Flashback bygger pepparkakshus!
2014-05-02, 12:47
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Ni har rätt! SVP är verkligen jättefredliga! Ett exemplariskt exempel på pacifism
https://www.youtube.com/watch?v=sRnaKisibYU

Vi är inte pacifister. Det man ser i klippet är hur en vänsterextrem tjuv begår ett brott och tillrättavisas.
2014-05-02, 12:47
Medlem
mrphonks avatar
Stefan Jacobssons tal från demonstrationen finns nu på https://www.youtube.com/watch?v=plyT2bRktWY
2014-05-02, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av naringsliv
SvP:s tal hördes inte mer än 10 m bort. Är inte en demo till för att man skall synas och höras? Det var ett rejält misslyckande. Jönköping gick tydligt ihop och visade att demokratihatare inte var välkomna. Det var en fin syn.
Vi verkar ha väldigt olika syn på att lyckas. Du anser ju i andra trådar att Kärrtorp var en lyckad aktion, trots att ni fick ta till flykt och gömma er bakom polis.

Enl. moderator får jag inte bemöta pundarepitetet du tillskriver mig här. Det daltas lika mycket med nazister här som i samhället verkar det som. Jag nöjer mig med att veta att du lever i fattigdom och okunskap.
Sluta upp med att dra alla Jönköpingsbor över en kam genom att påstå att staden gick ihop. De allra flesta av dem lär inte ens ha brytt sig. Vissa var säkerligen även intresserade av att höra talet. En vacker syn med skrälliga, maskerade kommunister och blattar som tror att de äger gatorna? Njae.
2014-05-02, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Vi är inte pacifister. Det man ser i klippet är hur en vänsterextrem tjuv begår ett brott och tillrättavisas.
Det har ni ju skrivit och sagt flera gånger gång på gång
En rycker en flagga och facisterna går 2 mot 1, en håller fast flaggryckaren medans den andra matar knogar i ansiktet tills den tuppar av.

Väldigt moget beteende att försvara en sån grov våldshandling när det handlar om en liten skitsak som en flagga.
Visar precis hur det ser ut i en obegåvad Sverigepartist's huvud.
Senast redigerad av HmmVadSkaJagHeta 2014-05-02 kl. 12:55.
2014-05-02, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dBot
Slöddret i SvP borde aldrig i helvete fått tillstånd att demonstrera på arbetarnas dag.
Massinvandringen gynnar väl knappast arbetarklassen? Den gynnar snarare snåla egenföretagare som vill öka konkurrensen på arbetsmarknaden så att lönerna kan pressas ner. Därmed gör SvP full rätt i att demonstrera mot det som missgynnar arbetaren på dennes dag.
2014-05-02, 12:57
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:

Nej.

Citat:
En rycker en flagga och facisterna går 2 mot 1, en håller fast den ena medans den andra matar knogar i ansiktet tills den tuppar av.

Den ena "fascisten" var inriktad på att ta flaggan.

Citat:
Väldigt moget beteende att försvara en sån grov våldshandling när det handlar om en liten skitsak som en flagga.

Den svenska fanan är ju knappast en "skitsak" för svenska nationalister, det borde även en sönderpundad röding av ditt slag begripa. Om någon stjäl från oss får den personen stå sitt kast, det är förhållandevis enkelt. Du måste se sammanhanget också: polisen underlät gång på gång att avvärja brottsliga angrepp mot demonstrationståget.

Citat:

Svenskpartist är den korrekta benämningen.
2014-05-02, 13:01
Medlem
videosvars avatar
Citat:
En rycker en flagga och facisterna går 2 mot 1, en håller fast flaggryckaren medans den andra matar knogar i ansiktet tills den tuppar av.

Vet du att man fick dödsstraff om man förlorade sin flagga i strid förr?
Samtidigt som de regnar sten, färg, knallskott och flaskor på oss så har vi full rätt att ta tillbaka flagga med vilka medel vi anser lämpliga.

Och de där jävla 2 mot 1-tjafset kan du lägga ner, något som motdemonstranterna hyllar.
Personligen hade jag tyckt tankeexperimentet att polisen bara flyttar på sig skulle vara intressant, då springer ni som dom fega as ni är.
2014-05-02, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Polisen har haft presskonferensen och summerat gårdagen. Han som överföll motdemonstranten sitter anhållen. Rätt förståeligt med tanke på ganska onödigt våld. Polisen borde dock gett tillbaka flaggan. Personen som puttade till honom först gjorde inget fel i mitt tycke.

