Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2014-05-02, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Utrymmet är heller inte särskilt användningsbart eller ens möbleringsbart. Det finns ingenstans att ställa några möbler överhuvudtaget, för dom får inte plats. Var ska du ställa soffan nånstans? Framför elementet? framför trappan? Under trappan? Framför garderoben? Framför ytterdörren? Framför dörren till toaletten? Det går inte att möblera...

Precis min tanke också... Helt omöjligt att möblera i stort sett, kanske en liten tv och en fåtölj men inte mer än så. Antagligen därför man lämnat den helt omöblerad inför bilderna också, för att folk inte inser hur stor en soffa kommer bli i lägenheten förrän de har betalat det extrema priset.
Enda lösningen jag kan se är att man tar bort trappan, sätter in en liten soffa där trappan är med ett litet bord bredvid, nyttjar bordet som "steg i trappan och sedan bygger små steg på väggen efter.

Dessutom påstår föreningen att lägenheten bara är 14,3kvm... Kan ju fråga sig vart man hittat de sista 1,7kvm.

För övrigt låg lägenheten ute för ca ½år sen också. Då såldes den för 1,785mkr efter 4 dagar på nätet. (Utgångspris 1,495mkr)
http://www.booli.se/bostad/lagenhet/...tan+64/1502036
Citera
2014-05-02, 19:48
Medlem
dayweeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Playtime1
Precis min tanke också... Helt omöjligt att möblera i stort sett, kanske en liten tv och en fåtölj men inte mer än så. Antagligen därför man lämnat den helt omöblerad inför bilderna också, för att folk inte inser hur stor en soffa kommer bli i lägenheten förrän de har betalat det extrema priset.
Enda lösningen jag kan se är att man tar bort trappan, sätter in en liten soffa där trappan är med ett litet bord bredvid, nyttjar bordet som "steg i trappan och sedan bygger små steg på väggen efter.

Dessutom påstår föreningen att lägenheten bara är 14,3kvm... Kan ju fråga sig vart man hittat de sista 1,7kvm.

För övrigt låg lägenheten ute för ca ½år sen också. Då såldes den för 1,785mkr efter 4 dagar på nätet. (Utgångspris 1,495mkr)
http://www.booli.se/bostad/lagenhet/...tan+64/1502036
Hehe, personen orkade inte bli där särskilt länge alltså. Galet att ens köpa den för 1,785. Heeelt sjukt är det. Finns många andra bättre lägenheter för mindre pris.
Citera
2014-05-02, 19:56
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dayweed
Hehe, personen orkade inte bli där särskilt länge alltså.

Frågan är om någon ens har bott där. Det ser rätt sterilt ut, det troligaste är att något företag har använt lägenheten som övernattningslägenhet nån gång i månaden. Men även som övernattningslägenhet vill man ju gärna kunna göra nåt annat än att bara äta och sova.
Citera
2014-05-02, 20:24
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Frågan är om någon ens har bott där. Det ser rätt sterilt ut, det troligaste är att något företag har använt lägenheten som övernattningslägenhet nån gång i månaden. Men även som övernattningslägenhet vill man ju gärna kunna göra nåt annat än att bara äta och sova.
Trodde jag också men det påpekas på flera ställen i presentationen att juridisk person inte accepteras. Men det kan ju alltid göras undantag. Har otroligt svårt att tro att någon betalar den summan för att verkligen "bo" där.
Citera
2014-05-02, 20:39
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Trodde jag också men det påpekas på flera ställen i presentationen att juridisk person inte accepteras. Men det kan ju alltid göras undantag. Har otroligt svårt att tro att någon betalar den summan för att verkligen "bo" där.

Det behöver ju inte vara en juridisk person bara för att det är ett företag? Det går väl att lösa på andra sätt? Jag har faktiskt ingen aning om hur sånt funkar, men jag har svårt att se nån annan lösning för just den lägenheten. Det går ju liksom inte att "bo" där, bara vistas där tillfälligt. Å andra sidan, ingenting förvånar mig längre med Stockholms fastighetsmarknad. Snart kommer vi att få se miljonpriser för att bo i en städskrubb...
Citera
2014-05-02, 20:46
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moll-E
Tror inte denna har varit uppe tidigare. Gjorde en snabb sökning och fick inte upp några resultat i alla fall. http://hemnet.sfd.se/BildLista/Defau...735_1232728235

Vad ska man säga? Inredningen ser för jävlig ut helt enkelt. Tapeterna är hemska, möblemanget lika så. De verkar ha bytt ut vitvaror och köksluckor, men att de inte gjorde något åt tapeten i samma veva förstår jag inte. De har kvar två "tjockTVs". På något sätt börjar jag tänka på de bilder mamma och pappa visat från 70- och 80-talet, ungefär samma inredning och hemska stil.

