Citat:
Ursprungligen postat av
happyjoy
Jag tycker inte objektet hör hemma under "udda". Ett udda objekt för mej är en bostad som även om man slänger på lite färg, ett nytt kök och nytt kakel i badrummet fortfarande inte går att använda på grund av en idiotisk planlösning, ett läge eller pris som är... just det, udda.
Nej, det var väl inte så himla udda. Jag har sett värre. Framförallt var det ju fortfarande återställningsbart. Och jag skulle nog spara en del av tapeterna, tyckte dom var ganska snygga.
Men give the kid a break, liksom. Det är inte så lätt alltid att hitta passande objekt. Det är som är udda för en är fullkomligt normalt för en annan. Personligen gillar jag att lägga ut såna där tidskapslar, men jag har förstått att det finns en del som inte tycker att det är så himla udda.
Men om man ska ta en metadiskussion om vad som definierar ett "udda" objekt är det ju ändå lite intressant att det ändå finns nån sorts tröskelnivå om vad folk anser vara tillräckligt udda. Och ja, det där nådde nog heller inte över min nivå om vad som är tillräckligt udda, men ändå.
Ska jag vara helt ärlig tycker jag det var riktigt längesen det skrällde till med ett riktigt ordentligt udda objekt. Jag spanar fortfarande varje dag, men det är sällan det dyker upp nåt som ens är värt att länka.