Citat:
Ursprungligen postat av
Brokenback
Ser inte allt "för jävligt"ut. Välskött och omhändertaget hem i orginal. Visst är det renoveringsbehov, innan man ens hinner blinka kommer huset vara ljust och fräscht. Nu har hemmet en själ och historia, snart är det bara yta.
Med "för jävligt" menar jag så klart inredning och möblemang och inte att huset är förfallet. Det lär vara fullt möjligt att ge huset en "själ och historia" även om man uppdaterar det till detta årtionde. Just nu känns det lite som en tidskapsel från 70- och 80-talet. Det behöver ju inte vara vitt vitt vitt överallt men blir faktiskt förvånad över att folk bor så.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jumalauta
När det där huset inreddes var just det där ansett som snyggt. Ägarna tycker antagligen fortfarande att det är snyggt, viljan att följa trender avtar kraftigt med åldern. Jag tycker att det var "snyggt" och prydligt. Det ska ju kännas att man kommer hem till farmor.
Jo, det vet jag. Har själv sett bilder från mammas och pappas 70- och 80-tal och det såg ut ungefär på samma sätt. Som tur var kom de på bättre tankar, förutom i fritidshuset där de inte har gjort något åt tapeter eller inredning. Det är ju inte förfallet, det går ju att bo där, men om det är "snyggt" vet jag inte om jag kan hålla med om.
Citat:
Ursprungligen postat av
NuLugnarDuNerDig
Så farligt tyckte jag inte att det var.
Det är ju i bra skick och inte nergånget/förfallet. Men det ser fortfarande lite ut som en tidskapsel från 70- och 80-talet.