Jag tycker inte objektet hör hemma under "udda". Ett udda objekt för mej är en bostad som även om man slänger på lite färg, ett nytt kök och nytt kakel i badrummet fortfarande inte går att använda på grund av en idiotisk planlösning, ett läge eller pris som är... just det, udda.
Citera
2014-05-02, 20:53
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Det behöver ju inte vara en juridisk person bara för att det är ett företag? Det går väl att lösa på andra sätt? Jag har faktiskt ingen aning om hur sånt funkar, men jag har svårt att se nån annan lösning för just den lägenheten. Det går ju liksom inte att "bo" där, bara vistas där tillfälligt. Å andra sidan, ingenting förvånar mig längre med Stockholms fastighetsmarknad. Snart kommer vi att få se miljonpriser för att bo i en städskrubb...
Nja, det är nog svårt. Någon måste ju äga lägenheten och om den används som övernattningsplats för anställda lär ju inte en privatperson ha köpt den.

Men det kan ju naturligtvis vara en övernattningslägenhet för en privatperson som bor utomlands eller på annan plats i Sverige och som bara tillbringar enstaka dagar i Stockholm.
Citera
2014-05-02, 20:58
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happyjoy
Jag tycker inte objektet hör hemma under "udda". Ett udda objekt för mej är en bostad som även om man slänger på lite färg, ett nytt kök och nytt kakel i badrummet fortfarande inte går att använda på grund av en idiotisk planlösning, ett läge eller pris som är... just det, udda.

Nej, det var väl inte så himla udda. Jag har sett värre. Framförallt var det ju fortfarande återställningsbart. Och jag skulle nog spara en del av tapeterna, tyckte dom var ganska snygga.

Men give the kid a break, liksom. Det är inte så lätt alltid att hitta passande objekt. Det är som är udda för en är fullkomligt normalt för en annan. Personligen gillar jag att lägga ut såna där tidskapslar, men jag har förstått att det finns en del som inte tycker att det är så himla udda.

Men om man ska ta en metadiskussion om vad som definierar ett "udda" objekt är det ju ändå lite intressant att det ändå finns nån sorts tröskelnivå om vad folk anser vara tillräckligt udda. Och ja, det där nådde nog heller inte över min nivå om vad som är tillräckligt udda, men ändå.

Ska jag vara helt ärlig tycker jag det var riktigt längesen det skrällde till med ett riktigt ordentligt udda objekt. Jag spanar fortfarande varje dag, men det är sällan det dyker upp nåt som ens är värt att länka.
Citera
2014-05-02, 21:22
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
Nej, det var väl inte så himla udda. Jag har sett värre. Framförallt var det ju fortfarande återställningsbart. Och jag skulle nog spara en del av tapeterna, tyckte dom var ganska snygga.

Men give the kid a break, liksom. Det är inte så lätt alltid att hitta passande objekt. Det är som är udda för en är fullkomligt normalt för en annan. Personligen gillar jag att lägga ut såna där tidskapslar, men jag har förstått att det finns en del som inte tycker att det är så himla udda.

Men om man ska ta en metadiskussion om vad som definierar ett "udda" objekt är det ju ändå lite intressant att det ändå finns nån sorts tröskelnivå om vad folk anser vara tillräckligt udda. Och ja, det där nådde nog heller inte över min nivå om vad som är tillräckligt udda, men ändå.

Ska jag vara helt ärlig tycker jag det var riktigt längesen det skrällde till med ett riktigt ordentligt udda objekt. Jag spanar fortfarande varje dag, men det är sällan det dyker upp nåt som ens är värt att länka.

Jag håller helt med. Ett udda objekt för mej är när planlösning och rördragning omöjliggör för vanligt folk att nyttja objektet utan ohemula kostnader för att fixa till.
Citera
2014-05-02, 21:29
Medlem
Jumalautas avatar
Jag tycker att det här objektet är ganska udda.
http://www.blocket.se/stockholm/Nybe...11#xtor=AD-25-[blocket]-[index]-[textlank]-[email]-[]-[]

Vad får man för 22.000.000 kr på Lidingö, granne med prästgården i totalt norrläge. Knappt 4.000 kvm och ett minst sagt eftersatt hus. Även om huset har en intressant historia tycker jag att det var ganska hutlöst.
Citera
2014-05-02, 21:38
Medlem
happyjoys avatar
Citat:
http://www.blocket.se/stockholm/Nybe...11#xtor=AD-25-[blocket]-[index]-[textlank]-[email]-[]-[]

Vad får man för 22.000.000 kr på Lidingö, granne med prästgården i totalt norrläge. Knappt 4.000 kvm och ett minst sagt eftersatt hus. Även om huset har en intressant historia tycker jag att det var ganska hutlöst.

Möjligen om man är inihelvete flygintresserad, annars inte.
Citera
2014-05-02, 22:18
Moderator
rotadents avatar
Citat:

Byggnadsminnesmärkta hus är alltid knepiga dessutom. Det kan vara rätt svårt att få göra det man vill med huset och mäklaren tar förstås inte i så han spricker utan skriver "bör renoveras varsamt". Risken finns att man inte har något val utan tvingas renovera väldigt varsamt. Jag tyckte att det var fint, men det känns som att det nog blir rätt mycket pengar som ska ut innan det där huset känns som något för 22 miljoner...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in