2014-01-07, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vad exakt hos KJ stämmer med psykopati?

http://www.psykopat.se/kannetecken-pa-en-psykopat.php

Här är även dsmv (har länkat en gång innan): http://www.psi.uba.ar/academica/carr...terial/dsm.pdf

tycker att KJ verkar spontan/impulsiv men han är inte i närheten av att vara en så kallad "psykopat" även om han verkar ha en ganska "udda personlighet".
Citera
2014-01-07, 01:13
Medlem
Docklands avatar
Huvudförhandlingarna återupptas idag och då förväntas väl någon form av besked.
Citera
2014-01-07, 01:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av christery
En sak jag har funderat lite på (det har säkert varit uppe) är ju om nu KJ är medicinerad under RPUn och bedömningen sker utifrån detta så talar den väl inte om hur han är/var om han slarvat med tabletterna hemma.

En annan sak, jag nästan antar är ju att utlåtandet inte är skrivet för att vem som helst skall kunna förstå det. Utan mer i "tendenser", "undertrycker", "verkar" osv så att inte ett solklart beslut kan grundas på enbart denna. Eller är RPUn kryssrutor med "Troligen GM Ja/Nej" typen.

I ABB fallet var väl inte läkarna heller eniga om norrbaggen var sjuk eller inte. Jag hade inte haft ett problem med att säga att man ska vara ganska sjuk i pallet för att döda en massa ungdomar.

Såvitt jag förstått avslutades medicineringen med Concerta när han slutade skolan i Övertorneå. Alltså flera år tillbaka. MEN han är myndig, så vilka/om några han äter vet jag inte. Har inte framgått.

Däremot i Piteå medicinerades han bl.a. med Zoplikon (sömnmedel), möjligen även ångestdämpande piller.
Citera
2014-01-07, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland

OK. Tack.

Vet du om PT kommer att live-rapportera?
Citera
2014-01-07, 01:18
Moderator
OYs avatar
Två par kängor, två par skor, hade KJ enligt pappan. De svarta kängorna fanns i bilen, likaså ett par Nike gympadojor, i hallen stod ett par skor med grön rand. De sandfärgade kängorna saknas och kan vara de han använde när han dumpade kroppsdelarna. Hade vi bara kunnat få en uppgift på vad det var för kängor, kanske genom fotografier från Fallen Angel, så kan vi kanske hitta mönstret på sulan. Materialet uppges vara Gore-tex(JJ), och var färgade i sandfärg av KJ själv.

Nu vet vi inte eftersom att Kling och Klang inte har undersökt hallgolvet, men kanske finns det något att hitta med BlueStar där om kängorna har kontaminerats vid hanteringen av kroppsdelarna, han bör ju ha återvänt hem efter den aktiviteten.

Kanske hade han med sig ett par av sina andra skodon och så att säga skrotade de sandfärgade kängorna tillsammans med annat, i så fall kanske det finns spår på skorna med grön rand, gympadojorna eller de svarta kängorna som låg i bilen.

Den gröna fibern som hittades tror jag kommer ifrån en ryggsäcken som saknas, någon typ av material från insidan på den. Brukar finnas nätaktigt material i ryggsäckar som mellanväggar/fickor. Fibern som hittades antas komma ifrån någon typ av väv, det syns på fibern att något har legat över den som om fibern har ingått i något rutmönstrat.

EDIT;Om vi kan hitta vilken typ av känga som saknas kan vi kanske matcha den med skoavtrycket i det gula huset.
Senast redigerad av OY 2014-01-07 kl. 01:20.
Citera
2014-01-07, 01:27
Medlem
Docklands avatar
Citat:
OK. Tack.

Vet du om PT kommer att live-rapportera?

Jag vet inte, hoppas någon gör, om det är något att följa det vill säga. Det kanske bara är besked om RPU:n och vilket datum dom meddelas.
Jag skall hålla ögonen öppna på nsd.se och sr.se. De brukar vara snabba, och har rapporterat ganska mycket i detta mål i övrigt.
Citera
2014-01-07, 01:30
Medlem
Citat:
Jag vet inte, hoppas någon gör, om det är något att följa det vill säga. Det kanske bara är besked om RPU:n och vilket datum dom meddelas.
Jag skall hålla ögonen öppna på nsd.se och sr.se. De brukar vara snabba, och har rapporterat ganska mycket i detta mål i övrigt.

OK. Antar det mesta är sekretess-stämplat.
Citera
2014-01-07, 01:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Jag tror VB släpades levande från det fordon hon transporterades i till platsen där hon mördades, vilket kan ha varit en byggnad. Fordonet kunde antagligen inte ta sig ända fram till byggnaden, så hon släpades sista sträckan dit. Möjligen bunden vid handlederna med ett rep.

Kanske var det VB, KJ och en granne som befann sig i KJ lägenhet när VB mördades. Kanske tänkte gärningsmännen att spår efter VB finns i lägenheten så därför är det bäst att få liket därifrån för att skapa sig tid, sagt och gjort så släpar man den nakna kroppen till en lägenhet på samma våningsplan, det kan förklara hudavskrapningarna, betongen i loftgången tillsammans med gruskorn kan ha orsakat hudavskrapningarna.

MB visste kanske att VB var hos KJ, KJ var kanske osäker då VB sms:at med andra personer under kvällen, KJ utgick ifrån att polisen skulle hälsa på, det var bara en tidsfråga. Att dölja ett offer fort är nog inget ovanligt, man vill skapa sig ett handlingsutrymme innan man begår något överilat och riskerar att åka fast.

Ingen visste att det fanns en tredje person i KJ lägenhet, styckningen skedde inte där, därför kan KJ säga att "ni har ingenting på mig", han tror inte att någon kan lista ut hur det gick till.

Jag säger inte att det är vad som hände, men kan vara så, och inte ett dugg långsökt tycker jag.

EDIT;Ingen har sett KJ och NN bära ut något föremål ifrån KJ lägenhet, vilken lägenhet föremålet kom ifrån är fortfarande inte klarlagt.
Citera
2014-01-07, 01:46
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Du tar inte in det jag skriver.

Kan bero på att du inte skriver något av värde ..
Citera
2014-01-07, 02:01
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

Skådespelet fortsätter, antar att salen blir fullsatt. Ett sällsamt skådespel i Flashbacktråden också - två lag, för eller emot KJ/MB har utkristalliserats, och vi är inte många som inte tillhör någon supporterklubb. Trots att skuldfrågan, rent mänskligt - KJ eller MB - är lika ointressant som ett fotbollsderby.
Citera
2014-01-07, 02:14
Medlem
Under en RPU är patienten omedicinerad.
Citera
2014-01-07, 02:45
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subcutan
Under en RPU är patienten omedicinerad.

Inte nödvändigtvis.