagligen något bättre ställe att vara på
än bland de riktigt råbarkade gossarna på kåken.
Senast redigerad av Grandioso 2014-04-04 kl. 03:29.
Citera
2014-04-04, 03:47
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Jo jag vill minnas att man gjorde det; är nästan helt säker på att det finns inlägg om detta, att man kunde fastslå att KJ hade bytt ringsignal och inte hade skriksignalen den 4/5. Tror att han hade bytt till nån sk "barking-tune" elller nåt ditåt. Ska alltså framgå av fup (någonstans).

Edit: hittade i fup: "Resultatet av undersökningen blev att ringsignalen är en standard Iphone-signal som kallas
Bark. Den låter som en skällande hund(om än rätt artificiell sådan). SMS-signalen är en
standard Iphone-signal som kallas Typewriters. Inget skrik-liknande signal på telefonen.
Den inställningsfil som håller vilken signal man ska ha är ändrad 2013-05-13 kl. 10:53.
Vad som är ändrad i den kan man dock inte se. Det innebär detta att vi inte har en aning om
vilken ringsignal som fanns på telefonen innan 2013-05-13.
" (767)

Hade alltså inte helt rätt om aktuell signal 4/5

Hmmm det är något konstigt här !!!

KJ överlämnar sin IPHONE mobil till polisen den 12 Maj kl 12:45

FUP 209

Datum och klockslag för verkställighet
2013-05-12 12:45

Föremålspunkter
2013-2500-BG691-1
Mobiltelefon ( 1 st)
Platsbeskrivning
Kristoffer Johansson överlämnar sin
Iphone efter förhör.
Pinkod: 3751.
(IPhone med kabel).
Status
Utlämnad
Anspråkstagare
1 st.
Fabrikat : Apple Telefonnummer : 0761335507
Färg : Vit

Så HUR skulle KJ ha kunnat ändra sin rington den 13 maj, det är ju dagen EFTER han lämnade den till polisen???
Citera
2014-04-04, 03:56
Medlem
Citat:
Hmmm det är något konstigt här !!!

KJ överlämnar sin IPHONE mobil till polisen den 12 Maj kl 12:45

FUP 209
/---/

Så HUR skulle KJ ha kunnat ändra sin rington den 13 maj, det är ju dagen EFTER han lämnade den till polisen???

Tydligen kommer även polisen till insikt om det ( ) och gör en korrigering: "Rättelse 13-08-30.
13-08-28 meddelade MR att uppgiften om när ringsignalen ändrats var felaktig.
Vid en ny undersökning visade det sig att det inte gick att säga när ringsignalen ändrats." (767)
Citera
2014-04-04, 04:13
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Tydligen kommer även polisen till insikt om det ( ) och gör en korrigering: "Rättelse 13-08-30.
13-08-28 meddelade MR att uppgiften om när ringsignalen ändrats var felaktig.
Vid en ny undersökning visade det sig att det inte gick att säga när ringsignalen ändrats." (767)

Jaha ja! jamen det är ju präcis som med spaningsledaren Selini som ändrade sig angående datum för span på KJ , "OJ NÄH informationen som vi redovisat var tyvär inte als som vi hadde sagt"

Citera
2014-04-04, 04:19
Medlem
PeterNosters avatar
Man tappar ju tilltron till hela rättsystemet.
Man har ett vittne som tydligt anger att signalen var ett skrik av något slag. Fler personer måste ju hört signalen och vetat var den kom från. Varför laddar man inte ned alla skriksignalen och låter vittnena verifiera om signalen känns igen eller fråga KJ. Hur svårt kan det vara?

Den tekniska kompetensen verkar rätt så låg, milt sagt.

Edit: De kanske släppte detta när de kom fram till att lägenheten inte var brottsplatsen.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-04-04 kl. 04:27.
Citera
2014-04-04, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Någon som har den där bilden så att vi kan få ta oss en titt, jag minns inte exakt hur den ser ut?

Läste i tråden(senaste dygnet?) att Schlangekraft även hade publicerat en bild där KJ står och räcker finger eller liknande, stämmer det verkligen, har aldrig hört eller sett något om det.

Är det denna? Googla Find Candace.
Citera
2014-04-04, 04:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZegDeg
Sett honom för någon dag sedan och med satt avsåg jag kraftig, muskulös, bredaxlad, men inte kort. Jag kan ha använt "satt" på fel sätt.

Var såg du honom för någon dag sedan?
Citera
2014-04-04, 04:29
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Var såg du honom för någon dag sedan?
Antagligen sågs de 2014-04-01.
Citera
2014-04-04, 04:31
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Jaha ja! jamen det är ju präcis som med spaningsledaren Selini som ändrade sig angående datum för span på KJ , "OJ NÄH informationen som vi redovisat var tyvär inte als som vi hadde sagt"

Senili. ;-)

Han har nog dålig tidsuppfattning. Jag har hört det förut.
Citera
2014-04-04, 04:31
Medlem
Citat:
Mitt fedande.

Här är länk till bilden som jag postade för någon tid sedan, brevid har jag lagt bilden på VBs skador vid hjärtat iom att den animerade asiatiska tjejen inlindad i plast/cellofan ser ut ha samma skador.

Här är ursprung. Googla Find Candace.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in