2014-05-15, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Purito 7 minuter och 43 sekunder efter.
Arrivederci Giro d´Italia Rodriguez!
Salut Le tour de France Rodriguez!

Var hittar du resultatlistorna?
Citera
2014-05-15, 17:54
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Fint kört av Tobias som sagt, någon som vet vart man kan se typ top 10/20 eller liknande?
Letade på deras egna hemsida utan framgång.

http://www.procyclingstats.com/race/...6_Montecassino
Citera
2014-05-15, 18:07
Medlem
Markmags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulax
Fint kört av Tobias som sagt, någon som vet vart man kan se typ top 10/20 eller liknande?
Letade på deras egna hemsida utan framgång.

Girots hemsida är seg!
Som ovanstående säger finns det snabbt uppe på procyclingstats.
Citera
2014-05-15, 18:24
Medlem
Lord-Di-Legos avatar
Största förlorare av GC-åkarna på dagens etapp.

Rodríguez +7.43
Kruijswijk +15.08
Majka +15.08
Roche +15.08
Arredondo +18.30
(Pirazzi +21.15)

Resten tappade iaf mindre än 2min till segraren.
Citera
2014-05-15, 18:37
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord-Di-Lego
Största förlorare av GC-åkarna på dagens etapp.

Rodríguez +7.43
Kruijswijk +15.08
Majka +15.08
Roche +15.08
Arredondo +18.30
(Pirazzi +21.15)

Resten tappade iaf mindre än 2min till segraren.

Det verkar vara lite rörigt med Roche och Majka. Det har bytts cyklar vid kraschen.

Nu är listorna korrigerade. Majka var med i klungan, men inte Roche. Tobias ligger 21:a i GC.
Senast redigerad av mishima 2014-05-15 kl. 18:46.
Citera
2014-05-15, 18:47
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Vad tyckte ni om Evans beslut att köra på? Jag lutar mot att han gjorde rätt då det var långt ifrån första gången det kraschades i regnet och då regnkrascherna redan har haft stor inverkan på tävling - till slut når man en punkt där ryttare som lyckas undvika att krascha i regnet bör belönas.
Senast redigerad av Laszlo Kovacs 2014-05-15 kl. 18:50.
Citera
2014-05-15, 19:01
Medlem
Lord-Di-Legos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det har bytts cyklar vid kraschen.

Nu är listorna korrigerade. Majka var med i klungan, men inte Roche.

Rogers kom också i den gruppen för Tinkoff-Saxo, och Petrov bara några sekunder efter gruppen. Så det är de Roche kan ha bytt med, om han inte vill förlora mycket tid oavsett.

Det här måste ju vara hemskt för de som sköter de här sakerna för girot. Det kommer bli en lång kväll för dem.

Citat:
Ursprungligen postat av Laszlo Kovacs
Vad tyckte ni om Evans beslut att köra på? Jag lutar mot att han gjorde rätt då det var långt ifrån första gången det kraschades i regnet och då regnkrascherna redan har haft stor inverkan på tävling - till slut når man en punkt där ryttare som lyckas undvika att krascha i regnet bör belönas.

Nu såg jag inte vurpan, men enligt vad jag läst så tycker jag nog också att han gjorde rätt. Inte nödvändigtvis för att han "undvek vurpan", för i stora klungvurpor så blir man ofta nedmejad av andra utan att man kan göra så mycket åt det. Då kan jag tycka att man bör vänta in GC-konkurrenterna om de är uppe snabbt. Däremot så var det väldigt nära det avgörande skedet på etappen, och då får allt anstormningen fortsätta för de som klarat sig.
Citera
2014-05-16, 12:02
Medlem
Illusioners avatar
Någon som vet hur det gick med snubben som blev liggande länge(Curaso? )? Såg verkligen inte bra ut.
Citera
2014-05-16, 15:09
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Någon som vet hur det gick med snubben som blev liggande länge(Curaso? )? Såg verkligen inte bra ut.

Det verkar ha gått relativt bra. Tydligen bröt han inte ens ett enda ben, enligt Cyclingnews.com.
Citera
2014-05-16, 20:51
Medlem
ruckaalis avatar
Nacer Bouhanni är imponerande snabb. Flera av spurtarna hamnade i dålig position däribland Ben Swift och Viviani.

Imorgon är det dags för en rejäl bergsetapp med två kategori ett stigningar och en kategori två.
http://www.procyclingstats.com/race.php?id=139053
Cadel Evans har fått ett bra utgångsläge men räkna med att Movistar kommer sätta upp ett hårt tempo i stigningarna.
Mitt tips är att Nairo Quintana vinner och mitt lilla skrälltips är Pierre Rolland.
Citera
2014-05-16, 21:45
Medlem
Ostrobothnias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Nacer Bouhanni är imponerande snabb. Flera av spurtarna hamnade i dålig position däribland Ben Swift och Viviani.

Imorgon är det dags för en rejäl bergsetapp med två kategori ett stigningar och en kategori två.
http://www.procyclingstats.com/race.php?id=139053
Cadel Evans har fått ett bra utgångsläge men räkna med att Movistar kommer sätta upp ett hårt tempo i stigningarna.
Mitt tips är att Nairo Quintana vinner och mitt lilla skrälltips är Pierre Rolland.

Huff Mezgec trodde nog han hade stängt innern i princip, men Bouhanni är ju i det närmaste uppe på skranket och kör. http://twitpic.com/e3yu20
Citera
2014-05-16, 22:15
Medlem
Mikojans avatar
Synd att Rodriguez försvann i och med vurpan. Brutet revben. Girot en attraktion fattigare nu när bergen börjar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in