Citat:
Ursprungligen postat av
Kvackelikvack
Tycker ändå att man lyckats rätt bra med att modernisera huset, även om jag är lite besviken på de nya golven. Och inneverandan känns som den renoverats till ett slags korridor, den verkar inte gå att använda till något vettigt.
Jag gillar huset, även om det är en aning sönderrenoverat. Och det är lite svårt att förstå hur allt såg ut från början. Jag tror inte hela huset har varit ett enfamiljshus, jag tror det är hopplockat av olika delar som med tiden har blivit hopfogade. Möjligtvis att dom har haft nån sorts verksamhet i huset och på gården, affär eller verkstad eller liknande. "Generationsboendet" är ju ett inrett garage, eller möjligtvis affärslokal.
Det mest problematiska är väl allrummet på andra våningen. Jag är inte säker på att hela vinden var inredd tidigare. Framförallt tornrummet där i mitten. Det är fel typ av fönster, utan spröjs. När dom har spröjs på resten av fönstren i huset. Och märkliga nivåskillnader i golvet. Och öppen planlösning. Och väldigt mycket plana ytor i märkliga vinklar, gipsskivor, spackel, och vit färg. Det funkar inte alltid med öppna planlösningar i sekelskifteshus, och jag tror att andra våningens allrum hade tjänat på en mer traditionell rumsuppdelning i samma stil som resten av huset.
Men jag gillart. Definitivt charmigt. Mycket roligare än en 80-tals bungalow i Sollentuna för samma pengar.