2014-04-10, 09:41
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Hade det varit från 2012 hade det varit tio gånger så många poster. Plus att smsen från 1/5-2013 och framåt hade varit oraderade.

Så här står det ordagrant: "Det kan också slutligen också konstateras att samtalshistoriken på telefonen har raderats. 1 708 poster har raderats som avser perioden 2012-05-05 - 2013-04-30. Detta visar att en större radering utförts." (s. 952)

Detta bör väl betyda att MB gjorde en radering 30 april och att det handlade om ett års (minus några dagar) samtalshistorik. 1708/359 = 4,8. Knappt fem samtal om dagen känns väl mer rimligt än 1708 samtal på sex dagar?

Eller har jag missförstått?
Citera
2014-04-10, 09:47
Medlem
Namibia1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har redovisat en rimlig förklaring till det. AN kan ha känt sig bergsäker på att KJ kommer att åka dit på det, alla spår är bortsopade, den geniala planen var satt i verket. Som den amatör hon är tror hon verkligen att det kommer att fungera, stressad och hämndlysten kan hon inte låta bli att visa sin avsky för VB offentligt. Samma drivkraft som får folk att berätta här drev henne att göra en antydan, inte orimligt.

Det kan vara så enkelt att AN bara åter igen hotat att döda VB 4/5 och det är allt AN gjort.
Hotet kan då skett på det enda nummer som går att hitta på eniro/hitta.
MB lovar att lösa problemet.
AN tror att VB bara är sårad/dramatisk och håller sig undan självmant, därav de dumma kommentarerna på Facebook.
Citera
2014-04-10, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Så här står det ordagrant: "Det kan också slutligen också konstateras att samtalshistoriken på telefonen har raderats. 1 708 poster har raderats som avser perioden 2012-05-05 - 2013-04-30. Detta visar att en större radering utförts." (s. 952)

Detta bör väl betyda att MB gjorde en radering 30 april och att det handlade om ett års (minus några dagar) samtalshistorik. 1708/359 = 4,8. Knappt fem samtal om dagen känns väl mer rimligt än 1708 samtal på sex dagar?

Eller har jag missförstått?

Dom som skrev FUP maaste ha misförstaatt; om han raderade d. 30. april borde ju samtalen med VB fraan d. 4. maj finnas kvar och sen var ju MB en som använde sin mobil, kolla bara alla samtal han hade maandagen d. 6. maj i theforeigners post ovan:

Citat:
FUP 918

Till exempel mobilkontakter:

15 "Karlsson C. Kalix", alias i MBs mobiltelefon för Camill* Azber*(a,g) "beskrivits som MBs sidoprassel)
bor i Boden, strax intill MBs Sushi restaurang
1 Fredri* Erlandsso* (k,n) karatetränare i Luleå och ägare av bizz som sælger splitsnålar
7 Finnskt Servicenummer ingen aningvad detta kan vara?
8 mobilkontakter med Stefa* Skot* (n,t) karateinstruktöre i Boden
5 med MBs son AB
8 med frun AN
3 med Danie* Svede* (l,n) karateinstruktöre i Boden
4 med Desire* Lindströ* (e,m) jobbar på Sush* & T* (i,e)
10 med Jörge* Job* Lutt* (n,b,o) MBs kompis som fikk MBs Nissan kort tid efter VBs försvinnande
2 Mathuse* i Nor* (t,r) Luleå Moderbolag: Norrbottensgården Slakteri AB
Vore bra att veta vilket telefonnummer MB ringt om det är slakteriet eller om det är deras restaurang , dock är ALL deras mat köttmat så inte kan det ha med innköp till han egen Sushi restaurang att gjöra, men visst han kanske bara skulle best¨lla bord i Luleå, men var det inte kalix han jobbade i den måndagen?:
http://www.restaurangmathuset.se/?page_id=55
Maten vi serverar innehåller endast svenska kött- och charkprodukter1 Rönnbäck* Kios* & gatukö* (s,k,k)
4 Sam* Salline* (i,n)
4 Shotoka* Fran* (n,s)
Senast redigerad av xtranger 2014-04-10 kl. 10:01.
Citera
2014-04-10, 10:02
Medlem
Adrastias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Hade det varit från 2012 hade det varit tio gånger så många poster. Plus att smsen från 1/5-2013 och framåt hade varit oraderade.
Det var enbart samtalshistoriken, inte sms/mms.
Citera
2014-04-10, 10:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Namibia1
Det kan vara så enkelt att AN bara åter igen hotat att döda VB 4/5 och det är allt AN gjort.
Hotet kan då skett på det enda nummer som går att hitta på eniro/hitta.
MB lovar att lösa problemet.
AN tror att VB bara är sårad/dramatisk och håller sig undan självmant, därav de dumma kommentarerna på Facebook.

