Flashback bygger pepparkakshus!
2014-05-02, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RagnarHarInteFisit
Hej där! sågs vi igår?
Med tanke på att han alltid sitter och runkar på flashback under demonstrationer så gissar jag på nej .
2014-05-02, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Nej, eftersom alla andra ideologier, nationalism inkluderad, står för alla människors lika rätt och värde. Det gör inte nazister då dom värderar en etnicitet över en annan.

Alla människor har inte lika värda och bör inte heller ha lika rätt. Att en förvriden och kaosspridande halvapa från nån öken skulle ha samma "värde" som en vacker och intelligent vit människa är ju helt absurt.
2014-05-02, 11:50
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naringsliv
Nej, SvP genomförde inte sitt arrangemang precis som det var tänkt. De fick t.ex. ändra rutt, var försenade och överröstades totalt. Ett lyckat arrangemang så säg.

Om detta inte faller inom ramen för ett misslyckande innanför en nazists låga panna, så förstår jag varför de, i mångt och mycket, sitter hemma i mjukisbrallor och inkasserar försörjningsstöd. För inte är deras karriärer ett misslyckande. Socialbidrag är ett led i den ariska kampen! VIT SOCIALCHECK!

Socialbidragstagare och nedknarkade loosers representerade som vanligt den RÖDA sidan, åtminstone en greps väl för narkotikainnehav. Dina deliriumfantasier om nationella är ju en direkt följd av ditt pundande förstås. SvP genomförde sitt arrangemang med tal och allt vilket finns på film så de sinnesslöa skabbråttorna från vänstern misslyckades som vanligt.
2014-05-02, 11:58
Medlem
Skatteskolks avatar
Polisen har haft presskonferensen och summerat gårdagen. Han som överföll motdemonstranten sitter anhållen. Rätt förståeligt med tanke på ganska onödigt våld. Polisen borde dock gett tillbaka flaggan. Personen som puttade till honom först gjorde inget fel i mitt tycke.

http://www.jnytt.se/polisen-om-demon...-var-knoligare
2014-05-02, 11:59
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Varför blev det inga konfrontationer efteråt i stan?...gick antifascisterna hem
2014-05-02, 12:14
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Polisen har haft presskonferensen och summerat gårdagen. Han som överföll motdemonstranten sitter anhållen. Rätt förståeligt med tanke på ganska onödigt våld. Polisen borde dock gett tillbaka flaggan. Personen som puttade till honom först gjorde inget fel i mitt tycke.

http://www.jnytt.se/polisen-om-demon...-var-knoligare

Vi får hoppas att hedersmannen släpps snart.
2014-05-02, 12:34
Medlem
Citat:
SvP:s tal hördes inte mer än 10 m bort. Är inte en demo till för att man skall synas och höras? Det var ett rejält misslyckande. Jönköping gick tydligt ihop och visade att demokratihatare inte var välkomna. Det var en fin syn.
Vi verkar ha väldigt olika syn på att lyckas. Du anser ju i andra trådar att Kärrtorp var en lyckad aktion, trots att ni fick ta till flykt och gömma er bakom polis.

Enl. moderator får jag inte bemöta pundarepitetet du tillskriver mig här. Det daltas lika mycket med nazister här som i samhället verkar det som. Jag nöjer mig med att veta att du lever i fattigdom och okunskap.

Jag vill inte göra dig besviken men det var inte Jönköping som satte dig ned och brölade, det var ditresta vänsterflummare. Sjuklöverns medlöpare som inte vet bättre.

Att du sedan säger att folk var där för att stötta demokratin är en hån mot alla som kan tänka själva. Åka till en tillståndsgiven demonstration och störa är väl så odemokratiskt det kan bli? Det är ni som är rädda för folk med andra åsikter än er själva, just för att era åsikter är inlärda och inget ni fått komma till insikt med.

Det är pinsamt av Sverige att inte kasta ägg på vänsterpajasarna. Att det står vuxna människor i den klungan ger mig magsår och tanken av att dessa hycklare tillåts skaffa barn tycker jag är obehaglig.

"Min pappa är för demokrati, därför åkte han och störde ett demokratiskt möte i Jönköping."

