Flashback bygger pepparkakshus!
2014-05-20, 03:10
Medlem
Punklivs avatar
Sista avsnittet blev ju en liten besvikelse. Alldeles fr mycket manus... Roligt nr Jeannice kom till restaurangen dock.
Citera
2014-05-20, 10:22
Medlem
Lightnights avatar
Det har varit en ojmn ssong, tyvrr fr det mesta inte till det bttre. Vissa avsnitt var helt meningslsa (betonggeneralen), men det sista nu var nd ganska hyfsat. Det gick att se, men vissa dagar tvekade jag p om det var vrt det. Fr mig behvs inte en till ssong av detta. Hellre ngot nytt.

*2000*
Citera
2014-05-20, 10:51
Medlem
goelens avatar
Bra avslut p en bra serie. Vilka jvla figurer dem trffat p. Vera, Banner Man, Scott, med flera. Riktigt kontrastrikt.
Citera
2014-05-20, 22:47
Medlem
Ett bra avslut p en serie som har understundom varit bde medioker och intressant. Visst hller man dom lite under armen fr att de har varit riktigt underhllande och nyskapande tidigare. En starkare och framfrallt, mer klarare programid hade varit kul.
Citera
2014-05-21, 08:23
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gnarles
Ett bra avslut p en serie som har understundom varit bde medioker och intressant. Visst hller man dom lite under armen fr att de har varit riktigt underhllande och nyskapande tidigare. En starkare och framfrallt, mer klarare programid hade varit kul.

Det brister i programidn! De hller sig inte till att Filip ska leva ut sina drmmar utan det blir mer som ett hundra hjdare korsat med High Chaparall ungefr, vilket r helt ok.

Nu skulle jag vilja se en uppfljning p Fr vi frlja med.
Citera
2014-05-21, 09:12
Medlem
swimp78s avatar
Det strsta felet med den hr serien var det oerhrt manuskript -styrda upplgget, och att man ftt fr sig att elevera Filip Hammar till en "stor personlighet" och Fredrik till en straight man - sidekick. Ett oerhrt konstlat grepp.

Jag mste allts tyvrr sga att det funkade inte, varken deras stela dialog - eller "rollfrdelningen" dr Filip Hammar skulle spela en krisande och "levande"/mrk/intressant mnniska. Det dr r ju bara prat i deras interna jargong. Det hller inte fr realiseras framfr kameran. Jag kper Filip och Fredrik som en enhet, jag kper inte Filip Hammars stora personlighet.

Nej, jag str nog fast vid att deras sista lyckade tv-produktion var "Fr vi flja med".
Citera
2014-05-21, 09:27
Medlem
Orwellians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lightnight
Det har varit en ojmn ssong, tyvrr fr det mesta inte till det bttre. Vissa avsnitt var helt meningslsa (betonggeneralen), men det sista nu var nd ganska hyfsat. Det gick att se, men vissa dagar tvekade jag p om det var vrt det. Fr mig behvs inte en till ssong av detta. Hellre ngot nytt.

*2000*

Tyckte faktiskt avsnittet i Compton var ett av de bttre, men visst har det varit en ordentlig berg- och dalbana. Venice boardwalk, programmet med apan och frra veckans avsnitt med juden och germanofilen var alla bland det trkigaste jag har sett p tv p ett tag, i mina gon lika dligt som allt annat p Kanal 5.

Grattis till 2000 inlgg
Citera
2014-05-21, 13:08
Medlem
mrtowlies avatar
Trist att det sista avsnittet var det abslut trkigaste. Ett helt avsnitt dr de besker house museums, bara fr att kunna fda den"spontana" idn att skapa ett museum av Fredriks gamla hus? Tunt.

Noterade ven att scenen som Fredrik postade p instagram dr de byter plats i bilen inte kom med i programmet - eller missade jag det?

http://instagram.com/p/oLS4_jjr5p/
Citera
2014-05-21, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det strsta felet med den hr serien var det oerhrt manuskript -styrda upplgget, och att man ftt fr sig att elevera Filip Hammar till en "stor personlighet" och Fredrik till en straight man - sidekick. Ett oerhrt konstlat grepp.

Jag mste allts tyvrr sga att det funkade inte, varken deras stela dialog - eller "rollfrdelningen" dr Filip Hammar skulle spela en krisande och "levande"/mrk/intressant mnniska. Det dr r ju bara prat i deras interna jargong. Det hller inte fr realiseras framfr kameran. Jag kper Filip och Fredrik som en enhet, jag kper inte Filip Hammars stora personlighet.

Mste instmma dr. De frsker ge ett sken av spontanitet nr mycket r s uppenbart scriptat. Jag har egentligen inget problem med det, men det fungerar sllan i La Bamba. Det r som du sger det konstlade som gjorde La Bamba lite corny. Upphjandet av Filip r ganska ointressant och grnsar till jobbigt narcissistiskt. De fungerar som en levande enhet, La Bamba var ngot annat.
Citera
2014-05-21, 18:34
Medlem
Tycker detta var en bra serie med ganska jmna avsnitt.
Gillade mest avsnittet med knppisen med nazistprylarna
och hipsterjuden. Hoppas nd att det nsta gng istllet
blir en ny ssong av "Fr vi flja med?".
Citera
2014-05-21, 18:42
Medlem
NickLidstroms avatar
Betyg 2.2 av 5.0. Rtt mediokert hela vgen, ngot avsnitt var som p den "gamla" goda tiden och med det menar jag feelgood avsnittet med regnbgsmannen.

Annars sltstruket, krystat, fr mycket manusstyrt.

Varken jag eller Filip och Fredrik blir yngre, vilket kanske bidrar till detta.
Citera
2014-05-21, 21:31
Medlem
Antevantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Betyg 2.2 av 5.0. Rtt mediokert hela vgen, ngot avsnitt var som p den "gamla" goda tiden och med det menar jag feelgood avsnittet med regnbgsmannen.

Annars sltstruket, krystat, fr mycket manusstyrt.

Varken jag eller Filip och Fredrik blir yngre, vilket kanske bidrar till detta.

Fast det mesta de gr r manusstyrt. Kanske de bara blivit smre p att dlja det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in