Flashback bygger pepparkakshus!
2014-04-16, 14:07
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det skulle vara intressant och veta om SVT debatt fick artikeln från Marika före beslutet om att stänga kommentatorsfälten.

Lika viktigt som det är att Gustav Fridolin ska slippa kritik i kommentarsfältet, är det att en sådan som Marika Formgren inte ska få hundratals positiva kommentarer från medborgare som äntligen tycker att någon ger deras tankar en röst. Allt handlar om valet och det stinker lång väg.
Citera
2014-04-16, 15:24
Medlem
murder_us avatar
Kom igen nu Malin, vi vet att du bara ligger på sofflocket nu, inte en janne att du kodar något.
Seså, svara på varför farbror blown blev censurerad ?
Citera
2014-04-16, 15:31
Medlem
Är det någon som vet i vilken stad de sitter och verkar som dialogfröknar?
Citera
2014-04-16, 16:33
Medlem
Moll-Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain_Napalm

Mest troligen Göteborg.

Edit: Det är i alla fall där SVTMalin håller hus:
(FB) SVT Debatt på väg att stänga kommentarsfältet?
Citera
2014-04-16, 16:51
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Lika viktigt som det är att Gustav Fridolin ska slippa kritik i kommentarsfältet, är det att en sådan som Marika Formgren inte ska få hundratals positiva kommentarer från medborgare som äntligen tycker att någon ger deras tankar en röst. Allt handlar om valet och det stinker lång väg.

Mycket befriande och intelligent artikel av Fromgren. Det är ju alldeles självklart att dialogfröknarna, vars sympati förstås ligger hos miljömupparna, inte vill ha en våg av Fromgrenföljare. Vilket det naturligtvis skulle bli.

Journalisternas oblyga stöd till trallgökepartiet är ett av dom få mediepolitiskt intressanta ämnena i Sverige. Det är klart att de debattfientliga dialogfröknarna inte vill att det ska diskuteras.
Citera
2014-04-16, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Mest troligen Göteborg.

Edit: Det är i alla fall där SVTMalin håller hus:

Tack för informationen. Jag gissar att man borde kunna boka ett möte och besöka dessa damer...
Citera
2014-04-16, 20:01
Medlem
murder_us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain_Napalm
Jag hittade svtmalins twitter. Malin Dahlberg heter hen tydligen.
malins twitter
Citat:
Om Malin Dahlberg
Ålder: 32
Kommer från: Örebro och Göteborg
Bor: Göteborg
Aktuell som: programledare för Musikguiden i P3: Session i Göteborg
Har tidigare jobbat: bl.a. på Nerikes Allehanda, Göteborgs-Posten och Ring P1
Senast redigerad av murder_u 2014-04-16 kl. 20:05.
Citera
2014-04-16, 20:19
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder_u
Jag hittade svtmalins twitter. Malin Dahlberg heter hen tydligen.
malins twitter

Det är inte speciellt svårt att luska ut vem malin är om man verkligen letar efter det, och hon har inte direkt gjort någon hemlighet av det heller. Tror dock att det är bäst att undvika att hänga ut henne mer än nödvändigt (påstår inte att du gör det men det kan lätt dra iväg åt det hållet nu). Tycker snarare att hon ska ha viss cred för att hon faktiskt gav sig in här med egen identitet. Vill manfortsätta ha hit folk från den här sortens medier (vilket jag tror att de flesta av oss vill) för att diskutera med dem, så tror jag att det är bäst att inte straffa dem för att de är ärliga med vilka de är genom att outa personuppgifter.

Moderator får gärna plocka bort det här meddelandet om det är off topic, men jag tyckte att det behövde sägas.
Citera
2014-04-16, 20:26
Medlem
murder_us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Det är inte speciellt svårt att luska ut vem malin är om man verkligen letar efter det, och hon har inte direkt gjort någon hemlighet av det heller. Tror dock att det är bäst att undvika att hänga ut henne mer än nödvändigt (påstår inte att du gör det men det kan lätt dra iväg åt det hållet nu). Tycker snarare att hon ska ha viss cred för att hon faktiskt gav sig in här med egen identitet. Vill manfortsätta ha hit folk från den här sortens medier (vilket jag tror att de flesta av oss vill) för att diskutera med dem, så tror jag att det är bäst att inte straffa dem för att de är ärliga med vilka de är genom att outa personuppgifter.

Moderator får gärna plocka bort det här meddelandet om det är off topic, men jag tyckte att det behövde sägas.
Meningen var absolut inte att hänga ut, men twitterkontot kan vara av intresse för att få reda på om det rör på sig med ombyggnaden. Och napalm önskade komma i kontakt.
Jag är starkt emot att folk beter sig obehagligt och hänger ut adress, etc. Jag hoppas att vi alla här är det och inte sänker oss till RG:s nivå.
Citera
2014-04-17, 20:42
Medlem
murder_us avatar
Är det en slump eller en känga att rubriken "Journalisterna måste sluta smöra för miljöpartiet" har legat uppe på svtdebatts framsida i två dagar nu och kommer förmodligen ligga där hela påsken ?
Citera
2014-04-17, 21:45
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murder_u
Är det en slump eller en känga att rubriken "Journalisterna måste sluta smöra för miljöpartiet" har legat uppe på svtdebatts framsida i två dagar nu och kommer förmodligen ligga där hela påsken ?

SVT räknar säkerligen också klick och då tar man inte bort en mycket klickad artikel.

Det skulle vara intressant om SVT i sin nya utgåva likt FB visade läsningar och visningar för varje artikel. Det skulle ge en dimension om vad folk reagerar på, nu när kommentatorsfälten är blockerade.
Citera
2014-04-18, 16:34
Medlem
Paradocss avatar
En debattsida av Public Service, allmänhetens tjänst, som stänger ner möjligheten till debatt i över en månad.
Dessutom under en valrörelse.

Att de kan med - såna jävla svin.

Att ha s k dialogredaktörer (läs Åsiktspoliser) är ju mycket märkligt. Vad är det för fel på moderering? och sedan överlämna debatten till debattörerna.

Edit: Att det bara går att kommentera på dagtid är ju fullständigt puckat. Själv jobbar jag heltid och har inte en chans att kommentera.
Senast redigerad av Paradocs 2014-04-18 kl. 16:52. Anledning: missat en sak
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in