• 1
  • 2
2014-03-22, 01:17
Medlem
ElderTitans avatar
Det började med att min flickvän helt plötsligt frågade om hon fick vara med när jag och mina kompisar skulle till att börja dra igång vår spelsession. Jag sa på ett vänligt men bestämt sätt att nej, det händer inte. Du kommer likt alla andra vara värdelös i början och förstöra för laget genom att ge motståndarna kills....RAGE! Det var ett svar hon absolut inte tolererade och hon hävdade bestämt att hon skulle vara med. Jag blev nästan rädd för min egen flickvän för första gången någonsin.

Det blev rejält jobbigt att behöva förklara för mina vänner i Skype att hon tyvärr skulle vara med. Det absolut värsta av allt var däremot när vi väl spelade... hon var såklart extremt dålig, men det värsta var att ingen vågade säga något. Tillslut var det någon ryss från motståndarlaget som skrev in-game att hon var den sämsta han hade sett spela Dota 2. Då blev jag tvingad till att gå in och försvara henne när jag egentligen höll med ryssen.

Allt det här hade inte varit något större problem, utan mest en jobbig händelse som man kan lämna bakom sig, om det inte vore för den detaljen att hon FORTFARANDE ENVISAS med att vara med! Hur ska jag lösa det här egentligen? Det värsta är att hon inte är mycket bättre än nu, men ingen vågar kritisera henne. Dota 2 är min största passion och vill tyvärr inte blanda in henne i detta.
Senast redigerad av ElderTitan 2014-03-22 kl. 02:06.
Citera
2014-03-22, 01:23
Medlem
The Crashs avatar
Du får väl spela lite med henne när ni är själva. Alternativt be henne öva lite själv. Det är ju ganska uppenbart att hon bara vill spendera lite tid med dig med tanke på hur mycket du verkar prioritera DotA 2 över henne.
Citera
2014-03-22, 01:24
Medlem
swebarbs avatar
haha du låter som en stor fjant som inte vågar säga ifrån vafan är hon 2 meter lång och kan spöa dig eller tjejer ska syssla med annat än att spela spel såvida dom inte är bra förstås, hon verkar trög...
Citera
2014-03-22, 01:37
Medlem
ElderTitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Du får väl spela lite med henne när ni är själva. Alternativt be henne öva lite själv. Det är ju ganska uppenbart att hon bara vill spendera lite tid med dig med tanke på hur mycket du verkar prioritera DotA 2 över henne.
Alltså visst om det hade varit så enkelt. Men jag tror inte riktigt du förstår situationen helt. När jag spelar min Elder Titan är jag KUNG. Jag hade inte haft något emot att även ha en drottning, men nu är hon ganska långt ifrån det.
Citera
2014-03-22, 01:38
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElderTitan
Alltså visst om det hade varit så enkelt. Men jag tror inte riktigt du förstår situationen helt. När jag spelar min Elder Titan är jag KUNG. Jag hade inte haft något emot att även ha en drottning, men nu är hon ganska långt ifrån det.
Tror inte ens jag förstår problemet.
Citera
2014-03-22, 01:49
Medlem
ElderTitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Tror inte ens jag förstår problemet.
Problemet är att hon förstör genom att vara med eftersom hon drar ner laget så mycket.
Citera
2014-03-22, 01:50
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
haha du låter som en stor fjant som inte vågar säga ifrån vafan är hon 2 meter lång och kan spöa dig eller tjejer ska syssla med annat än att spela spel såvida dom inte är bra förstås, hon verkar trög...

Lite moment 22 här, för att bli bra på spel så måste de spela, och för att få spela så måste de vara bra på spel
Citera
2014-03-22, 02:00
Medlem
Citat:
Det började med att min flickvän helt plötsligt frågade om hon fick vara med när jag och mina kompisar skulle till att börja dra igång vår spelsession. Jag sa på ett vänligt men bestämt sätt att nej, det händer inte. Du kommer likt alla andra vara värdelös i början och förstöra för laget genom att ge motståndarna kills....RAGE! Det var ett svar hon absolut inte tolererade och hon hävdade bestämt att hon skulle vara med. Jag blev nästan rädd för min egen flickvän för första gången någonsin.

Det blev rejält jobbigt att behöva förklara för mina vänner i Skype att hon tyvärr skulle vara med. Det absolut värsta av allt var däremot när vi väl spelade... hon var såklart extremt dålig, men det värsta var att ingen vågade säga något. Tillslut var det någon ryss från motståndarlaget som skrev in-game att hon var den sämsta han hade sett spela Dota 2. Då blev jag tvingad till att gå in och försvara henne när jag egentligen höll med ryssen.

Allt det här hade inte varit något större problem, utan mest en jobbig händelse som man kan lämna bakom sig, om det inte vore för den detaljen att hon FORTFARANDE ENVISAS med att vara med! Hur ska jag lösa det här egentligen? Det värsta är att hon inte är mycket bättre än nu, men ingen vågar kritisera henne. Dota 2 är min största passion och vill tyvärr inte blanda in henne i detta.

Haha tillåt mig gapskratta Det är en "hobby", låt henne spela och ha kul. Låt henne spela mot andra som är på hennes nivå.

Det har aldrig slagit dig att hon kanske vill vara med och spela för att finna 1 delat intresse med dig ?
Du låter ju som en "curlingunge" som aldrig behövt lösa en situation...

Jag vet, har du satt dig ner och pratat med henne ? Frågat varför hon vill spela, förklara att du vill ha lite egentid men att ni kan spela mot varandra så att du kan lära henne att bli bättre. Ge henne tips och trix, var inte en sån jävla besserwisser!
Citera
2014-03-22, 02:02
Medlem
ElderTitans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Lite moment 22 här, för att bli bra på spel så måste de spela, och för att få spela så måste de vara bra på spel
Jag kan tillåta vissa spelare att få öva upp sig ett tag, men samtidigt kan jag snabbt bedöma om någon för alltid kommer att vara en noob. Hon kommer tyvärr aldrig att bli bra.
Citera
2014-03-22, 02:08
Medlem
Nihennas avatar
Är du verkligen så bra som du säger med Tauren Chieftain/Elder Titan så ska du med lätthet kunna carrya henne.

Testat att låta henne supporta dig i offlane eller liknande där hennes prestation inte kommer att spela någon större roll i det stora hela?
Citera
2014-03-22, 02:09
Medlem
Citat:
Jag kan tillåta vissa spelare att få öva upp sig ett tag, men samtidigt kan jag snabbt bedöma om någon för alltid kommer att vara en noob. Hon kommer tyvärr aldrig att bli bra.

Du kan ju ställa dig själv en motfråga, tycker hon det är kul att spela ?

Att kalla sin tjej för "noob" säger en hel del om vad du är för person...
Citera
2014-03-22, 02:15
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
"Mitt flickvän spelar Dota 2"

Du är bara en obildad dum egoistisk blattejävel som vill nedgradera din flickvän. Dumjävel är vad du är! Att mörka dina avsikter genom att ändra din rubrik gör dig ännu dummare - idiotfan!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in