Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-02-08, 19:45
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NaughtyNurse
Nej, hon är förlovad med Lady Dahmers svåger.

Härliga familjemiddagar då
Citera
2014-02-11, 09:16
Medlem
Nu har Cissi Wallin åkt till New York för att bo där tillsammans med pojkvännen medan han jobbar på sitt företags kontor där. Hon själv bloggar om mat och säger att hon ska göra andra grejer också. Hon twittrar och instagrammar en hel del. Jag finner det ganska skoj att hon lägger upp bilder på hus, restauranger och affärer från New York som om det vore en väldigt exotisk plats, som att det var onåbart för de flesta, som om hon är unik i det att hon befinner sig där. 10 000-tals svenskar reser till New York varje år och det ökar i och med billigare flygresor och låg dollarkurs. Inget som berör Wallin, hon lägger upp bilder och twittrar som om hon är på en plats där hon hittar något unikt. Det är uppfriskande korkat, "kolla vad mycket olika yoghurt de har på hyllorna i affärerna här", "kolla vilka fina hus de har här i New York", "kolla vilka coola restauranger det finns" och så vidare. Vi andra har redan varit där och upplevt detta.

Men man kan vända på det, det är ju på nåt sätt härligt att Wallin fortfarande är så fascinerad av New York, att hon tycker att det är himlans häftigt att befinna sig där. Naivitet är ju ganska charmigt. Lite som hon nog skulle instagrammat från Stockholm när hon kom inflyttandes från Uddevalla eftersom hon även då med stor sannolikhet (och utan täckning) uppfattade sig som en upptäcksresande i det som är otillgängligt för andra.
Citera
2014-02-11, 11:59
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mianlo
Nu har Cissi Wallin åkt till New York för att bo där tillsammans med pojkvännen medan han jobbar på sitt företags kontor där. Hon själv bloggar om mat och säger att hon ska göra andra grejer också. Hon twittrar och instagrammar en hel del. Jag finner det ganska skoj att hon lägger upp bilder på hus, restauranger och affärer från New York som om det vore en väldigt exotisk plats, som att det var onåbart för de flesta, som om hon är unik i det att hon befinner sig där. 10 000-tals svenskar reser till New York varje år och det ökar i och med billigare flygresor och låg dollarkurs. Inget som berör Wallin, hon lägger upp bilder och twittrar som om hon är på en plats där hon hittar något unikt. Det är uppfriskande korkat, "kolla vad mycket olika yoghurt de har på hyllorna i affärerna här", "kolla vilka fina hus de har här i New York", "kolla vilka coola restauranger det finns" och så vidare. Vi andra har redan varit där och upplevt detta.

Men man kan vända på det, det är ju på nåt sätt härligt att Wallin fortfarande är så fascinerad av New York, att hon tycker att det är himlans häftigt att befinna sig där. Naivitet är ju ganska charmigt. Lite som hon nog skulle instagrammat från Stockholm när hon kom inflyttandes från Uddevalla eftersom hon även då med stor sannolikhet (och utan täckning) uppfattade sig som en upptäcksresande i det som är otillgängligt för andra.

Även roligt att hon är så enträgen med att skicka hem alla bilder, blogginlägg och kommentarer om sina upptäckter i den nya världen till landet hon lämnade för att hon tyckte hon var för levande och spontan.

Hon framställer sig själv som våra gamla utvandrare som lämnade Sverige för USA pga religiös förföljelse eller ekonomiska svårigheter. Förutom det faktum att hon verkar ha kvar Sverige som hela sin referensram för allt hon gör. Verkar lida av ett extremt komplex att visa att allt går bra där borta inför alla elaka svenskar som mobbat och förtryckt henne.

Kan hon inte välja... Antingen anamma USA och skit i gamla tråkiga, jantesverige, alternativt bo i Sverige och acceptera alla våra skavanker och vår genuina tristhet. (Det första vore att föredra för min del.)

Jag ska förövrigt till New York runt påsk, ska bli fascinerande att besöka denna oas av civilization och udda kultur som få förunnat får uppleva. Lovar att ta bilder och skicka hem till alla kulturellt fattiga svenskar.
Citera
2014-02-25, 00:03
Medlem
Poita_s avatar
vad har hon för mailadress? har sökt men inte funnit.
Citera
2014-03-11, 20:06
Medlem
NoTruces avatar
Varför måste denna människa sko sig på allt som händer i världen?

