2014-04-10, 01:23
Medlem
Parkers avatar
Sjukaste wrestlingdagarna på länge!

Jag börjar väl med Mania, som jag hade delade känslor inför. Å ena sidan tycker jag att de slarvade med uppbyggnaden av galan, framförallt genom att lägga så ofantligt mycket krut på Daniel Bryan mot The Authority. Å andra sidan är den storyn fortfarande ganska givande och Undertaker mot Lesnar hoppades jag skulle leverera.

Hogans roll var mindre än väntat, även om jag knappast trodde att han skulle göra något jätteavtryck. I vilket fall som helst visar han att han vet vad han gör med micken, även när han fuckar upp det. Tyckte mig också ana lite självdistans, och sådant är alltid välkommet.

Logiskt att öppna fajtandet med Bryan mot Triple H, vinnaren ska ju ha en chans att vila upp sig inför titelmatchen. Grym entré av HHH, i sann Wrestlemania-anda. Matchen som sådan var inte så bra som jag hoppades den skulle bli. Inte alls dålig, men väl såsig på sina ställen. Hoppades också att WWE skulle chocka en smula och sätta Triple H som segrare, men vafan. Bäst i matchen var Stephanie. Seriöst.

The Shield mot Kane och Outlaws-gubbarna var fullständigt meningslös. Eller ja, det fanns väl en poäng i Shield-Kane-storyn, men om WWE inte hade tänkt göra något bättre av den än med den här matchen hade de lika gärna kunnat skippa det. Men jag gillar alltid Ambrose.

Battle Royal-stöket var en väntad röra med en massa nonames och ett fåtal "toppnamn". Att Cesaro fick vinna tyder ändå på att WWE tror på honom, vilket även jag gör.

Cena - Wyatt var okej rent matchmässigt och storyn de berättar i den funkar. Att Cena vann var inte överraskande, men tråkigt. Det här är en parning som inte fått så lång tid på sig och jag antar att upplägget fortsätter. Varför inte låta Bray vinna för att få se stark ut i en fejd som ändå kommer att sluta med Cena som slutsegrare? Cena behövde inte den här segern, han har redan en ohotad plats i toppen. För Bray skulle en vinst betyda desto mer. Oh well.

Jag hade som sagt höga förväntningar på Lesnar - Undertaker. Matchen levde näppeligen upp till dessa. Lååååågt tempo, även med de deltagande brottarnas mått mätt. Men herrejävlar vad jag INTE hade väntat mig att Brock skulle vinna! Jag trodde, och hoppades, att Takers streak skulle hållas intakt hela vägen. Att han skulle pensioneras med ett perfect record. Undertakers Mania-svit är något som i en låtsasvärld av wrestling ändå känns äkta, trots att allting är uppgjort. Det finns så mycket historia i streaken. När Lesnar vann bara gapade jag. När chocken lagt sig tänkte jag att "okej, Undertaker vill ha det så här. Jag håller inte med, men han bestämmer". Galet, oavsett.

Divornas bökande var vad det var. Kul att så många tjejer fick Wrestlemania-moments, men jag lär inte minnas den här matchen imorgon. Fan, jag minns den inte ens nu.

Maineventet var väl så bra det kunde bli, med tanke på deltagarna och matchformen. Rätt logiskt att Bryan vann, med tanke på hur storyn har sett ut fram till Mania. Personligen hoppades jag på en överraskning, och den största skulle ha varit att låta Batista vinna. Men då skulle publiken ha gått bananer överallt. Nu blir det intressant att se hur länge Bryans popularitet håller i sig om han får fortsätta vara mannen på toppen. Det är en sak att heja på en underdog, en annan att sympatisera med nummer ett.

RAW efter Mania var sedvanligt bra. Ultimate Warriors promo får en helt ny innebörd efter hans tragiska bortgång. Sjukt. Ena dagen ser jag honom på RAW, andra dagen är han död. Livet är förgängligt.

Heyman levererar guld på micken och det ska bli spännande att se vad som händer med Cesaros samröre.

Barrett tillbaka i ringen! Inte en dag för tidigt. Hoppas nu att han får något vettigt att göra också.

RVD är tillbaka. Kul. Är han bara motiverad, och får gå mot rätt motstånd, kan han bjuda på höjdarmatcher.

Gillar Rocky 4-grejen med Rusev och Lana, tror de har något bra på gång där.

Och ÄNTLIGEN får Paige chansen i elitserien! Har följt henne sedan långt innan hon fick WWE-kontrakt och hon hör absolut hemma i toppen. Jag trodde inte att hon skulle få bältet direkt, men jag klagar inte. Hon skötte snacket bra, men hennes Paige turner såg dessvärre skitrisig ut. Vet inte vem som fuckade upp den mest, men illa var det. Hoppas alla snabbt glömmer den biten...

Intensiv wrestlingperiod som dämpas av Ultimate Warriors bortgång.
Citera
2014-04-10, 01:32
Medlem
Inte direkt förvånad över att undertaker förlorade, wwe ville nog visa att ingen är större än förbundet eller nåt sånt liknande resonemang, tycker mig se en viss trend i att visa det.

Hitmans vs michaels, orton bränner undertaker i en bil liknande eddie guerreros strax efter den senare dött, big show blir påkörd av en bil strax efter att machoman dött i en bil osv.

Med det i huvudet var jag säker att lesnar skulle vinna bara för att ingen skall få ha nån sån svit.
Citera
2014-04-10, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evanderross
Inte direkt förvånad över att undertaker förlorade, wwe ville nog visa att ingen är större än förbundet eller nåt sånt liknande resonemang, tycker mig se en viss trend i att visa det.

