Och så har vi den här texten som eksperterna av någon anledning har lyckats återskapa:
"Hej samuel du får jobba hela måndagen jag måste vara ledig från sushiit en dag"
Om detta meddelande härstammar från samma radering, altså den från perioden 30 April till 5 maj, så menar MB ju måndagen den 6 Maj.
Och jag är ganska säker på att det rör sig om måndagen den 6 maj därför att MB ringer ochså Desire* Lindstö* (*=e,m) som är gift med Sa*uel Lindströ* (*=mnm), som meddelandet ovanför var till, och MB säger i förhör att det samtalet med DL den 4 maj kl nog handlade om arbete, så altså det ser ut till att MB har försökt att få antingen SL elle DL att ta hand om restaurangen måndagen den 6 Maj.
Så varför hadde MB då behov av att vara ledig HELA måndagen den 6 Maj?
2 dagar efter att VB försvann???
MB påstår i förhör att han ska jobba i Kalix på måndagen, men är detta sant?
har det undersökts av polisen? jag hittar ingen´konfirmering i FUP på att MB värkligen var i Kalix på job.
FUP 995
MB uppger att han tror att han och hustrun är hemma hela söndagskvällen. Han har inget
minne av att han skall ha gjort ngt annat. MB har ingen träning under söndagskvällen. Han
har enbart barnträningen tidigare på dagen.
Micke tror att han gick och la sig vid 23.00-tiden för att han skulle till Kalix och arbeta på
måndagen
Det som man kan undra sig över är, tycker jag, att om MB värkligen skulle iväg helt till till Kalix, och jobba den måndagen 6 maj, hur kommer det sig då att denna dagen har han ovanligt många mobil kontakter, skulle ju tro att han var upptagen av att jobba eller?.
FUP 918
Till exempel mobilkontakter:
15 "Karlsson C. Kalix", alias i MBs mobiltelefon för Camill* Azber*(a,g) "beskrivits som MBs sidoprassel)
bor i Boden, strax intill MBs Sushi restaurang
1 Fredri* Erlandsso* (k,n) karatetränare i Luleå och ägare av bizz som sælger splitsnålar
7 Finnskt Servicenummer ingen aningvad detta kan vara?
8 mobilkontakter med Stefa* Skot* (n,t) karateinstruktöre i Boden
5 med MBs son AB
8 med frun AN
3 med Danie* Svede* (l,n) karateinstruktöre i Boden
4 med Desire* Lindströ* (e,m) jobbar på Sush* & T* (i,e)
10 med Jörge* Job* Lutt* (n,b,o) MBs kompis som fikk MBs Nissan kort tid efter VBs försvinnande
2 Mathuse* i Nor* (t,r) Luleå Moderbolag: Norrbottensgården
Slakteri AB

Vore bra att veta vilket telefonnummer MB ringt om det är slakteriet eller om det är deras restaurang , dock är ALL deras mat köttmat så inte kan det ha med innköp till han egen Sushi restaurang att gjöra, men visst han kanske bara skulle best¨lla bord i Luleå, men var det inte kalix han jobbade i den måndagen?:
http://www.restaurangmathuset.se/?page_id=55
Maten vi serverar innehåller endast svenska kött- och charkprodukter1 Rönnbäck* Kios* & gatukö* (s,k,k)
4 Sam* Salline* (i,n)
4 Shotoka* Fran* (n,s)
Har man värkligen tid med att ringa så har myckett om man jobbar i en stad som ligger 80 km från Boden, altså 160 km fram och tillbaka.
Och om han ringde "Mathuset" bara för att äta på deras resturang, varför åka den långa ommvägen till Luleå istället för att åka direkt hem efter jobbet
Annat som MB gjort på måndagen den 6 Maj
FUP 903 detta facebook meddelande är från MB till VBs FB skickat Måndag den 6 Maj, 2013:
måndag17:24
Micke Berg
Ha ha ha jaha nu dissar du mig. ha ha ha ha det bra och plugga hårt.