Citat:
Ursprungligen postat av
naringsliv
SvP:s tal hördes inte mer än 10 m bort. Är inte en demo till för att man skall synas och höras? Det var ett rejält misslyckande. Jönköping gick tydligt ihop och visade att demokratihatare inte var välkomna. Det var en fin syn.
Vi verkar ha väldigt olika syn på att lyckas. Du anser ju i andra trådar att Kärrtorp var en lyckad aktion, trots att ni fick ta till flykt och gömma er bakom polis.
Enl. moderator får jag inte bemöta pundarepitetet du tillskriver mig här. Det daltas lika mycket med nazister här som i samhället verkar det som. Jag nöjer mig med att veta att du lever i fattigdom och okunskap.
Gud ja. Att de personliga påhoppen tolereras här medan det emot varenda mothugg utdelas varningar är synd. Men jag är säker nog i min heder att inte ta åt mig när de projicerar sina svagheter på mig.
Demon var ett totalt misslyckande. Den enda effekt den har är att tid och energi tas från annan organiseringen på den här dagen till att möta dem samt att den svenska flaggan förvandlas från en symbol för vårat kollektiv till ett redskap i deras hatkampanj vilket gör att den därmed i längden syns allt mindre - något som jag antar inte är SvPs målsättning.
På tal om min syn på den svenska flaggan som efterfrågades tidigare respektive den generella vänstersynen så handlar det om en förståelse av materialistisk historieanalys. Vi ser att nationalismen har använts för att piska upp vanligt folks ilska och få dem att gå i krig mot annat vanligt folk med fanan i bräschen samtidigt som monarker eller kapitalet profiterat på fallna soldater. Därmed är vi kritiska till hur den använts och ju mer ni använder den ju mer kritiska blir vi och resten av det svenska folket till den.
Däremot på platser där flaggan har används av folket i deras kamp eller där flaggan är ett resultat av deras kamp så som den franska flaggan, den irländska flaggan, den bolivarianska flaggan(Equador, Colommbia & Venezuela), etc så blir den ett mycket välkomnat inslag.
'På så sätt ser jag den i Sveriges fall som en viktig symbol för vårat kollektiv som dock jämt och ständigt skändas och därmed kan ge tvetydiga signaler när den används.
Dock flaggar jag gärna på nationaldagen exempelvis.