Citat:
Ursprungligen postat av
MBoudine
Jag tror VB släpades levande från det fordon hon transporterades i till platsen där hon mördades, vilket kan ha varit en byggnad. Fordonet kunde antagligen inte ta sig ända fram till byggnaden, så hon släpades sista sträckan dit. Möjligen bunden vid handlederna med ett rep.
Kanske var det VB, KJ och en granne som befann sig i KJ lägenhet när VB mördades. Kanske tänkte gärningsmännen att spår efter VB finns i lägenheten så därför är det bäst att få liket därifrån för att skapa sig tid, sagt och gjort så släpar man den nakna kroppen till en lägenhet på samma våningsplan, det kan förklara hudavskrapningarna, betongen i loftgången tillsammans med gruskorn kan ha orsakat hudavskrapningarna.
MB visste kanske att VB var hos KJ, KJ var kanske osäker då VB sms:at med andra personer under kvällen, KJ utgick ifrån att polisen skulle hälsa på, det var bara en tidsfråga. Att dölja ett offer fort är nog inget ovanligt, man vill skapa sig ett handlingsutrymme innan man begår något överilat och riskerar att åka fast.
Ingen visste att det fanns en tredje person i KJ lägenhet, styckningen skedde inte där, därför kan KJ säga att "ni har ingenting på mig", han tror inte att någon kan lista ut hur det gick till.
Jag säger inte att det är vad som hände, men kan vara så, och inte ett dugg långsökt tycker jag.
EDIT;Ingen har sett KJ och NN bära ut något föremål ifrån KJ lägenhet, vilken lägenhet föremålet kom ifrån är fortfarande inte klarlagt.