2014-04-27, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
De som r bakom metapedia r nordiska frlaget som r ett gng nassar som finansieras genom att slja massa viktmakt-musik och andra nassebcker. Visst man blir inte nazist av att lsa den men anvnder man s vinklad skit i en debatt s lr man ju bli frknippad med nassar.
Kan man lsa Expo s kan man lsa metapedia. Det r tv ytterligheter och sanningen ligger antagligen i mitten. Kommunister o nazister r samma skit, bda tror att de har den enda sannaningen och mrdar glatt personer som tycker annorlunda. Sen att Oisin p aftonbladet frsker frljliga det o kalla det "klsuparretorik" ger jag inte ett piss fr.
Citera
2014-04-30, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoRastaSkinhed
De som r bakom metapedia r nordiska frlaget som r ett gng nassar som finansieras genom att slja massa viktmakt-musik och andra nassebcker. Visst man blir inte nazist av att lsa den men anvnder man s vinklad skit i en debatt s lr man ju bli frknippad med nassar.

S vad tycker Du om att Wikipedia inte tar upp hndelsen om Wallner alls, bra eller dligt?
Citera
2014-04-30, 09:10
Medlem
siljaeuropa94s avatar
DN och Wallner r mycket bittra p att detta inte "glms" p internet.
Citera
2014-04-30, 10:07
Medlem
men stod det inte om detta i tryckta tidningar vid tiden fr domen? d r det vl bara att i Wikipedia hnvisa dit.

Jag tycker det r oerhrt problematiskt att Wikipedia censurerar fakta som gr att ltt bevisa, vem r det som ska sitta och vara domare ver vad som r lmpligt att publicera p wikipedia?
Citera
2014-04-30, 10:40
Medlem
Paijters avatar
Ngon som frskt skriva om honom p andra sprk p Wikipedia?
Citera
2014-04-30, 11:25
Medlem
hashflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
DN och Wallner r mycket bittra p att detta inte "glms" p internet.
Ja, Peter Wolodarski beklagade sig under ett Publicistklubbentillflle ver Google som inte rensar bort snt som han vill. Ngot fulretoriskt i stil med "De (Google) har ett jttejobb att gra!". Googlar man p Jaques Wallner s kommer den frjvliga sanningen ju fram!
Senast redigerad av hashflash 2014-04-30 kl. 11:27.
Citera
2014-05-04, 02:16
Medlem
P4n0pl147h305s avatar
Inte frsta gngen Wikipedia hller p s hr, speciellt Svenska delen av Wikipedia som har ett koppel vnsterextremister som skter det hela och original Wikipedia r vl ett vnstertroll som startade har jag fr mig.

Hr om ngon vill lsa om mrdaren Wallner var offers blod nnu skriker frn marken efter rttvisa fr ngon rttvisa har inte givits i fallet d Wallner fortfarande lever:
(FB) Jaques Wallner mrdade Magnus N. 1982

Nr Wallner vl r dd, frst d kan man sga att ngon form av rttvisa skipats, s lnge mrdaren r i livet s ligger rttvisan dr trampad och pissad p. Wallner borde gra det enda rtta och avliva sig sjlv helt enkelt, vill han gra vrlden en tjnst s gr han ett utvidgat sjlvmord dr han tar med sig Robert Aschberg i samma veva.
Citera
2014-05-04, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
original Wikipedia r vl ett vnstertroll som startade har jag fr mig.

Jag vet inte hur du definierar "vnstertroll", men jag skulle inte kalla ngon som r Ayn Rand-fantast och gjort sig ekonomiskt oberoende p spekulationshandel fr det: https://en.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Wales

ven https://en.wikipedia.org/wiki/Larry_Sanger deltog i grundandet av Wikipedia men r inte inblandad lngre. Det str inget om hans politiska sikter vad jag kan se dock.
Citera
2014-05-05, 11:21
Medlem
Paijters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P4n0pl147h305
Inte frsta gngen Wikipedia hller p s hr, speciellt Svenska delen av Wikipedia som har ett koppel vnsterextremister som skter det hela och original Wikipedia r vl ett vnstertroll som startade har jag fr mig.

Hr om ngon vill lsa om mrdaren Wallner var offers blod nnu skriker frn marken efter rttvisa fr ngon rttvisa har inte givits i fallet d Wallner fortfarande lever:
(FB) Jaques Wallner mrdade Magnus N. 1982

Nr Wallner vl r dd, frst d kan man sga att ngon form av rttvisa skipats, s lnge mrdaren r i livet s ligger rttvisan dr trampad och pissad p. Wallner borde gra det enda rtta och avliva sig sjlv helt enkelt, vill han gra vrlden en tjnst s gr han ett utvidgat sjlvmord dr han tar med sig Robert Aschberg i samma veva.
Finns p danska Wiki sedan ngra dagar tillbaka.
Citera
2014-05-05, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paijter
Finns p danska Wiki sedan ngra dagar tillbaka.

"Denne sides indhold brer prg af at vre en maskinoversttelse og/eller meget drligt og uklart formuleret (ogs kaldet "dsedansk"). Det vurderes at sproget er s drligt og eventuelt forkert eller til at misforst, at det br omskrives eller oversttes p ny."
Citera
2014-05-05, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hashflash
Ja, Peter Wolodarski beklagade sig under ett Publicistklubbentillflle ver Google som inte rensar bort snt som han vill. Ngot fulretoriskt i stil med "De (Google) har ett jttejobb att gra!". Googlar man p Jaques Wallner s kommer den frjvliga sanningen ju fram!

Med felstavning och allt?
Citera
2014-05-15, 11:26
Medlem
Kan censur av detta slag grunda sig i det faktum att wikipedia r en judisk skapelse, grundat av James Yerucham Wales. Judar vet vi ju alla har en bjelse fr vnsterextremism och annat, s i det hnseendet r det ju frsteligt att man mrkar vad vnsterextremister har fr sig. r inte Jacques Wallner sjlv jude frresten, vilket ytterligare skulle styrka tesen om att han har wikipedia p sin sida?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in