Visst, och det kan vara så enkelt som att AN eller MB hotade att skära halsen av VB, inte undra på att mobilen är försvunnen och sms:en raderade.

112*, jag hade också övervägt en polisanmälan om jag mordhotats upprepade gånger.
Citera
2014-04-10, 10:07
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om det värkLigen stämmer och inte är en "typo" då säger jag bara
RENT AV FÖRLÅT

Jag är dock inte säker på att det inte är en "typo" (felskrivning)
Därför med alla dom tusentals SMS som MB fått av VB, HUR är det möjligt att han "bara" hadde 1708 poster som raderats från 5 Maj 2012 till och med 30 April 2013 ???

Och sedan att det juts är den 5 Maj (2012 ??? ), kan det värkligen vara en tillfällighet ???

MEN, men... om det visar sig att det, av någon mystisk anledning, skulle visa sig att det värkligen ÄR korrekt, ja då ber jag, som jag sa, rakt av om förlåtelse

Citat:
Ursprungligen postat av xtranger
Dom som skrev FUP maaste ha misförstaatt; om han raderade d. 30. april borde ju samtalen med VB fraan d. 4. maj finnas kvar och sen var ju MB en som använde sin mobil, kolla bara alla samtal han hade maandagen d. 6. maj i theforeigners post ovan:

Blandar ni ihop samtal och sms kanske?
Citera
2014-04-10, 10:14
Medlem
Citat:
Visst, och det kan vara så enkelt som att AN eller MB hotade att skära halsen av VB, inte undra på att mobilen är försvunnen och sms:en raderade.

112*, jag hade också övervägt en polisanmälan om jag mordhotats upprepade gånger.
Har man fraagat KJ om VB hade 2 mobiler med sej när hon var hos honom? Somliga mobiler har plats för 2 olika sim-kort, som man kan använda alternerandes
Om hon hade 2 mobiler med sej skulle man kunna spaara hennes färdande. Kanske man bara har fraagat hennes föräldrar om hennes mobil/mobiler och dom daa trodde hon bara hade en?
Citera
2014-04-10, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rayravioli
Blandar ni ihop samtal och sms kanske?
Kanske det men hur som helst, varför är hans sms/samtal med VB fraan d. 4 borta? När raderades dom?
Citera
2014-04-10, 11:23
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Och för att mörka detta geniala drag skriver AN en oskyldig grej på facebook att hon kanske INTE är vid liv.
Fantastiskt.

I festyran över VB:s död är väl det möjligt ..
Citera
2014-04-10, 11:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
I festyran över VB:s död är väl det möjligt ..

Ja det är i högsta grad möjligt. AN har själv vittnat om vilket hat hon kände mot VB vid tillfället. Att hon skrev bör kanske ses som hennes sätt att för sig själv rättfärdiga VB öde, som en sista spik i kistan.
Citera
2014-04-10, 11:42
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Knivmord?

Varför har du satt ett frågetecken där? Utveckla gärna.
Citera
2014-04-10, 11:52
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Jag har redovisat en rimlig förklaring till det. AN kan ha känt sig bergsäker på att KJ kommer att åka dit på det, alla spår är bortsopade, den geniala planen var satt i verket. Som den amatör hon är tror hon verkligen att det kommer att fungera, stressad och hämndlysten kan hon inte låta bli att visa sin avsky för VB offentligt. Samma drivkraft som får folk att berätta här drev henne att göra en antydan, inte orimligt.

Fetat: Nej, det tror inte jag. KJ blev utnyttjad, inte ditsatt. Han satte dit sig själv genom blodbesudlingsslarvet i bagageutrymmet på Sonatan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in