http://www.jnytt.se/polisen-om-demon...-var-knoligare

Det är det förmodligen ingen som tycker. Vid stöld har man rätt som utsatt eller vittne till både nödvärn och envarsgripande om gärningen är färsk.
I fallet med den som delar ut slagen så delas alla utom möjligtvis ett slag ut när tjuven fortfarande håller i offrets egendom. Våldsanvändandet vid nödvärn omfattas av generositet så att eventuellt 1 slag för mycket för att återta stulen egendomen skulle resultera i misshandel är näppeligen självklart. Generositeten vid nödvärn är extra stor om det är en situation där det kan anses att offer eller vittnen svårligen kan besinna sig. Att genom stöld angripa yttrande- och demonstrationsfriheten borde kunna vara ett sådant fall.
2014-05-02, 13:10
Medlem
Citat:
Ställer man samma påstående gång på gång så får man ju vänta sig samma svar.
2014-05-02, 13:13
Medlem
LFEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrphonk
Stefan Jacobssons tal från demonstrationen finns nu på https://www.youtube.com/watch?v=plyT2bRktWY

Bläddrade lite snabbt genom talet. Intressant med det kring lokalproduktion, fackliga rättigheter och mer lokaliserad demokrati än i alla fall EU även om den nationella demokratin kan yrkas förtrycka regioner, etc.

Synd som vanligt att det inleds och avslutas med rasism och främlingsfientlighet och att motivationen bakom partiet och de som går med fortfarande är den samma. Men det börjar väl tändas en lampa lite långsamt hos er också. Saken är bara det att det gjorde den i Tyskland också, innan någon som Hitler avrättade alla sina konkurrenter både utanför och inom partiet och riktade det mot att krossa suveräna nationer och avrätta integrerade judar i Tyskland och utlandet medan han skakade hand med kapitalet.

För att inte tala om andra ting så som viljan att kontrollera och definiera vad svensk kultur är och det egentliga målet att största demokratin samtidigt som ni talar om demokratiska underskott.

Mussolini beklagade sig bildligt talat på sin dödsbädd (några veckor innan italienarna hängde honom) kring just detta och hur fel han egentligen hade.

(Talarens skicklighet och hela Mona grejen...inga kommentarer.)
Senast redigerad av LFE 2014-05-02 kl. 13:17.
2014-05-02, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av videosvar
Vet du att man fick dödsstraff om man förlorade sin flagga i strid förr?
Samtidigt som de regnar sten, färg, knallskott och flaskor på oss så har vi full rätt att ta tillbaka flagga med vilka medel vi anser lämpliga.

Och de där jävla 2 mot 1-tjafset kan du lägga ner, något som motdemonstranterna hyllar.
Personligen hade jag tyckt tankeexperimentet att polisen bara flyttar på sig skulle vara intressant, då springer ni som dom fega as ni är.

Ja det var förr det. Problemet med er är att ni lever på vikingatiden fortfarande samt att ni ser detta som en strid och inte en demonstration. Det är 2014 nu, väx upp. Det finns en anledning till att alla hatar er.

Om ni styr upp er och beter er som vuxna människor och skippar hatet så kommer det inte att regna det ena och det andra. Behandla folk med respekt så respekterar folk er. Så enkelt är det, men ni lever ju på hat tyvärr, så ni får vilsna själar utan samhörighet att ansluta sig till er.

Jag ska lägga ner det, jag förstår att ni skäms då det inte ser bra ut att ni håller på så. Men sanningen är att det är ingen enstaka företeelse utan det är precis så ni jobbar.

Ja det hade varit kul om polisen stack och det var fritt fram så ett tusental kunde slakta ett tiotal nazister. Unga står och sparkar och pensionärer slår med sina kryckor och slänger rullatorer på er när mammorna kör över er med barnvagnar
Nää, det hade inte varit kul. Jag är emot våld, men det har ni kanske väldigt svårt att förstå.
Senast redigerad av HmmVadSkaJagHeta 2014-05-02 kl. 13:21.
2014-05-02, 13:22
Medlem
HyperAnonym665s avatar
Citat:
Ja det var förr det. Problemet med er är att ni lever på vikingatiden fortfarande samt att ni ser detta som en strid och inte en demonstration. Det är 2014 nu, väx upp. Det finns en anledning till att alla hatar er.

Om ni styr upp er och beter er som vuxna människor och skippar hatet så kommer det inte att regna det ena och det andra. Behandla folk med respekt så respekterar folk er. Så enkelt är det, men ni lever ju på hat tyvärr, så ni får vilsna själar utan samhörighet att ansluta sig till er.

Jag ska lägga ner det, jag förstår att ni skäms då det inte ser bra ut att ni håller på så. Men sanningen är att det är ingen enstaka företeelse utan det är precis så ni jobbar.

Ja det hade varit kul om polisen stack och det var fritt fram så ett tusental kunde slakta ett tiotal nazister. Unga står och sparkar och pensionärer slår med sina kryckor och slänger rullatorer på er när mammorna slänger barnvagnar runt sig
Nää, det hade inte varit kul. Jag är emot våld, men det har ni kanske väldigt svårt att förstå.

Snacka om att vara hjärntvättad. Man förväntas bete sig på ett visst sätt enbart för att det är 2014. Det är ditt starkaste argument. Du måste trolla.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in