Hitmans vs michaels, orton bränner undertaker i en bil liknande eddie guerreros strax efter den senare dött, big show blir påkörd av en bil strax efter att machoman dött i en bil osv.

Med det i huvudet var jag säker att lesnar skulle vinna bara för att ingen skall få ha nån sån svit.

Jag var en av dem som ville att streaken skulle gå till en yngre snubbe men ju mer jag tänker på det var lesnar helt klart det rätta valet. Vinsten gjorde han så stark och nu ses han som ett riktigt hot vilket betyder att han kan användas för att bygga upp snubbar. Tom om du förlorar mot honom är han en bra inringperformer och om du vinner är du en instant stjärna. Plus så är lesnar bara 36 det är inte jobbigt alls att köra 4 ppvs och några raws per år han gör inga houseshow eller mediaappearances alls bara sammanlagt kanske 12-15 appearances på ett år av 365 dagar. Så han kan lätt hålla på såhär i 5+ år.

Bryan/Lesnar vid Summerslam där Lesnar vinner titeln. Sen kan han vinna mot Cena,Orton,Batista,Big Show,Sheamus hela året så han går in i mania som champion sen har du Reigns eller Cesaro helst Cesaro som vinner rumble därmed får sin faceturn genom att lämna heyman och lesnar så vi får Cesaro vs Lesnar med Cesaro som vinner vid mania.
Citera
2014-04-10, 16:59
Bannlyst
Sjukt hur wrestlare bara dör en efter en. Kan fan inte fatta att warrior är död. Jag lyssnade för fan på hans hof tal i lördags och hans raw tal i måndags och så dör han på tisdagen. Fan livet skrämmer mig ibland. Rest in peace ultimate warrior.
Citera
2014-04-10, 17:53
Medlem
harvey.dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evanderross

Detta är helt och hållet Takers beslut. Vince har alltid velat hålla streaken intakten. UT kunde tänka sig förlora mot Orton eller Kurt Angle för ca tio år sen. Taker är en old school-snubbe, han ville att någon skulle ta streaken. Synd att matchen blev så dålig bara men med tanke på att UT drog på sig en hjärnskakning tidigt och fick bäras av Lesnar resten av matchen är det inte så konstigt.

Nu blir det intressant att se hur WWE förvaltar Lesnar. Jag tycker inte Brock ska förlora förrän det är dags för hans sista match. Alltså kanske nästa WM, han har 1 år kvar på sitt kontrakt.
Citera
2014-04-10, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av harvey.dent
Vi får väl se vad som händer med Taker först. Sting verkar inte intresserad av att möta någon annan i WWE än UT.

Har svårt att greppa att UW är död. Givetvis blir chocken större när han nyss var på tv. Hade han dött för två år sedan hade det fortfarande varit lika tragiskt men inte lika chockartat

Frågan som många ställer sig är förstås om UW visste att han snart skulle lämna jordelivet. Folk läser in väldigt mycket i hans promo från Raw. Det är mycket möjligt att han visste det. UW har käkat steroider och hans farsa dog av en ärftlig hjärtsjukdom ganska ung. Tragiskt, ogreppbart. Vila i Frid

Hans promo i måndags
https://www.youtube.com/watch?v=xR08M6EUd0g
Dog även UW av en hjärtsjukdom?
Citera
2014-04-10, 21:00
Medlem
harvey.dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4ll4h
Dog även UW av en hjärtsjukdom?

Nä det är bara spekulation men det fanns sånt i släkten. Jag tror obduktionen äger rum idag så i morgon bör vi veta orsaken
Citera
2014-04-11, 11:03
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nevlec
Sjukt hur wrestlare bara dör en efter en. Kan fan inte fatta att warrior är död. Jag lyssnade för fan på hans hof tal i lördags och hans raw tal i måndags och så dör han på tisdagen. Fan livet skrämmer mig ibland. Rest in peace ultimate warrior.
De lever ett hårt liv. Steroider och painkillers i mängder. Sen mycket träning och skador som sliter. Inte sällan tar de till med alkohol och annat efter karriären. Huruvida James Hellwig brukade sådant vet jag inte. Men han var lite psykiskt instabil iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av harvey.dent
Nä det är bara spekulation men det fanns sånt i släkten. Jag tror obduktionen äger rum idag så i morgon bör vi veta orsaken
Ja hjärtproblem hade hans far. Det är nog den troligaste förklaringen fram till obduktionen som kanske ger ett annat svar.
Citera
2014-04-11, 18:27
Medlem
harvey.dents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DogT5
Brukar ni pojkar kolla på "Total Divas" ?

Jepp. Perfekt att slöglo på. Typ som vilken reality-serie som helst. Tycker att de flesta av brudarna framstår som ganska osympatiska förutom kanske Brie och Naomi. Annars är det väl Bryan och Jimmy Uso jag diggar mest i serien. Visst, mycket från brudarna är skådespeleri, tror t.ex Natte är betydligt mer härlig i verkliga livet
Citera
2014-04-15, 13:50
Medlem
Fjodorovs avatar
Fan, ett bra avsnitt utav RAW! Det var längesedan kändes det som.

Citera
2014-04-15, 21:21
Medlem
NicJays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Fan, ett bra avsnitt utav RAW! Det var längesedan kändes det som.

Var ett bra avsnitt, får se vad de gör med Cesaro, är väl inte helt såld på han + heyman

Citera
2014-04-15, 22:27
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicJay
Var ett bra avsnitt, får se vad de gör med Cesaro, är väl inte helt såld på han + heyman

Har dålig koll på om Cesaro ska vara ond eller god. Heyman är ju ond men Cesaro är ju populär och gör inget direkt som är elakt, tjuvaktigt eller tar till fusk. Han bara är stark liksom.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in