Citat:
Ursprungligen postat av
nikitalord
Men troligen är det en felskrivning ang gällande belopp och varför skulle någon tidigare ägare dragit på sig kostnaden för pantbrev för 2 miljoner 2%kostnad samt bankavgifter gör att det kostat runt 50k att bara teckna dessa pantbrev.
Nåt skumt är det. Det där ser ut som ett typiskt spekulationsobjekt i den mindre skalan. Det går att få tag på hus billigt i skåne, så det är en hel del folk som köper, rustar upp, och hoppas på att sälja med vinst. Framförallt när arbetet är utfört av billiga polacker. Och det är väl det som dom där byggfelen beror på.
Jag har uttalat mig förut om polackernas bristande känsla för kvalitet. Men så är det i skåne. Dom har ingen jävla aning om vad dom sysslar med. Ytligt sett så såg ju dom där jobben okej ut, men dom är uppenbarligen inte kvalitetssäkrade. Jag har sett sämre jobb, med kakel som går i vågor och golv med fall åt fel håll, bort från golvbrunnen.
Kan inte nån kolla om det där huset har köpts och sålts tidigare under året? Eller några år tidigare? Jag skulle gissa på att det gick för två-trehundra tusen innan dom satte igång och renoverade. Eller ja, renoveringar påbörjade 2007-2008, läser jag nu. Det är ju några år sen. Dom kanske har suttit på huset sen dess, men det vore ju konstigt om det fortfarande skulle vara halvfärdigt. Och dom vill bli av med det snabbt...