Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2014-04-04, 22:51
Medlem
Hegamons avatar
Observerat att alkoholister nästan alltid har väldigt pedantiskt städat hemma. Någon som vet vad det beror på? Är det för att alkoholisterna har en inre stress de behöver döva med alkohol? Att ett pedantisk städat hem tar bort inre stressen?

Sen finns det ju skräpnissarna också som inte dricker alkohol och det ser ut som kriget hemma... de är inte alkoholister...
utan försöker istället hitta sig själva i ett snäckskal a.k.a hippies...
Senast redigerad av Hegamon 2014-04-04 kl. 23:04.
Citera
2014-04-04, 22:54
Medlem
lustigpersons avatar
Hur många alkoholister har du observerat? För det här låter väldigt främmande
Citera
2014-04-04, 22:57
Medlem
kravitzzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lustigperson
Uppfattar det också som en jävligt konstig anekdot. Har inte varit hemma hos en alkoholist, men kan tänka mig att detta är ytterst abstrakt.

Om vi pratar fyllegubbar så är dom väl ofta inte hemma
Citera
2014-04-04, 22:58
Medlem
Perriss avatar
Tja, antingen det eller så har alkoholister med pedantiska hem ett stort behov av att distansiera sig från parkbänksalkoholisterna och tycker genom den nitiska städningen att de bevisar för sig själva och omgivningen att de minsann inte har problem med alkoholen utan lever ett särdeles städat liv. Som ett slags förnekelse och försvarsmekanism. Syns det inte så finns det inte, som Joe Labero aldrig sa.
Citera
2014-04-04, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Observerat att alkoholister nästan alltid har väldigt pedantiskt städat hemma. Någon som vet vad det beror på? Är det för att alkoholisterna har en inre stress de behöver döva med alkohol? Att ett pedantisk städat hem tar bort inre stressen?

Sen finns det ju skräpnissarna också som inte dricker alkohol och det ser ut som kriget hemma... de är inte alkoholister...
utan försöker istället hitta sig själva i ett snäckskal a.k.a hippies...

Ja det beror på att du har 100% fel. te.x.

Som om alkisar skulle vara en homogen grupp. Det slår rätt vilt i de socioekonomiska normerna som vi har byggt[om man säger så]
Citera
2014-04-04, 23:15
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lustigperson

Citat:
Ursprungligen postat av kravitzzz
Uppfattar det också som en jävligt konstig anekdot. Har inte varit hemma hos en alkoholist, men kan tänka mig att detta är ytterst abstrakt.

Citat:
Ursprungligen postat av AsellusBorealis
Ja det beror på att du har 100% fel. te.x.

Nja, då kanske vi behöver fakta som talar till mitt påståendes fördel att alkoholister har "tokstädat hemma". Det är ett ganska väl underbyggt påstående efter samtal jag haft med vårdanställda & hemtjänstpersonal. "Att gå hem till en alkoholist, det första som syns är att hemmet är extremt städat..." Låter enligt mig något oroväckande .
Vad beror det på psykologiskt? Oro, stress, förnekelse?
Senast redigerad av Hegamon 2014-04-04 kl. 23:22.
Citera
2014-04-04, 23:20
Bannlyst
Jag har också observerat detta, det kan dock bara vara slumpen i mitt fall.
Vill dock poängtera att bara för att man är alkoholist så betyder det inte att man pissar på soffan, fimpar i handfatet och bajsar på skrivbordet.
Citera
2014-04-04, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Nja, då kanske vi behöver fakta som talar till mitt påståendes fördel att alkoholister har "tokstädat hemma". Det är ett ganska väl underbyggt påstående efter samtal jag haft med vårdanställda & hemtjänstpersonal. "Att gå hem till en alkoholist, det första som syns är att hemmet är extremt städat..." Låter enligt mig något oroväckande .
Vad beror det på psykologiskt? Oro, stress, förnekelse?

Anekdotisk bevisföring funkar inte...länk till studie där det bevisas tack.
Citera
2014-04-04, 23:37
Medlem
VelvetReds avatar
Jaha, varför ser det ut som skit här då?
Citera
2014-04-04, 23:49
Medlem
Talamuss avatar
Istället för att städa sina kroppar städar de sin omgivning.

Mindre ångest kanske
Citera
2014-04-05, 00:02
Medlem
Hegamons avatar
Arbetare har städat hemma enligt samma anekdotiska bevisföring. Högstatusmän med cash har väldigt ofta stökigt hemma... wtf beror det på? Är det för att neurotiska människor överlag är smartare? Medans medelsvensson är korkad? Alkoholister är därmed mindre intelligenta än högstatusmän och håller därför sitt hem tokstädat... medans hippies överlag är intelligentare än medelsvensson?
Citera
2014-04-05, 00:41
Medlem
Stämmer inte så vitt jag vet! Känner ett par alkoholister och ingen av dem har det speciellt städat hemma, snarare tvärt om. :S
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in