En sång som jag tycker passar: https://www.youtube.com/watch?v=CFXwZkyhAHw

Nästa halloween ska jag klä ut mig till Hitler, mina vänner ska klä sig som Lenin, Stalin och Mao. Undra vem som åker in? Man daltar inte med "nazister" man är rädd för dom just för att de har sanningen som slagträ istället för "allas lika värde" tramset. Ni som vill bo med araber har över 20 länder att välja på, låt oss svenskar ha 1.
Senast redigerad av Istidraj 2014-05-02 kl. 12:36.
2014-05-02, 12:38
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
SvP:s tal hördes inte mer än 10 m bort. Är inte en demo till för att man skall synas och höras? Det var ett rejält misslyckande. Jönköping gick tydligt ihop och visade att demokratihatare inte var välkomna. Det var en fin syn.
Vi verkar ha väldigt olika syn på att lyckas. Du anser ju i andra trådar att Kärrtorp var en lyckad aktion, trots att ni fick ta till flykt och gömma er bakom polis.

Enl. moderator får jag inte bemöta pundarepitetet du tillskriver mig här. Det daltas lika mycket med nazister här som i samhället verkar det som. Jag nöjer mig med att veta att du lever i fattigdom och okunskap.

Vad fan svamlar du om? Kaxiga blattar, tillresta och inhemska vänsterextremister och naiva svenskar i tonåren verkade utgöra större delen av ert så kallade motstånd (som ju misslyckades totalt eftersom vi lyckades genomföra demonstrationen).
2014-05-02, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HyperAnonym665
Emot massinvandring.

För invandring i minimal skala, max 10% av den vi har idag.

10% av dagens massinvandring skulle ändå innebära att det kommer över 10.000 svartskallar per år till Sverige. Det är helt sinnessjukt mycket. Det enda rätta och rimliga är naturligtvis att inte ha någon icke-vit invandring alls.
2014-05-02, 12:42
Medlem
Ni har rätt! SVP är verkligen jättefredliga! Ett exemplariskt exempel på pacifism
https://www.youtube.com/watch?v=sRnaKisibYU
2014-05-02, 12:44
Medlem
LFEs avatar
Citat:

Gud ja. Att de personliga påhoppen tolereras här medan det emot varenda mothugg utdelas varningar är synd. Men jag är säker nog i min heder att inte ta åt mig när de projicerar sina svagheter på mig.

Demon var ett totalt misslyckande. Den enda effekt den har är att tid och energi tas från annan organiseringen på den här dagen till att möta dem samt att den svenska flaggan förvandlas från en symbol för vårat kollektiv till ett redskap i deras hatkampanj vilket gör att den därmed i längden syns allt mindre - något som jag antar inte är SvPs målsättning.

På tal om min syn på den svenska flaggan som efterfrågades tidigare respektive den generella vänstersynen så handlar det om en förståelse av materialistisk historieanalys. Vi ser att nationalismen har använts för att piska upp vanligt folks ilska och få dem att gå i krig mot annat vanligt folk med fanan i bräschen samtidigt som monarker eller kapitalet profiterat på fallna soldater. Därmed är vi kritiska till hur den använts och ju mer ni använder den ju mer kritiska blir vi och resten av det svenska folket till den.

Däremot på platser där flaggan har används av folket i deras kamp eller där flaggan är ett resultat av deras kamp så som den franska flaggan, den irländska flaggan, den bolivarianska flaggan(Equador, Colommbia & Venezuela), etc så blir den ett mycket välkomnat inslag.

'På så sätt ser jag den i Sveriges fall som en viktig symbol för vårat kollektiv som dock jämt och ständigt skändas och därmed kan ge tvetydiga signaler när den används.

Dock flaggar jag gärna på nationaldagen exempelvis.
Senast redigerad av LFE 2014-05-02 kl. 12:50.
2014-05-02, 12:46
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:

Du har pruttat ur dig så mycket dumt i den här tråden så lipa inte över moderatorn nu eller några eventuella missbruksproblem. Allt är som sagt filmat och budskapet från SvP har nått fram för det är ju vad det handlar om, något som du inte tycks ha förstått. Försök inte gömma dig bakom "folket", för det är bara gapiga rödingar som resonerar som du och räkna inte in neutrala åskådare i ert stöd. Sanningen är att din sida har stöd av etablissemanget med media i spetsen, men en dag kanske ni blir varse hur få som egentligen är på er sida.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in