2014-03-31, 23:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Fick du slut på riktiga argument nu så du snarare övergår till aggression, slut på syre..

Hon har varit i KJ's lgh i Bodsvedjan vilket grundar sig på sannolikhet, KJ's egna uppgifter samt att det planerades ett möte.

Att t.o.m. postare antyder att hon behöver inte ens varit i Bodsvedjan men dock hennes mobil är aningen befängt. Området är nogsamt damsuget på information och absolut inget tyder på annat än just KJ's lägenhet och där började helvetet för henne.

Det finns väl fler bostäder än KJ:s i Bodsvedjan? Dessutom så kan det ha funnits en tredje person tillsammans med KJ och VB.
Citera
2014-03-31, 23:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Du verkar glömma att lägenheten vare sig var mord- eller styckplats. Och där kan man prata om dammsuget.

Det är det som är problemet, varken KJ eller teknikerna skötte dammsugningen särskilt exemplariskt.
Citera
2014-03-31, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inte osannolikt att han faktiskt kommer att presentera någon form av planteringsteori. Kanske hänvisar han till det här forumet och den märkliga omständigheten att fynden gjordes kort efter att Gammelängsberget var i fokus och att någon här visade ett särskilt stort intresse för vilka platser som KJ hade anknytning till. Fortifikationer, skyddsgropar och mindre byggnader, kroppsdelar hittades i en grop och i en mindre byggnad.

Nej, det här tror jag inte på själv men var bara tvungen.

Kommer ihåg när jag regnade på din parad när jag sa att en alternativ gm kunde ha läst din välgjorda analys av gammelängsberget kontra KJ en vecka innan fynden och planterat dem där, sorry!
Citera
2014-03-31, 23:09
Medlem
Var WL uppe i förhör idag? Eller vad hände idag? Något annat än uppspelningar?

Om WL inte hördes, ska han höras? Och när? Lite nyfiken på den grabben.
Citera
2014-03-31, 23:13
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Var WL uppe i förhör idag? Eller vad hände idag? Något annat än uppspelningar?

Om WL inte hördes, ska han höras? Och när? Lite nyfiken på den grabben.

Har Olsson yrkat att han ska kallas in? Det är inget jag hört. Jag tror personligen bara att Olsson slängde ur sig detta som ett led i sin strategi att för hovrätten presentera så många oklarheter det bara går.
Citera
2014-03-31, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Här är bilderna på stämkniven! Skaftet är gult.

https://www.flashback.org/sp46106157

Kan ha fel men har för mig att ansiktet syntes.
Citera
2014-03-31, 23:15
Medlem
Citat:
Det är det som är problemet, varken KJ eller teknikerna skötte dammsugningen särskilt exemplariskt.

Dom hade en klar uppgift att fastställa om detta var en mord- eller styckplats.

Deras svar var entydigt Nej.
Citera
2014-03-31, 23:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Dom hade en klar uppgift att fastställa om detta var en mord- eller styckplats.

Deras svar var entydigt Nej.

Åklagaren sökte inte efter något på dropp och molekylnivå, hon förväntade sig en slaktplats, undersökningen gjordes med åklagarens föreställning som ledstång. Inte ens hunden fick göra ett noggrant sök, det fanns inte tid, föraren var kallad till möte med åklagaren.
Citera
2014-03-31, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
Har Olsson yrkat att han ska kallas in? Det är inget jag hört. Jag tror personligen bara att Olsson slängde ur sig detta som ett led i sin strategi att för hovrätten presentera så många oklarheter det bara går.

Tror du? Jag fick för mig att det var en kamrat till KJ som skulle förhöras ... troligen har jag fattat det helt fel då.
Citera
2014-03-31, 23:24
Medlem
Citat:
Åklagaren sökte inte efter något på dropp och molekylnivå, hon förväntade sig en slaktplats, undersökningen gjordes med åklagarens föreställning som ledstång. Inte ens hunden fick göra ett noggrant sök, det fanns inte tid, föraren var kallad till möte med åklagaren.

Var det så, tror du? Misstag är ju svåra att reparera i Efterhanden.
Citera
2014-03-31, 23:26
Medlem
findays avatar
Citat:
Tror du? Jag fick för mig att det var en kamrat till KJ som skulle förhöras ... troligen har jag fattat det helt fel då.
Det var väl han som skulle ge alibi till KJ som skulle förhördes idag som var tillägg.
Citera
2014-03-31, 23:29
Moderator
OYs avatar
Citat:
Var det så, tror du? Misstag är ju svåra att reparera i Efterhanden.

I stort var det så, dock är ordet slaktplats min tolkning av vad åklagaren letade efter, tydliga blodspår i större mängd, motsatsen till droppar och molekyler. Hon trodde säkert att efter så många stick så måste det ha sprutar blod överallt i lägenheten. Problemet är bara att rättsläkaren(?) sa att det inte nödvändigtvis blir så mycket blod av den här typen av skador?

Jag tror att åklagaren även här har gjort ett feltänk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in