RIP #nilshorner

Nils Horner hette han. Han var journalist och inte en jävla hashtag.

https://twitter.com/cissiwallin/stat...53982753570816
Citera
2014-03-11, 20:08
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polpat
Fast hon var ju med i filmen Tjenare Kungen. Även fast hon fick knulla med Malmros för att få rollen så var hon ju trots allt ungomdskändis

Kan du backa upp det där eller är det bara en jävla massa skitsnack?
Citera
2014-03-12, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce

RIP #nilshorner

Herregud, hon har bevisligen inga gränser, inget sunt förnuft, ingen klass och ingen som helst känsla för relevans. Att lägga ut ovanstående är extremt oförskämt. Fy fan vad osmakligt.
Citera
2014-03-13, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoTruce

RIP #nilshorner

Ja, hashtagga nyligen avlidna verkar bara Cissis specialitet. Var ju inte länge sedan hon försökte sig på samma sak med Kristian Gidlund (se tidigare inlägg). Osmakligt, pinsamt, oförlåtligt!
Citera
2014-03-17, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Kan du backa upp det där eller är det bara en jävla massa skitsnack?

Är inte det mesta i den här tråden en jävla massa skitsnack från bittra oskulder som egentligen har en crush på Cissi Wallin?
Citera
2014-03-17, 19:15
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PokusHokus
Är inte det mesta i den här tråden en jävla massa skitsnack från bittra oskulder som egentligen har en crush på Cissi Wallin?

Förvisso. Men om någon påstår att hon knullade till sig rollen så vill jag nog gärna få det styrkt på något sätt. Det är ju så jävla billigt att säga sånt om kvinnliga skådisar...
Citera
2014-03-22, 22:00
Medlem
NoTruces avatar
Cissi Wallin, kan du vänligen hålla käften? Bara håll käft. Det räcker nu. Du är överallt. Jag skriver i andra person, för jag vet att du läser här. Du klagar på att Sverige är kallt och instängt och åker sedan till Lilla Europa, det vill säga New York City. Du twittrar och instagrammar varje dag (på undermålig engelska, dessutom) om hur fantastiskt det är. Samtidigt verkar du mest vilja umgås med svenskar, i alla fall om man ska tro din Twitter. Säger man emot dig, då är man jante eller en näthatare. Du, och Lady Dahmer också, för den delen, får gärna ta och slå upp ordet hat, för det har fan inget att göra med de flesta kommentarer du får.

Det är så uppenbart hur beroende av uppmärksamhet du är. Det är sjuhundra hashtags i varje tweet, så att alla som får för sig att söka på nonsenssubstantiv ska ha chansen att kunna landa på din profil. Viktigt att synas ju! Och så dina tuffa utspel: I'm a sexy bitch. I'm sexy and I know it. Vad fan, är du tretton år gammal? Och varför kallar du dig själv för subba i tid och otid?

Det är på något sätt som den där gången du var på AIDS-galan. Du kunde bara inte låta bli att ta "en lökig selfie" på damrummet. En dag om året när man tänker på alla de som har en dödlig sjukdom och alla de många som aldrig kommer att få vård för den, men nej, då ska självklart Cissi Wallin ha sin stund i rampljuset. Självklart.

En sak ska du ha jävligt klart för dig: Man behöver inte jobba med media för att vara någon. Man behöver inte raljera över den småstad man kommer ifrån och hur "keff" den och allt den står för är. Man behöver inte låta sin röst fylla ett rum så att det ekar i veckor bara för att man är så förbannat rädd för att försvinna om man håller snattran i ett par ynka minuter och tänker efter.

Hur vore det om du stängde av Twitter, Facebook och Instagram i en hel vecka, Cissi? Skulle du överleva det, tror du? Fast nu verkar du ju ha en ganska skön beef på gång med Fredrik Wikingsson, och det vore ju synd om den skulle rinna ut i sanden. För man vet ju aldrig hur det blir med Lady Dahmer, som du låtsas ha lämnat bakom dig för länge sedan. Ni två är de mest patetiska jävla "internetpersonligheterna" den här sidan av 2010-talet. Komma och snacka om kvinnors utsatta position och strukturellt förtryck och annat jävla hittepå när ni själva inte ens klarar att höja er över standardbeteendet på valfritt svenskt högstadium.

Det finns mycket jag skulle kunna skriva här. Jag vet inte varför jag fortsätter att gå in på dina nätkonton. Det är väl någon slags mänsklig impuls; man dras till det man vet får en att må dåligt. Samtidigt är jag ändå väldigt glad, somliga kanske skulle säga privilegierad (och lär dig stava det jävla ordet, för fan), att jag inte är i din situation. Att jag slipper slåss mot väderkvarnar.

Förresten, om det är någon tröst: Jag tycker Lady Dahmer är sju resor värre. Men man måste ju tänka på blodtrycket, det gäller ju att orka ta plats som man även nästa vecka.
Citera
2014-03-23, 10:37
Medlem
Gullegubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Deras män är syskon... men... det kanske inte alls räknas som svägerska, när jag tänker efter.

Stackars karlar och alla släktingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in